God Jul!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jarnis
    Användare
    • November 2005
    • 415

Fundera inte så länge... då blir det trist i fototråden
    Du har både fina fiskar och tar bra bilder så kom igen bara...

God fortsättning tror jag passar bra att önska!
    Micke

Kommentar

• classe
      NCS Medlem

• April 2007
      • 1147

jag ge alla god jul och gott nytt år 2009.. ha kul mysigt hemma o se fiskar i akvarium..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Byttorp
        Användare
        • November 2003
        • 1585

Ursprungligen postat av Mattias777
        Tack för ett återupplivnings försök.

Kul att höra possitiv respons från er alla får väl ta mig en funderare till.....

Gott nytt år

Det är jättebra att man säger ifrån, men att gå ur föreningen enbart av den orsaken så är det ju Du som förlorar mest (bortsett från att forumet då tappar ännu en sund och seriös person...vilket alla vi andra förlorar på också..)

Jag hoppas iaf för föreningens skull och för din egen att vi får se dig som medlem även under nästa år.

/magnus
        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
        Ordförande GCG

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3216

[QUOTE=Göran Å;758535]Mattias ....detta... var verkligen mycket tråkigt att höra.

På ett sätt kan jag förstå dig... Det finns ett litet fåtal personer som är sk Pirater (eller ämnes förstörare) på detta forum. De klampar in med sina "jättestora fötter" och slänger in konstiga kommentarer till höger och vänster, vilket får flera personer, jag själv inräknad att bli irriterad ibland.

Det som är konstigt är att dessa personer troligtvis sitter inne med stor kunskap men beter sig så barnsligt.

Det bästa är att försöka låta bli att svara på deras kommentarer, så de inte får luft utan självdö

Mvh Göran.

Ja det är sådana här kommentarer, som jag tycker är av sämsta sort, och det brukar alltid bli liv här på forumet när man skriver sådant.
          Det tycker jag är forumsvärdarnas jobb att ta bort sådana kommentarer med en gång.
          Och det värsta av allt Göran, vilka menar du.Vågar du skriva ut det.
          Och Mattias om du nu ska vara ärlig som du säger att du är, vilka är det på forumet som du är besviken. Jag tål kritik, samtidigt som jag också är ärlig och rak människa som står för vad jag skriver och gör.God fortsättning.Janne

Kommentar

• Wilhelm
            Användare
            • April 2002
            • 9104

Nu ska vi inte starta någon otrevlig fortsättning i denna goa jultråden!

Ni är välkomna att PM:a mig om vilka personer det gäller, om ni känner för det.

Jag själv har inte uppfattat nåt anmärkningsvärt inklampande i trådar, förutom en inkonsekvent pluddrare som många retar sig på.

Så släng i er sista skvätten julmust och resten av julmaten för nu är julen över och det är bara nyårsfirandet kvar. Sen är allt som vanligt igen.
            Förresten har era fiskar fått julklappar? Nytt färskt vatten? Nåt läckert i matväg eller en ny kärlekspartner (lekkompis)?
            mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

Jag önskar er alla en god fortsättning på julen och ett gott nytt ciklidår

Kommentar

• specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

God Jul!
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Peter_A_F
                  Användare
                  • January 2008
                  • 809

-

God Jul och gott nytt!

Det vore trevligt om alla kunde tänka till och kanske inte uppenbart förolämpa någon och ifall man omedvetet förolämpat helt enkelt be om ursäkt... hur svårt skall det vara?

Min julklapp var tyvärr endast nytt vatten men de skall få en doppvärmare som lite försenad julklapp. Den gamla doppvärmare kortslöts så att säkringarna flög sista gången jag bytte vatten! (den skulle inte bo under vatten tydligen)
                  - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

• malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3216

Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Nu ska vi inte starta någon otrevlig fortsättning i denna goa jultråden!

Ni är välkomna att PM:a mig om vilka personer det gäller, om ni känner för det.

Jag själv har inte uppfattat nåt anmärkningsvärt inklampande i trådar, förutom en inkonsekvent pluddrare som många retar sig på.

Så släng i er sista skvätten julmust och resten av julmaten för nu är julen över och det är bara nyårsfirandet kvar. Sen är allt som vanligt igen.
                    Förresten har era fiskar fått julklappar? Nytt färskt vatten? Nåt läckert i matväg eller en ny kärlekspartner (lekkompis)?
                    Ja mina yngel utav, fire fish, dragonfire och dragonblood, fick varsin 200 balja för att dom skulle få lite mera plats till att växa upp på. Gott Nytt år på dig Wilhelm.Janne

Kommentar

• Mattias777
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1493

[QUOTE=malawijanne;758784][QUOTE=

Och Mattias om du nu ska vara ärlig som du säger att du är, vilka är det på forumet som du är besviken. Jag tål kritik, samtidigt som jag också är ärlig och rak människa som står för vad jag skriver och gör.God fortsättning.Janne[/QUOTE]

Lungn Janne =) Jag är inte förorättad av dig. Jag har sett att du kommer i luven ibland med andra men jag har uppskattat din ärlighet m.m fast vi inte har samma åsikt om allt Men att du gillar räkmix och jag inte gör det är väl inget att bli osams för =)

Gott nytt år förresten Janne

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• malawijanne
                        Banned
                        • November 2005
                        • 3216

[QUOTE=Mattias777;758835]
                        Ursprungligen postat av malawijanne

Lungn Janne =) Jag är inte förorättad av dig. Jag har sett att du kommer i luven ibland med andra men jag har uppskattat din ärlighet m.m fast vi inte har samma åsikt om allt Men att du gillar räkmix och jag inte gör det är väl inget att bli osams för =)

Gott nytt år förresten Janne
                        Ja precis Mattias, Jag är
                        absolut inte osams med dig, och ingen annan heller på forumet.
                        Och det att mina baljor och mina fiskar funkar bra med min räkmix, det är ju min ståndpunkt.
                        Sedan att du har en annan erfarenhet utav räkmix, och att du tycker att det funkar bättre med annat foder, ja det är ju din erfarenhet.
                        Och när man ser på dina foton på dina fiskar, så ser man att du verkligen är nogrann och seriös, dina fiskar har bra färg och bra form. Ja Gott Nytt på dig Mattias.Janne

Kommentar

• Mattias777
                          Användare
                          • November 2006
                          • 1493

Det är nog att jag är lite deppig med. Den här årstiden, mörker, gråa dagar och betong. Skall försöka få lägenhet i Solna efter årskiftet vilket jag verkligen önskar. Då får jag nära till lagret och leasing med.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Göran Å
                            Användare
                            • December 2005
                            • 1292

Ja det är sådana här kommentarer, som jag tycker är av sämsta sort, och det brukar alltid bli liv här på forumet när man skriver sådant.
                            Det tycker jag är forumsvärdarnas jobb att ta bort sådana kommentarer med en gång.
                            Och det värsta av allt Göran, vilka menar du.Vågar du skriva ut det.
                            Janne
                            Skönt att du delar min uppfattning Janne....

Jag vill inte störa julefriden på forumet så därför har jag tagit den diskussionen med forumsvärd.

Du behöver inte känna dig träffad Janne av min kommentar. Snarare borde du sträcka på ryggen för din ärlighet och vidom som du visar öppet.

God fortsättning på julhelgen och Gott Nytt år.

Mvh Göran
                            Senast redigerad av Göran Å; 27 December 2008, 20:42.
                            http://www.skovdeaf.se/
                            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                            http://www.skovdefagelklubb.se/

Kommentar

• Göran Å
                              Användare
                              • December 2005
                              • 1292

Ursprungligen postat av Wilhelm
                              Ang julklapp fick jag en trevlig sådan av mina troffar på julaftonen. Då lekte den snyggaste av alla de snygga honorna.

Detta var väl tack för att jag vårdat dem så ömt under hela året...

Mvh Göran
                              http://www.skovdeaf.se/
                              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                              http://www.skovdefagelklubb.se/

Kommentar

• specmats
                                Användare
                                • December 2004
                                • 3060

min förmodade julklapp blir lite sen men men det blir isf cirkus 30 stycken Tropheus Brichardi "canary-cheek"
                                Tropheus Duboisi halembe, so
                                Melanochromis Auratus, vf
                                Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

Arbetssätt...