Vad gillar ni UFC?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias777
    Användare
    • November 2006
    • 1493

Vad gillar ni UFC?

Jag har en svaghet, nämligen att jag är ett superfan av UFC. Man skall inte förhärliga våld men jag är så otroligt fashinerad av denna sport (MMA). Det är en stor gala som direksänd i TV 4 sport nu den 27e december.

Ibörjan av nästa år skall BJ Penn möta George st Pierré, vilken fajt. BJ Penn är en otroligt skicklig fighter kanske den bästa jag sett. Andersson Silva är ju i en helt egen nivå i sin viktklass....

Vad tycker ni om detta?

Jag kan inte hjälpa att jag är väldigt intereserad av denna grabbiga sport. Det är så spännade och att höra två killar snacka om att dom skall köra över den andre men en blir alltid ödmjukad. Tycker endå dessa figther har stor respekt för varandra och visar spotslighet under matcherna. Sen att det finns rigktiga "assholes" gör ju inte sporten mindre interesant.
    Senast redigerad av Mattias777; 25 December 2008, 17:45.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353
  • Gäst

Hehe...intressant tråd! Förhärliga och förhärliga... Det är ju fullt frivilligt! Jag har själv sysslat med judo, tae kwondo, thai och kick boxning... När det gäller matchen mellan B J Penn och George st Pierre skulle jag vilja säga som så att det står mellan talang+vinnarskalle (Penn) och klass (Pierre). Penn började väl träna realativt sent och är inte alltid i speciellt god form även om han med all säkerhet lär vara det inför dennna match. Håller nog på Penn...

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

Ursprungligen postat av A C-son
      Hehe...intressant tråd! Förhärliga och förhärliga... Det är ju fullt frivilligt! Jag har själv sysslat med judo, tae kwondo, thai och kick boxning... När det gäller matchen mellan B J Penn och George st Pierre skulle jag vilja säga som så att det står mellan talang+vinnarskalle (Penn) och klass (Pierre). Penn började väl träna realativt sent och är inte alltid i speciellt god form även om han med all säkerhet lär vara det inför dennna match. Håller nog på Penn...

Mvh/Andreas.
      Kul med en till entusiast! Jag håller också på BJ Penn. Det är nåt mystiskt med honom. Han brukar glida in till matcherna med en lugn musik från Hawaii Gillar även George st Pierré.

BJ Penn är ju redan mästare i lättvikt men han vill ju även ta bältet i veltervikt. GSP vann ju på poäng sist. Hoppas Penn tränat kondisen bättre nu. Han kallas ju för underbarnet och varit lat pga av att han har sån enorm talang.....
      Senast redigerad av Mattias777; 25 December 2008, 21:12.

Kommentar

• Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

Jag älskar också UFC....brukar kolla på TV4 sport när jag har tid över.
        Såg iaf en fin fight mellan Silva och Henderson i natt.

Men är det nån som vet vad som hände med pride och K1, det gick ju jämnt förr.

Kommentar

• Mattias777
          Användare
          • November 2006
          • 1493

Ursprungligen postat av Lutt
          Jag älskar också UFC....brukar kolla på TV4 sport när jag har tid över.
          Såg iaf en fin fight mellan Silva och Henderson i natt.

Men är det nån som vet vad som hände med pride och K1, det gick ju jämnt förr.
          K1 visade dom alltid på eurosport förut men dom tog bort den kanalen
          från mitt nät Det var den största K1 gala i Japan för nån vecka sen. Jag såg den inte men det var en stor skandal. Bad boy body Harey hoppade på motståndarens huvud fast domaren särat på dessa. Han kommer nog aldrig få tävla igen.

Han är en sån där "asshole" fighter men dessa gör ju också sporten interesant på nåt sätt.
          Senast redigerad av Mattias777; 25 December 2008, 19:53.

Kommentar

• joe
            Användare
            • June 2006
            • 1451

Nu ska jag vara tråkig?, men helt ärlig och sannolikt inte populär! Men om jag börjar med att säga att jag anser att boxning borde förbjudas (inte bara proffsboxning, men i synnerhet den!) så kanske ni anar vad jag anser om UFC!

Detta är inte sport och inget att uppmuntra att två människor ska slå på varandra - det händer tyvärr alltför ofta i verkliga livet för att jag ska se nån poäng med att organisera det och dessutom anse det som nåt sevärt. Det är heller inte på något vis riskfritt medicinskt - oavsett vad alla anhängare säger - för mig räcker det med att se och höra gamla boxare sluddra för att ta avstånd!

Och kom inte med argumenten att man slåss i hockey också etc... där finns en väsentlig skillnad - där är inte syftet att slåss och när detta händer så beivras det!

Nå - så har jag då sagt det och kanske stuckit ut hakan. Skäll gärna på mig, verbala strider tycker jag är oerhört mycket mer både roliga och fair.
            MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Gillar att kolla på UFC ibland när jag får tid över. George St Pierre är en favorit liksom Anderson Silva.

I grunden håller jag dock med Joe, men de här personerna väljer själva att kriga på mattan. Så länge som människan har valmöjlighet att avstå så tycker åtminstone jag det är ok. Det är ingen som tvingar dessa människor att kliva in i ringen...men de gör det.

Då tycker jag det är bra mycket värre saker som sker i samhället där människor tvingas...men det är en annan historia och diskussion.
              Senast redigerad av StefanL; 25 December 2008, 19:04.

Kommentar

• Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

Ursprungligen postat av joe
                Nu ska jag vara tråkig?, men helt ärlig och sannolikt inte populär! Men om jag börjar med att säga att jag anser att boxning borde förbjudas (inte bara proffsboxning, men i synnerhet den!) så kanske ni anar vad jag anser om UFC!

Detta är inte sport och inget att uppmuntra att två människor ska slå på varandra - det händer tyvärr alltför ofta i verkliga livet för att jag ska se nån poäng med att organisera det och dessutom anse det som nåt sevärt. Det är heller inte på något vis riskfritt medicinskt - oavsett vad alla anhängare säger - för mig räcker det med att se och höra gamla boxare sluddra för att ta avstånd!

Och kom inte med argumenten att man slåss i hockey också etc... där finns en väsentlig skillnad - där är inte syftet att slåss och när detta händer så beivras det!

Nå - så har jag då sagt det och kanske stuckit ut hakan. Skäll gärna på mig, verbala strider tycker jag är oerhört mycket mer både roliga och fair.
                Ja var och en få ha sina åsikter. Det är ju en fightingsport och både vet om att det kommer smälla och ställer upp på samma villkor.
                Får dom men för livet så är ju deras egnas fel, det är ju inte så att det kommer som en nyhet när dom tex. får blomkålsöron eller värre saker.

Kommentar

• Mattias777
                  Användare
                  • November 2006
                  • 1493

Jag kan förstå att vissa tycker som du Joe. Själv har jag väl lite dåligt samvete för jag gillar sporten så mycket. Tror många saknar att få vara män i vårt samhälle och UFC fyller nog det behovet för många....

Kommentar

• Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

Har ingen direkt favorit som tävlar nuförtiden i UFC.

Men någon som jag skulle vilja se i UFC är Crocop har hört att han lämnade pride för UFC men har inte sätt han än.

Kommentar

• Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

Jag gillar inte heller dessa sk sporter där man slår varann på käften.
                      Sumobrottning däremot gillar jag. Tjocka feta asiater som bökar o har sig.
                      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Mattias777
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1493

Ursprungligen postat av Lutt
                        Har ingen direkt favorit som tävlar nuförtiden i UFC.

Men någon som jag skulle vilja se i UFC är Crocop har hört att han lämnade pride för UFC men har inte sätt han än.
                        Har du sett BJ Penn eller Andersson Silva? Jag har aldrig sett pride. Vad är skillnaden mot UFC?

Kommentar

• Robin
                          Användare
                          • January 2003
                          • 4526

En sport som inte intresserar det minsta. Två personer utan omdöme och vett slår varandra i en fyrkant klädd med stängsel? Sofisikerat...
                          Mvh
                          Robin

Kommentar

• Lutt
                            Användare
                            • October 2005
                            • 1919

Ursprungligen postat av Mattias777
                            Har du sett BJ Penn eller Andersson Silva? Jag har aldrig sett pride. Vad är skillnaden mot UFC?
                            Pride är som K1 men med mindre regler, påminner om ufc.

BJ Penn har jag inte sätt men troligtvis Silva....var ju en Silva som slogs i natt men det finns för många Silva hehe.

Chris Leben är för mig en sk. "asshole"

PS det var ju Anderson Silva som mötte Henderson
                            Senast redigerad av Lutt; 25 December 2008, 19:45.

Kommentar

• Mattias777
                              Användare
                              • November 2006
                              • 1493

Jag vill verkligen betona att jag hatar gatuvåld, våld i hemmet för att inte tala om huliganvåld. Det kanske låter som dubbelmoral men att man möts på lika villkor med en domare. Jag försöker inntala mig att detta är mkt bättre.

Kommentar

Arbetssätt...