Hur mycket tid läggs ner?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tjornpatrik
    Användare
    • August 2006
    • 830

    #31
    Har ju dragit ner lite på antal liter så i dagsläget lägger jag väl ner 40-50 minuter i veckan på karen. Minst 30 minuter av dessa sitter jag framför datorn och väntar på att vattnet antingen ska ha tömt färdigt eller att karen ska bli fyllda.

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • June 2006
      • 1451

      #32
      Ursprungligen postat av patriks155
      Har ju dragit ner lite på antal liter så i dagsläget lägger jag väl ner 40-50 minuter i veckan på karen. Minst 30 minuter av dessa sitter jag framför datorn och väntar på att vattnet antingen ska ha tömt färdigt eller att karen ska bli fyllda.
      Dragit ner? - hur många kar har du nu då Patrik? Antalet var kanske inte det som impade på mig när jag så dem utan snarare storleken. Men som vi alla vet har storleken ingen betydelse
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • tjornpatrik
        Användare
        • August 2006
        • 830

        #33
        Ursprungligen postat av joe
        Dragit ner? - hur många kar har du nu då Patrik? Antalet var kanske inte det som impade på mig när jag så dem utan snarare storleken. Men som vi alla vet har storleken ingen betydelse
        Hehe de va därför jag skrev att jag dragit ner på antal liter. Har bara mitt 720 och 540 igång nu, tycker de räcker. Fast de är klart visst saknar man de stora ibland, står ju iofs i vardagsummet än så länge om jag ångrar mig.

        Kommentar

        • c90368
          Användare
          • September 2007
          • 890

          #34
          Numera är det ett nöje att byta vatten med betonggolv och golvbrunn Till skillnad mot förut när det var Ekparkett på golvet.

          Kom att tänka på att alla vi som skrivit i denna tråd har nog en sak gemensam. Vi sköter om och tittar på våra akvarium betydligt mer tid per vecka än vi tittar på TV och det är ju deffinitivt ingen naktdel!
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

            #35
            Ursprungligen postat av c90368
            Kom att tänka på att alla vi som skrivit i denna tråd har nog en sak gemensam. Vi sköter om och tittar på våra akvarium betydligt mer tid per vecka än vi tittar på TV och det är ju deffinitivt ingen naktdel!
            Har gjort mig av med TV:n...

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • joe
              Användare
              • June 2006
              • 1451

              #36
              Det vore en nåd att stilla bedja om - nån gång efter barnaåren kanske vi kan komma dithän...att slänga ut TV:n alltså. Bravo Patrik!
              MVH - joe

              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

                #37
                Tja, jag märkte att det bara var mög på de allt mer expanderande antalet kanaler samt att jag tröttnade på att ha Radiotjänst hängandes utanför dörren... men numera kan man ju se en hel del program via datorn, så när licenskravet för dator kommer så kanske jag skaffar en liten rackare i allafall. Har varit sjuk nuligen, och då saknade jag TV för första gången på jag vet inte hur länge. För övrigt tror jag barn mår bättre av att titta på akvarium än på TV.

                Hilsen,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                • joe
                  Användare
                  • June 2006
                  • 1451

                  #38
                  Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                  Tja, jag märkte att det bara var mög på de allt mer expanderande antalet kanaler samt att jag tröttnade på att ha Radiotjänst hängandes utanför dörren... men numera kan man ju se en hel del program via datorn, så när licenskravet för dator kommer så kanske jag skaffar en liten rackare i allafall. Har varit sjuk nuligen, och då saknade jag TV för första gången på jag vet inte hur länge. För övrigt tror jag barn mår bättre av att titta på akvarium än på TV.

                  Hilsen,

                  P

                  Det sista tror jag också - det är bara detta med pedagogiken att få dem dithän...sen ska det i ärlighetens namn sägas att vi vuxna ser en del också...men jag undrar vem som ser alla timmar som visas i alla genomsnittstittarundersökningar (vilket ord!)??

                  Sen kan jag tycka att när äldste grabbens (11år) favoritprogram är dels Mitt i naturen och dels Plus...så känns läget rätt hanterbart!

                  God Jul Patrik
                  MVH - joe

                  Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                  Kommentar

                  • Olorin
                    Användare
                    • May 2005
                    • 1554

                    #39
                    Saker ändras, nu har jag lagt ner 24 timmar på mina kar. Fått en sjuk diskus och vattenbytande, medicinering, nystart av karantänskar och ständiga grubblerier har börjat. Så nu är mitt snitt upp i två timmar per vecka direkt.
                    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                    Kommentar

                    • plåtis
                      Användare
                      • June 2002
                      • 212

                      #40
                      Bara undrar hur mycket tid lägger ni ber vid datorn och tittar på akvariesidor. Mer tid än vattenbyten?
                      Lasse.H

                      Kommentar

                      • Olorin
                        Användare
                        • May 2005
                        • 1554

                        #41
                        Ursprungligen postat av plåtis
                        Bara undrar hur mycket tid lägger ni ber vid datorn och tittar på akvariesidor. Mer tid än vattenbyten?
                        Säkert
                        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9122

                          #42
                          Vattenbyten tar ju bara några timmar per vecka! Datortid på akvariesidor är ju mångdubbelt mer. I varje fall här, då jag inte laddar ner varken musik eller program. 90% är nog akvarierelaterad.
                          mvh Wilhelm

                          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                          www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                          Kommentar

                          • joe
                            Användare
                            • June 2006
                            • 1451

                            #43
                            Ursprungligen postat av plåtis
                            Bara undrar hur mycket tid lägger ni ber vid datorn och tittar på akvariesidor. Mer tid än vattenbyten?
                            Ganska mycket tid - garanterat mer än vattenbyten...men så står också datorn i "fiskrummet" så jag kan nabbt skifta mellan olika "skärmar" och räknar nog in det i akvarietittar/studerar tiden - ngt. som ju de flesta har varit överens om är mångdubbelt mer än själva fixet. (och egentligen inte den tid jag frågade om i trådstarten - utan tid för att få till njutningen så att säga!)
                            MVH - joe

                            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                            Kommentar

                            • c90368
                              Användare
                              • September 2007
                              • 890

                              #44
                              Exakt en timma för att byta på 540 & 400 liter.

                              Nästa gång blir det nog halverat eftersom jag ska börja med två hävertslangar istället för en. Den mesta tiden går åt till att tömma ut 200 liter ur 540 karet.

                              400 karet byter jag bara ca 20% på eftersom det är så få och små fiskar i det.

                              Aktuella siffror eftersom jag var klar 15.45 med vattenbytet
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 3111

                                #45
                                2h 15 min för 5 kbm vattenbyte filterrengöring och matning, varför krångla till det
                                Mvh
                                Peter

                                don´t drink water-fish ..... in it!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...