tänkte visa denna åkomma på en fisk speciellt här hemma såg det efter en natt är nere kollar varje dag låter märkligt om detta har kommit så snabbt ..är det salt och högre vatten temp som gäller blir ju en jäkla massa salt i hyfsat stort kar
munsvamp??
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Tror på svamp efter fight. Hade varit bättre med mer inzoomade bilder tror jag så man får se munnen i närbild. -
Du får fånga den rackarn och bota den i ett litet kar.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
har försökt fånga den men gått bet på det hittills men ska salta på lite nu höja tempen åxo så får vi se...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
4kg salt i det stora karet gjorde susen nästan helt borta nu på de angripna cubanerna tack för hjälpen folks!!Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Man ska vara lite försiktig med att höja temperaturen på sånt där. Är det flexibacter så riskerar de att explodera och man ska snarare sänka temperaturen.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Har inte rört tempen..utan den har legat på 26grader så länge jag kan minnas men det känns bra att ren jodfri salt tar bort sånt här...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Nu har mina små centralare åkt på detta oxå vad för salt ska man använda och hur mycket till ett 600liters? tacksam för svarKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Såg inte bilden som du refererade, men en av mina fiskar har fått förstorade läppar och verkar inte vilja äta. Kan detta vara munsvamp?- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
Kommentar