Stoppade ner ett nytt, litet innerfilter, fyllt med blå filtermatta i ett gammalt väletablerat kar. Tanken är att det så småningom ska sitta i ett nyuppstartat 60L som enda filter. I karet jag satte ner det i så sitter det väl inkörda filter sedan mkt länge. När tror ni att det "nya" filtret är "färdig-preppat" och redo för flytt till det nya karet? Dagar...veckor...?
Filterfråga
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Stoppade ner ett nytt, litet innerfilter, fyllt med blå filtermatta i ett gammalt väletablerat kar. Tanken är att det så småningom ska sitta i ett nyuppstartat 60L som enda filter. I karet jag satte ner det i så sitter det väl inkörda filter sedan mkt länge. När tror ni att det "nya" filtret är "färdig-preppat" och redo för flytt till det nya karet? Dagar...veckor...?MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider! -
Jag brukar starta ett nytt kar genom att bara ta lite filtergunk från ett väl uppstartat kar. Klart smidigaste sättet, och fungerar ypperligt.Tony EnglundKommentar
-
Samma här. Sen kör jag direkt men tar de lungt med matningen i början. Ta gärna sand från ett väl inkört kar med och lägg i de nya.Kommentar
Kommentar