Vad gillar ni UFC?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

Ursprungligen postat av Mattias777
    Jag vill verkligen betona att jag hatar gatuvåld, våld i hemmet för att inte tala om huliganvåld. Det kanske låter som dubbelmoral men att man möts på lika villkor med en domare. Jag försöker inntala mig att detta är mkt bättre.
    Förstår vad du menar men det är ju en viss skillnad på lagligt och olagligt, våld utanför ringen hatar jag.

Kommentar

• Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

Ursprungligen postat av Lutt
      Pride är som K1 men med mindre regler, påminner om ufc.

BJ Penn har jag inte sätt men troligtvis Silva....var ju en Silva som slogs i natt men det finns för många Silva hehe.

Chris Leben är för mig en sk. "asshole"

PS det var ju Anderson Silva som mötte Henderson
      Ja, Chris Leben är en bad boy eller ett asshole Vandeley Silva är ett annat asshole som är en fruktad UFC fighter.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• specmats
        Användare
        • December 2004
        • 3060

tycker att K1 är mkt mkt bättre än UFC, tyvärr har inte jag heller eurosport längre, annars är min favvosport F1, WRC, paris-dakar mfl..
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

Började gilla UFC när jag såg ett gammalt klipp på Royce Gracie, när han vann UFC 2ggr i rad. Det var ju typ ingen som visste vad BJJ var på den tiden. Han såg inte ut som en fighter heller och när han slog Ken Shamrock förstod man hur bra han var.

Kommentar

• Mattias777
            Användare
            • November 2006
            • 1493

Ursprungligen postat av Lutt
            Började gilla UFC när jag såg ett gammalt klipp på Royce Gracie, när han vann UFC 2ggr i rad. Det var ju typ ingen som visste vad BJJ var på den tiden. Han såg inte ut som en fighter heller och när han slog Ken Shamrock förstod man hur bra han var.

Ja, det var otroligt när han introducerade Jujutsu. Såg också den matchen. Han var helt otrolig, slingrade sig som en orm runt motståndarna och hur stora dom än var så slutade det med "tap out". Jijutsun är ju bra på det sättet att den skadar ju inte motståndaren på samma sätt. Royce Gracie är en legend innom sporten och det kanske Ken Shamrock är med men han är också ett asshole

Kommentar

• Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

Jag kollar också UFC så ofta jag kommer åt. Perfekt sändningstid på TV4 sport

K1 missade jag aldrig förr, men det har ju blivit extremt tråkigt sedan jättebäbisen från holland dök upp och vinner allt bara för att han är störst I UFC däremot är det ju mycket jämnare matcher, även i tungvikt.
              Tony Englund

Kommentar

• Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

Ursprungligen postat av Tony

K1 missade jag aldrig förr, men det har ju blivit extremt tråkigt sedan jättebäbisen från holland dök upp och vinner allt bara för att han är störst I UFC däremot är det ju mycket jämnare matcher, även i tungvikt.
                Jättebebis? Den ända jättebebisen ja kommer på är bob sapp och en sjukt lång asiat.

Annars gör Holland bra fighters, tänker mest på Bonjasky

Kommentar

• specmats
                  Användare
                  • December 2004
                  • 3060

har för mej att det finns två jättebebisar från nord/syd Korea också Semmy Schilt är definitivt en stor bebis,hehe
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Mattias777
                    Användare
                    • November 2006
                    • 1493

Ursprungligen postat av Tony

Du menar förståss the one and only Semmy Schilt. Han har inte några roliga tekniker utan är mest bara en jätte. Remy Bonjaski är däremot en välldigt underhållande K1 fighter.

Kommentar

• Olorin
                      Användare
                      • May 2005
                      • 1554

Ja, det är ju inget nytt. Redan de gamla rommarna körde ju det här fast med vapen och död. Fachinerat äcklad själv och kan gå med på att det får existera nu när TV4 i a f plockat bort det från dagtablån.
                      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Gäst

Jag vill verkligen betona att jag hatar gatuvåld, våld i hemmet för att inte tala om huliganvåld. Det kanske låter som dubbelmoral men att man möts på lika villkor med en domare. Jag försöker inntala mig att detta är mkt bättre.

Jag håller helt med dig. De få gånger jag tycker att man kan tala om misshandel inom kampsport är så gott som uteslutande då domaren gör ett uruselt jobb och inte bryter i tid (på "gatan" finns ingen domare). Sen tycker jag att man skall akta sig för att jämställa kampsport med våld då det (åter igen...) är fullt frivilligt att ställa upp på matcher. Träningen i sig är i regel utomordentligt bra.

När det gäller ufc och "att slå folk på käften" så har jag lagt märke till att flera aktiva utövare faktiskt har ett förflutet som brottare och inom brottning "slår man ju inte folk på käften".

Sen, sumo... personligen tycker jag inte att fetma och idrott hör ihop mer än våld och idrott.

Någon som minns när Bonjasky tog sig an mer än 100 kg tyngre Akebono? (en av tidernas mest framgångsrika sumobrottare)

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Gäst

Remy Bonjaski är däremot en välldigt underhållande K1 fighter.
                          Touche!

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Mattias777
                            Användare
                            • November 2006
                            • 1493

Ursprungligen postat av A C-son

Någon som minns när Bonjasky tog sig an mer än 100 kg tyngre Akebono? (en av tidernas mest framgångsrika sumobrottare)

Mvh/Andreas.

Nej, den fighten har jag inte sett. Nu blir man lite avis =) Hur slutade den?

Kommentar

• Lutt
                              Användare
                              • October 2005
                              • 1919

Ursprungligen postat av A C-son
                              Jag håller helt med dig. De få gånger jag tycker att man kan tala om misshandel inom kampsport är så gott som uteslutande då domaren gör ett uruselt jobb och inte bryter i tid (på "gatan" finns ingen domare). Sen tycker jag att man skall akta sig för att jämställa kampsport med våld då det (åter igen...) är fullt frivilligt att ställa upp på matcher. Träningen i sig är i regel utomordentligt bra.

När det gäller ufc och "att slå folk på käften" så har jag lagt märke till att flera aktiva utövare faktiskt har ett förflutet som brottare och inom brottning "slår man ju inte folk på käften".

Sen, sumo... personligen tycker jag inte att fetma och idrott hör ihop mer än våld och idrott.

Mvh/Andreas.
                              Akebono ja hehe. Var inte han en av dom första som ställde upp i UFC och det kunde ju inte ha slutat sämre.

Kommer ihåg matchen mellan Bonjasky(gräshoppan) vs Bop Sapp, det var en intressant match. Vet inte hur det går för Bob sapp idag men på den tiden pallade han knappt en rond om han inte hann avsluta den på några sekunder.

Kommentar

• Lutt
                                Användare
                                • October 2005
                                • 1919

Nej, den fighten har jag inte sett. Nu blir man lite avis =) Hur slutade den?
                                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kommentar

Arbetssätt...