Ett klick för Igelkottarna

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias777
    Användare
    • November 2006
    • 1493

Tycker att det e bra att det finns kritiska människor och naiva människor behövs kanske de med Jehovas vittnen säger att jag måste tillhöra dom för att bli vän med GUD och jag säger att dom måste ha mer än en skruv lös om man tror på det.

Dubbel KLICK.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Per B
      Användare
      • September 2005
      • 1250

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Vad är det för fel på dig
      man sitter här framför datorn och har kul
      varför är du ledsen o sur
      om jag har gjort ett personligt påhopp ber jag dig om ursäkt
      se så här om alla är med i ett parti vilka tråkiga diskussioner det blir,
      eller om alla höll på AIK ganska tråkiga matcher
      eller att alla åker moped
      eller alla hundar är Lady
      alla tv program är Idol
      eller att allt har en censuravdelning
      Jag tycker att debatt är väldigt viktigt. Jag älskar vedersakliga argument, argument som leder debatten framåt. Habermas talade om det goda samtalet, samtalet där alla försökte testa om det man verkligen kände till var det rätta och det bästa för alla. Helt utan prestige jämförde man erfarenheter.

Du jämför inte erfarenheter eller söker det ultimata för alla parter. Du försöker misstänkliggöra andras åsikter utan att argumentera för dina egna på ett vederhäftigt sätt. Du försöker inte övertyga - du försöker vinna.

Jag är inte "ledsen och sur", jag är fylld av förakt för din besserwiesserattityd och jag tycker att det är på tiden att någon ryter ifrån! Du har inte gjort ett "personligt påhopp", du har återupprepat ett allmänt påhopp på alla de som inte tycker exakt som du!

Nu kan någon möjligen tycka att jag är feg men jag har inte för avsikt att gräla här hela kvällen. De som inte hittills har förstått vad jag försöker peka på lär inte förstå det även om jag munhuggs med akvarieaffärsägare CF resten av natten. Därför bryter jag nu här för ikväll...
      mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

Ursprungligen postat av Per Bjellert
        Jag tycker att debatt är väldigt viktigt. Jag älskar vedersakliga argument, argument som leder debatten framåt. Habermas talade om det goda samtalet, samtalet där alla försökte testa om det man verkligen kände till var det rätta och det bästa för alla. Helt utan prestige jämförde man erfarenheter.

Du jämför inte erfarenheter eller söker det ultimata för alla parter. Du försöker misstänkliggöra andras åsikter utan att argumentera för dina egna på ett vederhäftigt sätt. Du försöker inte övertyga - du försöker vinna.

Jag är inte "ledsen och sur", jag är fylld av förakt för din besserwiesserattityd och jag tycker att det är på tiden att någon ryter ifrån! Du har inte gjort ett "personligt påhopp", du har återupprepat ett allmänt påhopp på alla de som inte tycker exakt som du!

Nu kan någon möjligen tycka att jag är feg men jag har inte för avsikt att gräla här hela kvällen. De som inte hittills har förstått vad jag försöker peka på lär inte förstå det även om jag munhuggs med akvarieaffärsägare CF resten av natten. Därför bryter jag nu här för ikväll...
        Låter som en sur tant, som bryter för kvällen............kl 2100.......då blir det inget
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Mattias777
          Användare
          • November 2006
          • 1493

Ja, stavning e en svaghet... Borde ta en kurs tror jag =)

Vad jag menar är att det finns massa röster i vårt samhälle som lovar guld o gröna skogar. Granskar man många av dessa röster finner man att dom är löngnare. Ta bara reklam tex. Nu är det inte bevisat att stiftelsen ett klick för skogen är löngnare vad jag vet men jag är skeptisk minst sagt.

Dubbelklick

Kommentar

• cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

Ursprungligen postat av Mattias777
            Ja, stavning e en svaghet... Borde ta en kurs tror jag =)

Vad jag menar är att det finns massa röster i vårt samhälle som lovar guld o gröna skogar. Granskar man många av dessa röster finner man att dom är löngnare. Ta bara reklam tex. Nu är det inte bevisat att stiftelsen ett klick för skogen är löngnare vad jag vet men jag är skeptisk minst sagt.

Dubbelklick
            Vi har egna regler
            både dubbelklick och flera gånger per dag
            Klick
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor

Kommentar

• Mattias777
              Användare
              • November 2006
              • 1493

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Vi har egna regler
              både dubbelklick och flera gånger per dag
              Klick

Då får vi hoppas att denna tråd blir en riktig långkörare =)

KLICK

Kommentar

• Cattla
                Användare
                • August 2007
                • 33

Det finns ingen chans...?

Att den av Per och Christer som verkar mest stingslig och upprörd, ringer den andre och snackar om detta - så slipper vi andra bry oss eller höra massa onödigt gnäll...

Men jag vill klicka för igelkottarna! Fast sover dom inte nu?

Kommentar

• Mattias777
                  Användare
                  • November 2006
                  • 1493

Ursprungligen postat av Cattla
                  Att den av Per och Christer som verkar mest stingslig och upprörd, ringer den andre och snackar om detta - så slipper vi andra bry oss eller höra massa onödigt gnäll...

Lite konflikter är bara nyttigt, det rensar luften så man kan andas =)

Kommentar

• cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

Ursprungligen postat av Cattla

Igelkottar är nattdjur
                    Madagaskarigelkottar kan klättra
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor

Kommentar

• joe
                      Användare
                      • June 2006
                      • 1451

Ursprungligen postat av Micke
                      Ett konstuktivare förslag för dig Christer: Dra igång en "Ett klick för malawicikliderna"-kampanj! Fixa en knapp på Ciklider.se som ger ett bidrag per träff till Stuart Grant's fond mot att du och andra företag får visa upp era banners.
                      Detta klickar jag gånger hur många gånger som helst - med eller utan Christer - men idén är kalas Micke!

Sedan har jag följt tråden - jag tycket nog att den var komisk till en början, men spårade ur rätt snabbt. Man behöver inte tycka om "Ett klick för skogen" - men man får - man behöver inte skriva/skapa ironiska trådar - men man får - man behöver inte bli förbaskad på Christers alla åsikter - men man får...livet är fullt av motsägelser. Sedan tycker jag nog att tonen drog iväg mot slutet och hamnade på sandlådenivå rätt snabbt...

Jag tänker fortsätta klicka för skogen - och för Malawicikliderna (om det blir verklighet - igelkottarna får du ta hand om själv Christer, men det var ett försök
                      MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

Ja det var just kopplingen mellan jehovas och Ettklickförskogen som jag är nyfiken på.
                        Det är väl bara Christer och hans lärjungar som antytt att Ettklickförskogen skulle vara lögnare. Annars är det en helt vanlig insamlingsstiftelse redan som räddat en gammelskog och nu har till mitten på mars på sig att samla in 7 miljoner kronor för att köpa in ytterligare en gammelskog och därmed rädda den från avverkning.
                        Idén med sponsring av en länk är relativt ny och det verkar säkert konstigt för många att man kan rädda skog genom att klicka på en länk, men pengarna kommer från sponsorer som har banners på sidan man kommer till när man klickar på länken. Alla kan bidra till att rädda skog utan att det kostar något, pengarna står sponsorerna för.
                        Till och med Christer erkände tidigare i denna tråden att det var en bra idé, om han själv kunde ha med banners.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

Ja det var just kopplingen mellan jehovas och Ettklickförskogen som jag är nyfiken på.
                          Det är väl bara Christer och hans lärjungar som antytt att Ettklickförskogen skulle vara lögnare. Annars är det en helt vanlig insamlingsstiftelse redan som räddat en gammelskog och nu har till mitten på mars på sig att samla in 7 miljoner kronor för att köpa in ytterligare en gammelskog och därmed rädda den från avverkning.
                          Idén med sponsring av en länk är relativt ny och det verkar säkert konstigt för många att man kan rädda skog genom att klicka på en länk, men pengarna kommer från sponsorer som har banners på sidan man kommer till när man klickar på länken. Alla kan bidra till att rädda skog utan att det kostar något, pengarna står sponsorerna för.
                          Till och med Christer erkände tidigare i denna tråden att det var en bra idé, om han själv kunde ha med banners.
                          Kopplingen är ingen insikt och alla taggar utåt
                          typ varför kommenterade Eva K. samma dag som första negativa inlägget kom
                          ingen redovisning som var man kan ta del av
                          är det olagligt att misstro ?
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor

Kommentar

• joe
                            Användare
                            • June 2006
                            • 1451

Klockrent Micke! Nu har jag hunnit in på den riktiga (och viktiga!!!) klick-tråden och där var tonen riktigt otrevlig mot slutet. Vilket gör att igelkottklicken framstår i en annan mer tvivelaktig - och bra mycket mindre rolig - dager tycker jag!

Jag försvarar inte verbala smällar, men jag ser inte heller poängen att hänga i och misstänkliggöra trådar som man egentligen inte har intresse av. Dessa kan man väl bara hoppa över!! Och att tråden Ett klick för skogen skulle vara nåt mörkrets redskap det trodde jag vi redan hade avhandlat för nån vecka sen! Skärpning!
                            MVH - joe

Kommentar

• Mattias777
                              Användare
                              • November 2006
                              • 1493

Ja om detta vekligen stämmer och fugerar så skall jag också krypa till korset men man har sett så mycket skit så det är inte så lätt att tro på sånt här.

Enligt mig är människan en total egoist och hon kan ljuga hur mycket som hellst bara för att ta, manipulera, stjäla pengar från andra naiva människor. Brukar tex få mejl en gång i månaden av nån idiot som säger att han eller hon vill skänka mig milontals kronor bara dom får mitt konto NR. Dom försöker uttrycka sig värdigt och med en gullig liten teater så lurar dom säket en del människor. Då brukar jag sända min djupaste tacksamhet i form av ett mindre snällt svars mail =)

Kommentar

• joe
                                Användare
                                • June 2006
                                • 1451

Ja om detta vekligen stämmer och fugerar så skall jag också krypa till korset men man har sett så mycket skit så det är inte så lätt att tro på sånt här.

Enligt mig är människan en total egoist och hon kan ljuga hur mycket som hellst bara för att ta, manipulera, stjäla pengar från andra naiva människor. Brukar tex få mejl en gång i månaden av nån idiot som säger att han eller hon vill skänka mig milontals kronor bara dom får mitt konto NR. Dom försöker uttrycka sig värdigt och med en gullig liten teater så lurar dom säket en del människor. Då brukar jag sända min djupaste tacksamhet i form av ett mindre snällt svars mail =)
                                Visst finns det bluff och båg här och var - men att utifrån det utgå ifrån att varenda j-l vill luras och att alla är såna storegoister som du målar upp...det är i sanning en skev världbild OCH ett väldigt tråkigt sätt att se på sig själv och omvärlden!
                                MVH - joe

Kommentar

Arbetssätt...