Ett klick för Igelkottarna

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

Christer va yrar du om?

Kommentar

• Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

Denna tråd är ju en komisk protest. Jag förstår inte alla upprörda känslor.

KLICK: =)

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• joe
        Användare
        • June 2006
        • 1451

Ursprungligen postat av Mattias777
        Denna tråd är ju en komisk protest. Jag förstår inte alla upprörda känslor.

KLICK: =)
        Men det gör jag - stockholmsk dryghumor i så fall.Nån komik ser jag överhuvudtaget inte längre...gör nåt vettigt iställe. Men nu gör jag med denna tråd som ni skulle göra med den verkliga klicktråden - lägger den till min "trådignorelista".
        MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

Hmm. När jag funderar på det så vill jag verkligen rädda igelkottarna. Jag vill också rädda Malawicikliderna, likaså både gammelskog och regnskog... och efter lite mer tankeverksamhet så vill jag rädda människorna också, och katterna... och gamla fina hus, min egen ekonomi, denisonii-barben, undulater och arapapegojor, dyngbaggar, gräs, tobak och alkohol, yttrandefriheten, demokratin, miljön och ICKE att förglömma valarna... ja, jag tror nog faktiskt jag vill rädda hela världen vid närmare eftertanke. Fast ju mer jag tänker sådana här tankar, desto fullare får jag lust att bli. Även på en söndag, eller för den delen på en måndag. Eller vilken som helst dag förresten.

I´m on a mission from God... ...we shall overcome, peace, love & understanding...

Fridens liljor och julsnaps till alla,

P
          Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• nils42
            Användare
            • January 2003
            • 931

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
            Hmm. När jag funderar på det så vill jag verkligen rädda igelkottarna. Jag vill också rädda Malawicikliderna, likaså både gammelskog och regnskog... och efter lite mer tankeverksamhet så vill jag rädda människorna också, och katterna... och gamla fina hus, min egen ekonomi, denisonii-barben, undulater och arapapegojor, dyngbaggar, gräs, tobak och alkohol, yttrandefriheten, demokratin, miljön och ICKE att förglömma valarna... ja, jag tror nog faktiskt jag vill rädda hela världen vid närmare eftertanke. Fast ju mer jag tänker sådana här tankar, desto fullare får jag lust att bli. Även på en söndag, eller för den delen på en måndag. Eller vilken som helst dag förresten.

I´m on a mission from God... ...we shall overcome, peace, love & understanding...

Fridens liljor och julsnaps till alla,

P
            Hej!
            Du skriver bra och jag köper det du skriver.
            Det finns ett litet problem kvar för mig själv. Jag behöver nog komma iväg från datorn och göra en insats av egen kraft för jag har börjat tvivla på att mitt knappande på datorn ger någon förändring.
            Hälsn Nils

Kommentar

• Mattias777
              Användare
              • November 2006
              • 1493

Ursprungligen postat av nils42
              Hej!
              Det finns ett litet problem kvar för mig själv. Jag behöver nog komma iväg från datorn och göra en insats av egen kraft för jag har börjat tvivla på att mitt knappande på datorn ger någon förändring.
              Hälsn Nils
              Det du skriver är lite dit jag vill komma med

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

Ursprungligen postat av nils42
                Hej!
                Hälsn Nils
                Jo, det är sant. Det hjälper oftast inte särdeles att sitta framför datorn och knappa (även om del folk nog kan rädda en hel del saker genom det), man får ut i verkligheten och göra saker. Har nog nämnt det någonstans tidigare, men jag försöker vara konkret också, sparar el, förbrukar rätt lite, återanvänder saker (soprummet kan man hitta mycket bra grejer i för inga pengar alls). Just till akvarierna finns ju mängder med plastbyttor, pytsar, rör och allt bara att plocka på flera ställen. Har ibland tänkt att man skulle haft tillgång till allt vad Sveriges befolkning kastar under EN dag... då hade man varit rik.

Men, men. Idag ska jag vårda andra sidor av mig, kärlek behövs också i livet.
                Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• daniel_i_malmö
                  • April 2002
                  • 1338

Kom igen nu Christer och var konsekvent i din cyniska syn på insamlingar i miljöbevarande syfte! Jag väntar på att du ska starta en diskussion med rubriken

Fond för bevarande av igelkottar

Höll på att glömma:

HÖGERKLICK -> DELETE!

Senast redigerad av daniel_i_malmö; 21 December 2008, 12:26.
                  Tjugofem år med ciklider.
                  http://www.malmoakvarieforening.se
                  Centralamerika 2006
                  Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Lundensis
                    Användare
                    • March 2004
                    • 2262

Hur är det man säger Christer, all publicitet är bra publicitet. Hur många nya kunder har du fått efter att ha härjat runt här på forumet och på alla andra forum också för den delen?

Kommentar

• Crenicichla
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1054

Förstår inte diskussionen om att CF skulle få fler kunder av denna tråd tex.. Arrogans och dryghet är i alla fall i mina ögon inte något som får mig att gå till en butik..
                      Sen vill jag till Christers försvar säga att jag faktiskt fått riktigt bra hjälp vid ett eller ett par tillfällen här på forumet..

Jag har själv gjort ett besök på Lagret och jag vill säga att av de 3 personer som jag vart i kontakt med som har koppling till Lagret så har alla 3 vart arroganta och aningen dryga!
                      Christer är dock den som vart trevligast mot mig.

Jag har inget personligt mot honom, men jag är beredd att säga att i väldigt många trådar där vederbörande är delaktig så är det jävligt mycket skitsnack och tråkigheter, sen om det beror på CF eller alla andra är en annan sak.
                      jag skulle vilja säga att alla är lika goda kålsupare för om man inte ger utrymme åt "bråkstakarna" så slutar de till sist
                      MVH

Kristofer

Kommentar

• cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

En märklig sak är
                        Christer är glad och vill diskutera
                        alla blir sura
                        betyder det att Christer har rätt men alla andra tycker att det är fel
                        Jag vill inte skapa osämja....då det skrivs ganska mycket påhopp
                        .
                        .
                        .
                        nämn ett elakt påhopp från mig, visst syrlig men alldrig elakt
                        då undrar jag varför folk tappar kontrollen helt
                        Igelkottarna är vinnare men dom luktar skunk
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor
                        jag frågade hur stor ? inget svar
                        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Ola Svensson
                          • April 2002
                          • 14633

Jag kan inte se denna tråd som något annat än ett försök att håna och provocera de som är aktiva i "ett klick för skogen"-tråden. Jag ser den som mycket intollerant och dessutom destruktiv för klimatet på forumet. Hela tråden är ett elakt påhopp.
                          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                            Visa att ni är vuxna håll inte på med påhopp/Ann-Mari

Kommentar

• Lundensis
                              Användare
                              • March 2004
                              • 2262

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                              Jag kan inte se denna tråd som något annat än ett försök att håna och provocera de som är aktiva i "ett klick för skogen"-tråden. Jag ser den som mycket intollerant och dessutom destruktiv för klimatet på forumet. Hela tråden är ett elakt påhopp.
                              Jag håller med dig. Skulle precis till att skriva något liknande.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                                Man kan inte begära allt för mycket av vissa stockholmare/Ann-Mari

Kommentar

Arbetssätt...