Vad gillar ni UFC?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    NCS Medlem

• January 2005
    • 3788

Kul tråd. Jag tittar också på UFC varje fredag klockan 22. Riktigt trevligt att de sänder alla galorna nu i julhelgen när man är ledig

Gillar också BJ Penn, grymt bra stand-up och på marken är han ju i en klass för sig. Som ni varit inne på tidigare skulle det vara kul att se honom riktigt vältränad inför en fight.

Kommentar

• Ola Svensson
      • April 2002
      • 14633

Ursprungligen postat av Olorin
      En jäkla inkorrekt myt måste jag säga. Har hittils under mina 36 år bara stött på män som gnällt för att det inte får nåt. Hur har det kunnat bli så här? Om nåt borde det ju vara män som gnäller att "torrkärringar borde få nåt" för att de´själva inte får nåt annars.
      Myten går ju ut på att de inte vet om det. I mitt tidigare exempel, "Mannen med oxpiskan", släpar ju Clintan in den gnälliga damen in i en lada och "tvingar sig på henne" och då "förstår" hon...

Men nu ska jag sluta att spåra ur tråden.
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ola Svensson
        • April 2002
        • 14633

Ursprungligen postat av Robbe
        Hmm Ola, kan inte detta uppfattas som fånigt tror du?
        Uppenbarligen, men det är faktiskt på det sättet det uttrycks relativt ofta. Det var liksominte jag som hittade på det.

Och igen, nu ska jag sluta...
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• doctor
          Användare
          • December 2003
          • 238

Ursprungligen postat av Lutt
          Men är det nån som vet vad som hände med pride och K1, det gick ju jämnt förr.

Pride ingår numera i UFC, lite trist för det var lite bättre konkurrens då. Sen hade vi ju EliteXC som tyvärr fick slänga in handduken tidigare i år. Att deras "topp" promotade fighter gick på pumpen efter typ 8 sekunder mot en föredetting som inte platsade i UFC var väl spiken i kistan.

Till nyår är det dags för gala i japan, http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamite!!_2008 . Fulingen Badr Hari ska tydligen vara med, han blev av med sin titel pga det han gjorde mot Bonjasky.

Är lite kluven inför MMA, är fashinerad av det samtidigt som jag inte är så förtjust i vissa moment. Brottningsdelen tycker jag är riktigt spännande för då är det taktik och kyla att vänta ut motståndarens nästa drag som gäller för att få till sin submission.

Kommentar

• Lutt
            Användare
            • October 2005
            • 1919

Ursprungligen postat av doctor
            Pride ingår numera i UFC, lite trist för det var lite bättre konkurrens då. Sen hade vi ju EliteXC som tyvärr fick slänga in handduken tidigare i år. Att deras "topp" promotade fighter gick på pumpen efter typ 8 sekunder mot en föredetting som inte platsade i UFC var väl spiken i kistan.

Till nyår är det dags för gala i japan, http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamite!!_2008 . Fulingen Badr Hari ska tydligen vara med, han blev av med sin titel pga det han gjorde mot Bonjasky.

Är lite kluven inför MMA, är fashinerad av det samtidigt som jag inte är så förtjust i vissa moment. Brottningsdelen tycker jag är riktigt spännande för då är det taktik och kyla att vänta ut motståndarens nästa drag som gäller för att få till sin submission.
            Ja där blev jag riktigt lack, de hade utlovat en fight mellan kimbo slice vs Ken Shamrock. Fördömda EliteXC.

Är det nån som vill se Kimbo för en gång skull bli ägd så finns den här
            Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kimbo det här inte gatans lag, detta är UFC

Kommentar

• doctor
              Användare
              • December 2003
              • 238

Ursprungligen postat av Lutt
              Ja där blev jag riktigt lack, de hade utlovat en fight mellan kimbo slice vs Ken Shamrock. Fördömda EliteXC.

Är det nån som vill se Kimbo för en gång skull bli ägd så finns den här
              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kimbo det här inte gatans lag, detta är UFC

Shamrock gick sönder på uppvärmingen, hans brorsa var beredd att hoppa in istället men istället plockar de in Petruzelli som smiskade på direkt. Sen stöp EliteXC lika fort i golvet som Kimbo... De borde ju tagit in brorsan och gjort ett jippo av det istället tycker man.

Kommentar

• Robbe
                Användare
                • February 2003
                • 527

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                Uppenbarligen, men det är faktiskt på det sättet det uttrycks relativt ofta. Det var liksominte jag som hittade på det.

Och igen, nu ska jag sluta...
                Tyckte det var kul att du för en gångs skull släppte loss lite Ola, det ser jag gärna lite mer av
                Så fram med oxpiskan och ge oss vad vi tål

Kommentar

• Olorin
                  Användare
                  • May 2005
                  • 1553

Låter intressant, vad gjorde han då? Bet honom i örat?
                  Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Mattias777
                    Användare
                    • November 2006
                    • 1493

Låter intressant, vad gjorde han då? Bet honom i örat?
                    Han hoppade på Bonjanskys huvud när domaren särat på dessa två och att dom låter den idioten tävla igen samma månad som detta hände i är en skandal.

Vad är det för skit disiplinnämd som tar hand om sådana här ärenden? Han borde blivigt avstängd på livstid och få en fängelse dom. Tycker han borde åka hem till sitt land Maroco så man slipper se honom igen. =( Förlåt att jag brusar upp men detta blir jag så upprörd över.
                    Senast redigerad av Mattias777; 30 December 2008, 14:06.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Olorin
                      Användare
                      • May 2005
                      • 1553

Ursprungligen postat av Mattias777
                      Han hoppade på Bonjanskys huvud när domaren särat på dessa två och att dom låter den idioten tävla igen samma månad som detta hände i är en skandal.

Vad är det för skit disiplinnämd som tar had om sådana här ärenden? Han borde blivigt avstängd på livstid och få en fängelse dom. Tycker han borde åka hem till sitt skit land Maroco. =( Förlåt att jag brusar upp men detta blir jag så upprörd över.
                      Blir rätt förvånad över din reaktion jag med. Däremot blir jag inte alls förvånad att det går över styr i slagsmål.
                      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Mattias777
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1493

Blir rätt förvånad över din reaktion jag med. Däremot blir jag inte alls förvånad att det går över styr i slagsmål.
                        Detta är inte gatuslagsmål. Det finns regler och det är en idrott. Att hoppa på någons huvud när denna ligger ner är i mina ögon = mordförsök. Att ta emot sparkar mot huvudet när man är försvarslös är livsfarligt. Många har dött av liknade händelser.
                        Senast redigerad av Mattias777; 30 December 2008, 13:04.

Kommentar

• doctor
                          Användare
                          • December 2003
                          • 238

Vad är det för skit disiplinnämd som tar had om sådana här ärenden? Han borde blivigt avstängd på livstid och få en fängelse dom. Tycker han borde åka hem till sitt land Maroco så man slipper se honom igen. =( Förlåt att jag brusar upp men detta blir jag så upprörd över.

Enligt vad man kan läsa på Wikipedia så verkar det som att de ska ändra sina regler så att de kan stänga av folk i framtiden. De trodde väl inte att deras deltagare skulle bete sig på det sätt han gjorde. En avstängning hade i det här fallet varit på sin plats.

Kommentar

• Mattias777
                            Användare
                            • November 2006
                            • 1493

Enligt vad man kan läsa på Wikipedia så verkar det som att de ska ändra sina regler så att de kan stänga av folk i framtiden. De trodde väl inte att deras deltagare skulle bete sig på det sätt han gjorde. En avstängning hade i det här fallet varit på sin plats.
                            Vad bra. Det är ju inte första gången Badr Hari beter sig som en galning.

Kommentar

• Lutt
                              Användare
                              • October 2005
                              • 1919

Vad är det för skit disiplinnämd som tar hand om sådana här ärenden? Han borde blivigt avstängd på livstid och få en fängelse dom. Tycker han borde åka hem till sitt land Maroco så man slipper se honom igen. =( Förlåt att jag brusar upp men detta blir jag så upprörd över.
                              Såg den matchen på youtube nyss och att hoppa på huvudet var lite att ta i men visst man skall inte fortsätta slå och sparka när domaren har brytit in.

Läste nyss att Chris Leben är avstängd, det visste ja inte
                              Men skjuter man steroider i stjärten så går det som det går.

Kommentar

• Robbe
                                Användare
                                • February 2003
                                • 527

Tyckte väl att Leeben hade ändrat kroppsformen lite väl snabbt, från halv fet till enormt atletisk.
                                Hur länge är han avstängd?

Kommentar

Arbetssätt...