Vad gillar ni UFC?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1553

Lite märkligt det här faktiskt. Hela min själ skriker att UFC är ett elände som borde förbjudas lika mycket som knark, mord, poker och annat kriminellt skräp. Men ändå så har jag hamnat i hörnan som försvarar skiten. Hur gick det till?

Som sagt, jag kan helt och håller köpa alla logiska argument för att lägga ner detta och annan våldsverksamhet. Tyvärr håller inte argumentet att det här skulle vara nåt som startats av rikemän för att få pubeln att göra upp. Det lilla som jag har sett tyder snarare på motsatsen. D.v.s. att det är tölpar som börjat slåss på sin bakgård eller helt enkelt för att göra upp gammalt tjafs om vilken stil som är bäst typ Kung-Fu eller Jeet Kun do. Så snarare att det var fattigdom och uttråknad eller stolthet och envishet som ligger bakom hela grejjen. Nu är det väl som vanligt komerciellt så att ett gäng skor sig och andra försöker få näven i guldgrytan men istället får stryk och hjärnskador.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

För er som missade direktsändningen imorse så visas reprisen just nu i TV4 sport.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Oden70
        Användare
        • January 2007
        • 869

Ursprungligen postat av Mattias777
        För er som missade direktsändningen imorse så visas reprisen just nu i TV4 sport.
        har en ny favvo, grym nock av Rampage Jackson .. tror fan inte V.Silva vacknat riktigt ännu Närbilden av "The Iceman" visade ve och fasa inför deras retur som han gärna nog vill slippa
        Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

Jag kollar och håller med Oden70 ja det var en fin knock

Kommentar

• Mattias777
            Användare
            • November 2006
            • 1493

Ursprungligen postat av Oden70
            har en ny favvo, grym nock av Rampage Jackson .. tror fan inte V.Silva vacknat riktigt ännu Närbilden av "The Iceman" visade ve och fasa inför deras retur som han gärna nog vill slippa

Yes, han blir nog en favorit för mig med. Han verkar sympatisk och tuff på samma gång. Att V.Silva fick möta John Blund ännu en gång är nog lika bra. Kallar man sig för yxmördaren kanske det är lika bra att sova =)

Kommentar

• Oden70
              Användare
              • January 2007
              • 869

Ursprungligen postat av Olorin
              Lite märkligt det här faktiskt. Hela min själ skriker att UFC är ett elände som borde förbjudas lika mycket som knark, mord, poker och annat kriminellt skräp. Men ändå så har jag hamnat i hörnan som försvarar skiten. Hur gick det till?

Som sagt, jag kan helt och håller köpa alla logiska argument för att lägga ner detta och annan våldsverksamhet. Tyvärr håller inte argumentet att det här skulle vara nåt som startats av rikemän för att få pubeln att göra upp. Det lilla som jag har sett tyder snarare på motsatsen. D.v.s. att det är tölpar som börjat slåss på sin bakgård eller helt enkelt för att göra upp gammalt tjafs om vilken stil som är bäst typ Kung-Fu eller Jeet Kun do. Så snarare att det var fattigdom och uttråknad eller stolthet och envishet som ligger bakom hela grejjen. Nu är det väl som vanligt komerciellt så att ett gäng skor sig och andra försöker få näven i guldgrytan men istället får stryk och hjärnskador.
              Få hjärnskador??? Har själva under många år syslat med olika kampsporter och måste nog säga att man e hjärnskadad redan om man går in i Octagonen Missupfatta inte detta. E en galen fan av UFC och kollar det nästan varje kväll det visas.. tror dom e fulla av bedövningsmedel annars så hade dom haft grymt ont efter bara dom jabbar som dom får rakt i nyllet...Och dom kan bli totalt sönderslagna i flera 5 minutersronder på rad och ändå stå och garva efteråt... Märkligt
              Blev själva grymt utmanövrerad och till slut nockad i Lommacup när jag höll på och tävla.. och redan efter 1 rond så hade jag grymt ont i näsa och annsikte . Och då skall man veta att vi hade betydligt mer skydd än dom har i UFC...

Kommentar

• Oden70
                Användare
                • January 2007
                • 869

Ursprungligen postat av Mattias777
                Yes, han blir nog en favorit för mig med. Han verkar sympatisk och tuff på samma gång. Att V.Silva fick möta John Blund ännu en gång är nog lika bra. Kallar man sig för yxmördaren kanske det är lika bra att sova =)
                Ja vad kan man säga om det.... yxmördaren my a-- Där e färdig yxat får vi hoppas

Kommentar

• Oden70
                  Användare
                  • January 2007
                  • 869

17 januari e det UFC93 galan, med bla Frankling mot Henderson... Direktsändning och inget man får missa

Kommentar

• Mattias777
                    Användare
                    • November 2006
                    • 1493

Jajemen, då är man given. Nån måste nog knocka mig om jag skall missa det

En av mina stora favoriter Skall också fightas då tror jag. BJ Penn mot George st Pierré. Tycker båda dessa är enaståeende. Håller lite mer på BJ Penn...

Frankling är en enaståeende figther, att han inte kan hantera Anderson Silva kan man inte klandra någon för =)

Kommentar

• Robbe
                      Användare
                      • February 2003
                      • 527

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                      Den här typen av inlägg är så töntiga att man baxnar. Även om det skulle råka vara menat som ironi så är det helt enkelt bottenlöst fånigt.
                      Undrar lite bara över vad det var som var så fånigt i just detta inlägg som gjorde att en sånn höjdare som dig ens orkade kommentera det?

Det var inte meningen att du skulle baxna eller ens tycka att det var bottenlöst fånigt Ola, så jag ändrar den lite då och hoppas att den passar bättre in här nu (lägg märke till smilies gubben på slutet):

Ni som är så emot denna form av fighting, så ni jämför med prostitution(?????), vad tycker ni då om all annan idrott som oxå bara ses av människor med pengar?
                      Ni tar upp Tailand som ett exempel, hur många människor tror du jobbar ihjäl sig bara för att ni feta, otränade människor ska ha det bra i solen och njuta av deras paradis?
                      Nä, in i tränings lokalerna istället och börja träna som riktiga män istället för att sitta här och gnälla över hur orättvis världen är,som några otillfredställda kärringar = ironi
                      Senast redigerad av Robbe; 29 December 2008, 07:34.

Kommentar

• Ola Svensson
                        • April 2002
                        • 14633

Ursprungligen postat av Robbe
                        Undrar lite bara över vad det var som var så fånigt i just detta inlägg som gjorde att en sånn höjdare som dig ens orkade kommentera det?
                        1. Riktiga män slåss.
                        2. Kvinnor gnäller.
                        3. Kvinnor som gnäller är otillfredsställda.

Visst kan man vara rolig och ironisk med gammal stinkande sexism, men åtminstone jag tycker bara att det är kul om det är den gamla stinkande sexismen som kritiseras. Men, men, det kan ju vara svårt att veta hur n¨got menas. Jag kan själv glatt säga "slåss som en man" eller till och med "gnällig otillfredställd kärring" till kompisar eller min fru, men bara till folk som vet var jag står från början.
                        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Olorin
                          Användare
                          • May 2005
                          • 1553

1. Riktiga män slåss.
                          2. Kvinnor gnäller.

Visst kan man vara rolig och ironisk med gammal stinkande sexism, men åtminstone jag tycker bara att det är kul om det är den gamla stinkande sexismen som kritiseras. Men, men, det kan ju vara svårt att veta hur n¨got menas. Jag kan själv glatt säga "slåss som en man" eller till och med "gnällig otillfredställd kärring" till kompisar eller min fru, men bara till folk som vet var jag står från början.
                          Otillfredställda kvinnor finns väl inte? Det är väl de som har alla bortförklaraingarna för att det inte ska bli någon "action". Du måste väl mena "frustrerad som en otillfredställd man"?

Kommentar

• Ola Svensson
                            • April 2002
                            • 14633

Ursprungligen postat av Olorin
                            Otillfredställda kvinnor finns väl inte? Det är väl de som har alla bortförklaraingarna för att det inte ska bli någon "action". Du måste väl mena "frustrerad som en otillfredställd man"?
                            Att gnälliga "frigida torrkärringar" behöver XxX är väl ändå en av de mer klassiska sexistiska myterna? Har du inte sett Mannen med oxpiskan t ex? Lesbiska kvinnor avfärdas ju rätt ofta med att "de behöver XxX", eller den "finare" omskrivningen "en riktig karl". Men nu var det inte jag som påstod något om otillifredställda kvinnor.
                            Senast redigerad av Wilhelm; 29 December 2008, 17:59. Anledning: Ovårdat språk!
                            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Olorin
                              Användare
                              • May 2005
                              • 1553

Att gnälliga "frigida torrkärringar" behöver XxX är väl ändå en av de mer klassiska sexistiska myterna? Har du inte sett Mannen med oxpiskan t ex? Lesbiska kvinnor avfärdas ju rätt ofta med att "de behöver XxX", eller den "finare" omskrivningen "en riktig karl". Men nu var det inte jag som påstod något om otillifredställda kvinnor.
                              En jäkla inkorrekt myt måste jag säga. Har hittils under mina 36 år bara stött på män som gnällt för att det inte får nåt. Hur har det kunnat bli så här? Om nåt borde det ju vara män som gnäller att "torrkärringar borde få nåt" för att de´själva inte får nåt annars.
                              Senast redigerad av Wilhelm; 29 December 2008, 18:03. Anledning: Ovårdat språk i citatet!

Kommentar

• Robbe
                                Användare
                                • February 2003
                                • 527

1. Riktiga män slåss.
                                2. Kvinnor gnäller.

Ja, kanske det jag skrev var i fånigaste laget då trots allt.

Hmm Ola, kan inte detta uppfattas som fånigt tror du?
                                Senast redigerad av Wilhelm; 29 December 2008, 18:03. Anledning: Ovårdat språk i citatet!

Kommentar

Arbetssätt...