Vad gillar ni UFC?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1553

Ursprungligen postat av c90368
    Tycker dessutom inte om när man bussar Tuppar eller Hundar på varandra för att kunna spela om vem som ska vinna.
    Hur känner du för att sätta in två par hannar av en ganska normal ciklid i ett akvarium? Det är väl planerad fight? Vi vet ju alla att i princip inte en enda ciklid tycker om sällskap, men hur många av oss har solofiskar?

Förövrigt är jag mest faschinerad av de dåliga matcherna där två pers kryper omkring och bankar varandra blodiga. Har aldrig fattat varför en del tål en himla massa stryk och andra inte. Och så fattar jag inte hur man dömmer i slagsmål. Har dommaren fler uppgifter än att lyfta ut den som knockats?

Finns det några regler i UFC? Får man inte bitas? Får man inte sparka i pungen? Det är typ de enda två saker jag inte sett...
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

Ursprungligen postat av Olorin
      Och så fattar jag inte hur man dömmer i slagsmål. Har dommaren fler uppgifter än att lyfta ut den som knockats?

Finns det några regler i UFC? Får man inte bitas? Får man inte sparka i pungen? Det är typ de enda två saker jag inte sett...
      Det är inte domaren i ringen som dömer poängen. Han ser bara till att reglerna uppfylls och han bedömmer när matchen skall avbrytas tex när en motståndare inte länre aktivt kan försvara sig själv. Han kan dessutom dra av poäng om nån gör nåt otillåtet.

Saker som är otillåtna är bla: Man får inte sparka på någons huvud när denne är nere på marken, man får inte slå slag i bakhuvudet, man får inte slå eller sparka nån i skrevet, man får inte hålla i varandras shorts, givetvis inte bitas.

Det är tre dommare vid sidan som dömer poängen. Man får poäng genon träffar med slag och sparkar och genom nedtagningar. Man får också poäng om man dominerar i fighten. Man vinner ronder. Så tex figther 1 vinner överlägset rond 1 och fighter 2 vinner de två resterande ronder fast dom är jämna = fighter 2 vinner matchen.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Det är ganska kul att titta på även om jag inte kan förstå varför man vill utsätta sig för skiten själv... men som sagt, det e skoj o titta på "dårarna" =)
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

Jag är otroligt kluven i detta med att kolla på figthing. Fascinerande helt klart, men ändå idiotiskt. Å ena sidan kan jag tänka på att ja, de väljer ju själva om de går upp i ringen eller inte, men å andra sidan så är skadorna så pass stora att man måste vara idiot för att gå upp där... ungefär så. Men jag dömer inte folk som gör det, och dömer inte folk som tittar på det. Kluven är jag, helt och hållet i detta.

Att fighting hör ihop med manlighet ställer jag mig mycket skeptisk till. Att kunna försvara sig själv och de sina (samt veta NÄR man ska göra det rent fysiskt) är en helt annan femma att gå upp och slåss i en ring. Det ena ser jag som nödvändigt ibland, det andra som rätt korkat (fast ändå fascinerande).

Självklart är det något fascinerande med detta att vinna och med fysisk styrka - det har ju varit (och är fortfarande) viktigt under evolutionen. Såg en gång en bild i naturlig storlek på Mike Tysons hand i en tidning - hela gänget på jobbet enades rätt snabbt om att inga pengar i världen kan räcka för att en normal människa ska gå upp i ringen mot honom.

Men, men. För att ändå kommentera själva figthingen så är det riktigt skoj att se med dem som får det att se enkelt ut. Kommer inte helt ihåg namnet, men jag vet att jag kikat igenom ett bra antal klipp på Youtube med en engelsman (indiskt utseende) som kallas för "The prince" eller något liknande. Lättviktsboxare som verkligen dansar runt i ringen, och får det att se SÅ lätt ut. Peter Aertz i K1 är också fascinerande. Vet inte om han fortfarande håller på, men när han gick upp så kollade jag.

Fan otrolig, på något sjukt sätt:
          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Hilsen,

P
          Senast redigerad av PatrikMalmo; 26 December 2008, 14:17.
          Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Lutt
            Användare
            • October 2005
            • 1919

BJ Penns fight börjar alldeles strax

Kommentar

• Oden70
              Användare
              • January 2007
              • 869

Ursprungligen postat av Mattias777
              Har du sett BJ Penn eller Andersson Silva? Jag har aldrig sett pride. Vad är skillnaden mot UFC?
              Den störrsta skilnaden e väl grovheten av våld. Tex så får du i pride knäa din motståndare i huvudet när han ligger på marken och även sparka en liggande motståndare i huvudet , inget av dessa saker e tillåtna i UFC. Det som gör att oftast UFC ses som den större sporten e att dom e i bur som djur vilket tycks gillas av yenkarna... E också galen i UFC ser det varje kväll det visas
              UFC e för mig en synonymt med anntikens gladiatorer fast uyan vilda djur och vapen... Manligt eller inte..... tja det e väl fel att kalla det..... Galet och idiotiskt kallar en del det men grymt hårt och mycket underhållande kallar jag det
              Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• Oden70
                Användare
                • January 2007
                • 869

Ursprungligen postat av Robin
                En sport som inte intresserar det minsta. Två personer utan omdöme och vett slår varandra i en fyrkant klädd med stängsel? Sofisikerat...
                Fyrkant Octagon och det e 8a kanter

Kommentar

• Oden70
                  Användare
                  • January 2007
                  • 869

Ursprungligen postat av Lutt
                  Akebono ja hehe. Var inte han en av dom första som ställde upp i UFC och det kunde ju inte ha slutat sämre.

Kommer ihåg matchen mellan Bonjasky(gräshoppan) vs Bop Sapp, det var en intressant match. Vet inte hur det går för Bob sapp idag men på den tiden pallade han knappt en rond om han inte hann avsluta den på några sekunder.
                  OCH inte att förglömma när våran svenske Martin Holm även han mötte Bob Sapp, Ett grymmt knä mot levern satte stopp för denna pajas som borde stannat kvar i NFL istället för att leka kampsports utövare. För alla här som liksom jag syslar/syslat med kampsport vet hur mycket träning det krävs för att bli bra då det oftare e teknik som vinner än bara råstyrka

Kommentar

• Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

NFL ville inte ha Bop Sapp han blev utkickad därifrån

Kommentar

• c90368
                      Användare
                      • September 2007
                      • 890

Genom att titta på denna form av "idrott" så godkänner man att det okey att fattiga människor i länder utan socialt skyddsnät offrar sin häla för att skaffa mat åt sin familj.

Jag jämställer deltagandet i dessa "idrotter" med prostitution, men det är i detta fall en manlig form av att offra sin kropp för pengar!

Ni som tycker att det är "häftigt" att titta på detta borde fundera på varför personer utsätter sig för det. Ni som kommer fram till ett annat svar än pengar, borde nog fundera en gång till!
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

Kommentar

• Wilhelm
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9104

Håller med ovanstående talare!
                        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

Vi har färginjicerade akvariefiskar på marknaden också, men inte slutar jag med akvaristiken bara för det

Kommentar

• Mattias777
                            Användare
                            • November 2006
                            • 1493

Ja, imorgon är det direktsändning. Tror att det börjar 04.00 vilket betyder att jag går o lägger mig vi 21.00. Forrest Griffin är en väldigt spännande fighter och han skall möta Rashad Evans som är obesegrad och knockade Chuck Lidell senast. Håller på Griffin.

Wandelryei Silva tror jag kommer vinna mot Quinton Jackson.

"Minotauro” Nogueira mot Frank Mir är svårtippad men jag gissar Nogeria vinner.... Nogeria verkar vara en väldigt ödmjuk man.
                            Senast redigerad av Mattias777; 27 December 2008, 02:26.

Kommentar

• Mattias777
                              Användare
                              • November 2006
                              • 1493

Ursprungligen postat av c90368
                              personer utsätter sig för det. Ni som kommer fram till ett annat svar än pengar, borde nog fundera en gång till!
                              BJ Penn kommer från en jätte rik familj och har aldrig behövt pengar. Är han den enda som inte fightas för pengar? Tror inte det. Vad jag vet är det inga fattiglappar som fightas i UFC.

Kommentar

• c90368
                                Användare
                                • September 2007
                                • 890

Ush, jag låter väldigt negativ och nej sägare.

Vill bara förtydliga att jag är liberal och anser att alla personer ska ha ett fritt val.

Men i de frågor när fattiga personer utnyttjas av de med pengar så anser jag att lagar borde stoppa det.

Vart går gränsen frågar många!

Första gränsen går vid organtransplantation från levande personer.

Andra gränsen går vid prostitution, framförallt för att det medför "handel" med flickor och pojkar över gränser.

Den tredje gränsen går vid detta ämne, när "rika" betalar för att se andra människor misshandlas.

Men ni som tycker om att titta på denna förnedrering av människor kanske tycker att organhandel och prostitution också är okey
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

Kommentar

Arbetssätt...