Vad gillar ni UFC?
Kollaps
X
-
-
Såg den matchen på youtube nyss och att hoppa på huvudet var lite att ta i men visst man skall inte fortsätta slå och sparka när domaren har brytit in.
Läste nyss att Chris Leben är avstängd, det visste ja inte
Men skjuter man steroider i stjärten så går det som det går.Kommentar
-
Jag får också erkänna att jag gillar UFC... Särskilt dokusåpan som visas på tv4 sport, har blivit många sena nätter på grund av detta.
Joe, då får det att låta som UFC är värre än boxning. Jag skulle vilja säga att det är tvärt om. Den största farligheten i kampsport ligger i att få upprepade slag mot huvudet. I boxning går du tolv ronder och får fullt med slag mot huvudet, i MMA (UFC) räcker det ofta med ett fåtal slag mot huvudet innan man nockas (knockas? hur stavas det?) och förlorar matchen. Så i det avseendet är UFC mer "humant", eller hur man ska utrycka det.
Men jag får nog medge att jag inte tycker det är helt rätt med kampsport jag med, även om jag facineras av sporten. Känns inte helt okej att två personer misshandlar varandra i en ring i den grad som utanför ringen antagligen hade gett långa fängelsestraff. Och de flesta som sysslar med sporten verkar ju inte direkt vara raketforskare.
Jaha, det var mina åsikter om detta ämneKommentar
-
Jag får också erkänna att jag gillar UFC... Särskilt dokusåpan som visas på tv4 sport, har blivit många sena nätter på grund av detta.
Joe, då får det att låta som UFC är värre än boxning. Jag skulle vilja säga att det är tvärt om. Den största farligheten i kampsport ligger i att få upprepade slag mot huvudet. I boxning går du tolv ronder och får fullt med slag mot huvudet, i MMA (UFC) räcker det ofta med ett fåtal slag mot huvudet innan man nockas (knockas? hur stavas det?) och förlorar matchen. Så i det avseendet är UFC mer "humant", eller hur man ska utrycka det.
Men jag får nog medge att jag inte tycker det är helt rätt med kampsport jag med, även om jag facineras av sporten. Känns inte helt okej att två personer misshandlar varandra i en ring i den grad som utanför ringen antagligen hade gett långa fängelsestraff. Och de flesta som sysslar med sporten verkar ju inte direkt vara raketforskare.
Jaha, det var mina åsikter om detta ämne
"de flesta som sysslar med sporten verkar ju inte direkt vara raketforskare."
vilket garv det blev framför skärmen. Tack!
Sedan vet jag inte vad som är värst - boxning eller UFC - men spelara det nån roll? Du var ju inne på det själv...är det rimligt att man tillåter att några misshandlar varandra bara för att de är är överens om det och bara för att det sker inom rep i en fyrkant (ring)?? Å det värsta av allt för att detta ska vara underhållning för ytterligare några andra!! Rimligt? Rätt?
Inte en chans, enligt mig! (men det har nog framgått tidigare)MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Men just det, jag skulle ju komma till nån slags poäng här. Och den var att en del är rätt skapligt begåvade innanför benet och det kan hålla rätt länge om jag fattat saken, men sen typ runt 50år så brukar det slå till som nån slags baksmälla och så blir de till gaggande grönsaker som bara sitter och darrar. Det måste ju typ vara värst, att tro att man klarat sig och så - BÄNG!Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Är vi inte alla det? Ok, vi säger alla minus Robbe då
Och så tillbaka till ämnet. Kunde inte låta bli att kolla lite igår. Andersson Silva gillar jag. Iskall kille som bara dansar runt och sen hugger som en kobra och så är det slut.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
-
Kommentar
-
00:05 - 03:35 på tv4sport. Här har du fight cardet, http://uk.ufc.com/index.cfm?fa=event...tCard&eid=1779Kommentar
-
00:05 - 03:35 på tv4sport. Här har du fight cardet, http://uk.ufc.com/index.cfm?fa=event...tCard&eid=1779
Såg btw att våran norske granne Martin Kampmann är medKommentar
-
Japp, det skall bli spännande och se Shogun bla. Det är nästa gala som BJ Penn och GSP fightas men denna kan nog bli bra med....Kommentar
-
Sett en hel del boxningsmatcher (kommer inte undan när jag hälsar på hemma hos far)och en sak som verkar blivit bättre där är iaf. att domarna verkar bryta matcherna tidigare nu än tidigare, iaf. när det är uppenbart att den ene inte har en chans att komma tillbaka.Kommentar
-
Det finns ett långt förhandsvisning om BJ Penn och GSP här http://www.uk.ufc.com/
Jag fick lite mer sympati för GSP när jag såg detta. Penn är för kaxig och lite arrogant så nu vet jag ej vem jag skall hålla påKommentar
-
Synd att det e så mycket svettgnuggning, skulle varit roligare om dom stog upp lite mer, strypgrepp o skit i flera minuter e trist o titta på.Kommentar
Kommentar