golden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andersson87
    Användare
    • November 2008
    • 72

golden

ja har 10st golden men några av dom har typ tappat sin gulafärg å är nästan vita. vad kan de bero på?
  • Mattias777
    Användare
    • November 2006
    • 1493

Ursprungligen postat av Andersson87
    ja har 10st golden men några av dom har typ tappat sin gulafärg å är nästan vita. vad kan de bero på?
    Vad matar du dom med? Kan vara innblandat vita golden i stammen du äger.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Andersson87
      Användare
      • November 2008
      • 72

Ursprungligen postat av Mattias777
      Vad matar du dom med? Kan vara innblandat vita golden i stammen du äger.
      just nu är de vanligt flingfoder. men nu efter vatten bytet så fick dom tillbaka färgen. så de va väl på grund av de

Kommentar

• Mattias777
        Användare
        • November 2006
        • 1493

Ursprungligen postat av Andersson87
        just nu är de vanligt flingfoder. men nu efter vatten bytet så fick dom tillbaka färgen. så de va väl på grund av de
        Vanligt flingfoder kan vara vad som hellst. Mitt förslag är: Köp nåt med kvalité. Kanske aquatic nature exel eller NLS. Eller tropical malawi flingor kanske.
        Senast redigerad av Mattias777; 16 December 2008, 23:51.

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

Vanligt flingfoder kan vara vad som hellst. Mitt förslag är: Köp nåt med kvalité. Kanske aquatic nature exel eller NLS. Eller tropical malawi flingor kanske.
          Eller lite riktig föda åt dina golden, räkmix spetsat med astaxhantin.
          Gå inte på det att det finns flingfoder eller pellets, som är bra för dina golden.
          Nej gå in på min zoon så kan du se hur fiskar blir, bara man matar med rätt foder.Janne

Kommentar

• Mattias777
            Användare
            • November 2006
            • 1493

Ursprungligen postat av malawijanne
            Eller lite riktig föda åt dina golden, räkmix spetsat med astaxhantin.
            Gå inte på det att det finns flingfoder eller pellets, som är bra för dina golden.
            Nej gå in på min zoon så kan du se hur fiskar blir, bara man matar med rätt foder.Janne
            Ja, om han vill ha orange gula golden och skitigt vatten skall han göra det men jag gillar när dom är citron gula =) och vattnet är rent.

Kommentar

• Andersson87
              Användare
              • November 2008
              • 72

ja vet inte va någon stor påse med foder jag köpte till minna andra ciklider

Kommentar

Arbetssätt...