xbox 360

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

xbox 360

Ja då försöker jag igen, jag ska köpa en xbox till min pojk.
    Och jag har lite frågor som ni kanske har lust att besvara.
    Skall man chippa xboxet, fördelar och nackdelar, skall man välja med hårdisk eller inte, hur fungerar det med kopiera sina egna spel som backupp, hur fungerar spelen sedan och vad behöver man för utrustning.Janne
  • kaj.p
    Användare
    • April 2002
    • 2294

xbox låter som en låt med Hanson de Wolf united
    Sorry Janne fredag-
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

Kommentar

• malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

Ursprungligen postat av kaj.p
      xbox låter som en låt med Hanson de Wolf united
      Sorry Janne fredag-
      Helt okej Kaj, men gäller det även dom nyare modellerna, typ premium med 60 GB hårddisk.Janne

Kommentar

• joe
        Användare
        • June 2006
        • 1451

Ursprungligen postat av malawijanne
        Ja då försöker jag igen, jag ska köpa en xbox till min pojk.
        Och jag har lite frågor som ni kanske har lust att besvara.
        Skall man chippa xboxet, fördelar och nackdelar, skall man välja med hårdisk eller inte, hur fungerar det med kopiera sina egna spel som backupp, hur fungerar spelen sedan och vad behöver man för utrustning.Janne
        Köp Wii istället - kul upplevelse där man riskerar att slå ner hela vardagsmöblemanget.. Nä, ärligt talat, min äldste (11år) lyckades kapa åt sig ett Wii på jultidningsförsäljning (av oss hade han inte fått nåt!!), och det är riktigt kul. En handkontroll som känner av trådlöst mot TV:n - ger en helt OK känsla i olika sportspel etc.

Så varför inte Janne - har dessutom för mig att Wii är betydligt billigare än Xbox och i princip gäller samma spel.
        MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Per B
          Användare
          • September 2005
          • 1250

Så här säger en av mina förståsigpåare:

"Ps3 får min röst. Klart bäst, både när det gäller bild och ljud, samt bäst spelkänsla.

Xbox är däremot hackervänligast med 1000-tals spel att ladda ner, samt att den är möjlig att chippa, det kostar runt 1000-lappen.

Wii är skitskoj den första månaden sen står det bara och samlar damm. Den ska däremot vara enkel att chippa och det finns en hel del spel att ladda ner, men 95 % av alla spelen är för barn under 12 år. Spelkänslan på wii är katastrof om man ska spela något bilspel eller liknande".
          mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

Ursprungligen postat av Per Bjellert
            Så här säger en av mina förståsigpåare:

"Ps3 får min röst. Klart bäst, både när det gäller bild och ljud, samt bäst spelkänsla.

Xbox är däremot hackervänligast med 1000-tals spel att ladda ner, samt att den är möjlig att chippa, det kostar runt 1000-lappen.

Wii är skitskoj den första månaden sen står det bara och samlar damm. Den ska däremot vara enkel att chippa och det finns en hel del spel att ladda ner, men 95 % av alla spelen är för barn under 12 år. Spelkänslan på wii är katastrof om man ska spela något bilspel eller liknande".
            Ja min grabb är tokig i bilar och maskiner, han är väldigt lik sin pappa.
            Tack både kaj, per och joe, just nu lutar det åt en xbox. Jag har också funderat på en Wii, men jag har hört samma argument att man fort tröttnar på den, men det vore trevligt att höra lite argument varför man ska köpa en Wii istället för en xbox.Janne

Kommentar

• Per B
              Användare
              • September 2005
              • 1250

Jag hatar visserligen telecomvärldens ologiska rabatter men har du Telenor så kan julklappen kanske bli billig Janne (eller också blir den en dold kostnad):

mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

Ursprungligen postat av Per Bjellert
                Jag hatar visserligen telecomvärldens ologiska rabatter men har du Telenor så kan julklappen kanske bli billig Janne (eller också blir den en dold kostnad):

http://www.siba.se/Archive/Documents...m_julklapp.pdf
                Nej jag har faktiskt 3 med mobilt bredband, så jag har ingen möjlighet att koppla upp spelet på nätet.Janne

Kommentar

• Olorin
                  Användare
                  • May 2005
                  • 1554

PS3 är grym på många saker, men de orginella handkontrollerna skriker Wii. Xbox360 kan jag inte hitta något skäl för.
                  Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

Ursprungligen postat av Olorin
                    PS3 är grym på många saker, men de orginella handkontrollerna skriker Wii. Xbox360 kan jag inte hitta något skäl för.
                    Jaha, vad är PS3, och varför är den bättre, tänk på att ni pratar med en gammal sur gubbe i snorkel, som är ca plus 40.Janne

Kommentar

• joe
                      Användare
                      • June 2006
                      • 1451

Jag är också en gubbe (40+) men utan snorkel. Och detta med att ladda ner spel via spelkonsoler etc. är fullständig latin för mig...här spelar vi på datorn innan Wii för några dagar sedan klev in i verkligheten. Möjligt att man tröttnar på Wii, men säg vilken spelkonsol man inte tröttnar på OCH är det verkligen värt pengarna? Själv - betänk då åldern!! - såelar jag endast rallyspel nån gång emellanåt då de dels är kul, snabbförståeliga och, inte minst viktigt, har ett bestämt slut, nämligen målgång!

Ja, Janne, lyssna inte för mycket på mig - detta är verkligen inte hemmaplan!
                      MVH - joe

Kommentar

• Sacrium
                        Användare
                        • November 2005
                        • 353

Är själv tv-spelsnörd och kan försöka reda ut begreppen lite.

Wii är en familjekonsoll, någorlunda lättchippad och med en del exklusiva titlar som wii sports och wii fit som är grymt roligt båda två. Mestadels är dock spelen för barn och som någon redan nämnt så blir det snabbt att man tröttnar då det inte är så tätt mellan de riktigt bra spelsläppen.

Ps3 har än så länge ingen lyckats chippa. Fördelarna med denna är att man inte bara får ett spel utan också en multimediamaskin med blue-ray spelare. Något som ingen av de andra har. Bra bild och ljud, men dyra spel. Ett fåtal exklusiva titlar.

Xbox 360 går lätt att chippa och priset har gått ner snabbt nu. Även boxar med hd är relativt billiga. Skulle rekomendera en chippad eller flashad xbox.
                        Xbox började som action konsollen där spel som Halo och Gears of war plockade till sig en publik som bestod av tonårskillar eller yngre 20-års åldern. Nu försöker man däremot befästa sig även bland yngre och äldre genom familjespel.

Jag personligen rekomenderar xbox:en, har själv både xbox och wii, just för att den går att chippa, den är väldigt allround samt att den är billigast just nu med tanke på vad man får för pengarna.

Gällande spel så släpps de flesta till alla konsoller. Det är få som är exklusiva för just en konsoll bara,så ur den synvinkeln spelar det ingen större roll vilken man köper.

Kommentar

• joe
                          Användare
                          • June 2006
                          • 1451

Några dumma frågor som jag kanske kan ha nytta av att få besvarade av t.ex dig Sacrium. chippa? flasha? - det säger mig noll, borde kanske inte det, men så är´e! kanske bra att veta lite mer när 11-åringen blir lite äldre (eller så lär han farsan!)
                          MVH - joe

Kommentar

• Sacrium
                            Användare
                            • November 2005
                            • 353

Hehe

Chippa innebär att man installerar ett chip på konsollens moderkort som plockar bort t.ex. regionspärrar så att man kan påverka mjukvaran i konsollen själv.
                            Att flasha innebär att man mixtrar med mjukvaran. Som i xbox t.ex.
                            Anledningen att man inte kan spela brända spel på en xbox är att dvd-spelarens firmware, dvs, mjukvara är inställd på att den bara ska ta emot xbox-media. När vi stoppar in en bränd skiva så känner den av det och tillåter inte spelet att köras igång. När man flashar så manipulerar man dvd-spelarens mjukvara och tar helt enkelt bort den spärren så att den tror att den vanlig dvd skiva är xbox media.

Kommentar

• specmats
                              Användare
                              • December 2004
                              • 3060

enligt ålderskategori på spelare rent generellt så är wii, playstation och xbox i dominans när det gäller barn och för vuxna är det pc.Till ett barn skulle jag nog satsa på playstation.
                              Tropheus Duboisi halembe, so
                              Melanochromis Auratus, vf
                              Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

Arbetssätt...