xbox 360

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sacrium
    Användare
    • November 2005
    • 353

Playstation till barnen?
    Hur kommer det sig att du tycker det? Visserligen finns buzz t.ex. till playstation, men i övrigt finns väl inte särskilt mycket barnspel till ps?

Kommentar

• specmats
      Användare
      • December 2004
      • 3060

det beror väl lite på vilken ålder på barnet men ps är iaf väldigt populärt på mitt barns dagis.
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Sacrium
        Användare
        • November 2005
        • 353

Finns väl visserligen disneyspelen, men de är ju släppta på alla konsoller.
        Vet inte vilken ålder Jannes son är i men gäller det bilspel och liknande så är ju xbox eller ps som gäller, och där får xboxen min röst eftersom den går att chippa

Wii är bra för mindre barn eftersom kontrollen tillåter även mindre barn att spela då det inte är så många knappar att hålla reda på. Den rörelsekänsliga kontrollen och barnets rörelser är i sig små knapptryck som spelet reagerar på.

Ska dock tillägga att jag själv bara har ps2 och ingen hundra koll på ps3:an så det kan vara som specmats säger, har inte riktigt full koll på spelen

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

Ursprungligen postat av joe
          Några dumma frågor som jag kanske kan ha nytta av att få besvarade av t.ex dig Sacrium. chippa? flasha? - det säger mig noll, borde kanske inte det, men så är´e! kanske bra att veta lite mer när 11-åringen blir lite äldre (eller så lär han farsan!)
          Ja, joe min pojk fyller 11 till sommaren, det kanske inte är någon merit att han redan nu önskar sig en xbox, men så är det, och då tycker jag själv att man ska uppdatera sig på dom prylarna som man köper till sin pojk.
          En fortfarande ung malawijanne som bara är 51 år.Janne

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

Ursprungligen postat av Sacrium
            Hehe

Chippa innebär att man installerar ett chip på konsollens moderkort som plockar bort t.ex. regionspärrar så att man kan påverka mjukvaran i konsollen själv.
            Att flasha innebär att man mixtrar med mjukvaran. Som i xbox t.ex.
            Anledningen att man inte kan spela brända spel på en xbox är att dvd-spelarens firmware, dvs, mjukvara är inställd på att den bara ska ta emot xbox-media. När vi stoppar in en bränd skiva så känner den av det och tillåter inte spelet att köras igång. När man flashar så manipulerar man dvd-spelarens mjukvara och tar helt enkelt bort den spärren så att den tror att den vanlig dvd skiva är xbox media.
            Vad tycker du om att ha en större hårddisk, man kan ju köpa en xbox med en hårddisk på 60 GB för 2200kr ny, och som jag har fattat det så måste man byta dvd läsaren och då får man lägga till ca 1100kr, så att man kan spela sina backkuppkopier, men är det någon mening att köpa en box med 120 GB.
            Jag menar påverkar hårdisken egentligen något om man bara ska hålla på att spela med boxen.Janne

Kommentar

• Sacrium
              Användare
              • November 2005
              • 353

Egentligen spelar det ingen större roll om du kör en 60 eller en 120 skulle jag säga. Kör själv en 20 gb som räcker utan problem. Det är snarare beroende på vad du vill lagra på den, men om man bara ska, som du säger köra med boxen så spelar det ingen roll. Däremot rekomenderar jag inte arcaden som inte har en hårddisk alls. Kör åtminstone 20 gb för att förenkla sparandet av spel och liknande.

Har inte hört något om att man skulle behöva byta dvd-läsaren om man skaffar en hårddisk. Rekomenderar i så fall att köpa den färdigchippad så ska den bara vara att köra utan att du behöver tänka på något
              Bara att skicka pm om du behöver hjälp med att hitta ett.

Kommentar

• malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

Egentligen spelar det ingen större roll om du kör en 60 eller en 120 skulle jag säga. Kör själv en 20 gb som räcker utan problem. Det är snarare beroende på vad du vill lagra på den, men om man bara ska, som du säger köra med boxen så spelar det ingen roll. Däremot rekomenderar jag inte arcaden som inte har en hårddisk alls. Kör åtminstone 20 gb för att förenkla sparandet av spel och liknande.

Har inte hört något om att man skulle behöva byta dvd-läsaren om man skaffar en hårddisk. Rekomenderar i så fall att köpa den färdigchippad så ska den bara vara att köra utan att du behöver tänka på något
                Bara att skicka pm om du behöver hjälp med att hitta ett.
                Nej jag utryckte mig som vanligt lite dåligt, jag menade att dom nyare xboxen är dyrare att chippa på grund utav att man måste byta ut dvd läsaren, stämmer det?.Janne

Kommentar

• Sacrium
                  Användare
                  • November 2005
                  • 353

Det låter som att det skulle kunna stämma. Förmodligen för att man inte kunnat knäcka firmware på den dvd-läsaren som är med så man får byta ut mot en som går att göra det med.

En flashning är billigare men å andra sidan så är problemet att man inte kan spela online eftersom den upptäcker brända spel och bannar en ifrån nätverket. Ett chip känner av om det är orginal eller bränt spel och stänger då av chippet och ingen onlinetjänst kan känna av det.

Se noga till att dom berättar vad dom gör bara om du ska chippa xbox:en. Det är skillnad på flashning och chip, och de flesta idag flashar bara.

Kommentar

• malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

Det låter som att det skulle kunna stämma. Förmodligen för att man inte kunnat knäcka firmware på den dvd-läsaren som är med så man får byta ut mot en som går att göra det med.

En flashning är billigare men å andra sidan så är problemet att man inte kan spela online eftersom den upptäcker brända spel och bannar en ifrån nätverket. Ett chip känner av om det är orginal eller bränt spel och stänger då av chippet och ingen onlinetjänst kan känna av det.

Se noga till att dom berättar vad dom gör bara om du ska chippa xbox:en. Det är skillnad på flashning och chip, och de flesta idag flashar bara.
                    Kanon goda råd, sacrium, ett stort tack.Janne

Kommentar

• Sacrium
                      Användare
                      • November 2005
                      • 353

Inga problem. Hoppas det kunde klarna lite i alla fall. Spelvärlden, liksom alla andra världar är en djungel av jobbiga termer, och jobbig att sätta sig in i.
                      Sitter själv så gott som dagligen och försöker hålla mig uppdaterad på nya lösningar och nya upptäckter

Kommentar

• specmats
                        Användare
                        • December 2004
                        • 3060

Ursprungligen postat av malawijanne
                        Kanon goda råd, sacrium, ett stort tack.Janne
                        om du orkar tänka lite långsiktigt (som du verkar när det gäller röd färg i din odling) så kan jag rekommendera pc, det finns barnspel och det finns online vilket blir populärt när ditt barn är i tonnåren, alltså en bra spelbar pc (det finns handkontroller) bättre och du tjänar pengar, istället för att betala för nästa generation konsoll var tredje år, dessutom är pc-spel mkt billigare
                        Tropheus Duboisi halembe, so
                        Melanochromis Auratus, vf
                        Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

Ursprungligen postat av specmats
                          om du orkar tänka lite långsiktigt (som du verkar när det gäller röd färg i din odling) så kan jag rekommendera pc, det finns barnspel och det finns online vilket blir populärt när ditt barn är i tonnåren, alltså en bra spelbar pc (det finns handkontroller) bättre och du tjänar pengar, istället för att betala för nästa generation konsoll var tredje år, dessutom är pc-spel mkt billigare
                          När du säger pc så är det väl en vanlig data som man köper handkontroller till.
                          Han har ju spelat sina simsspel på min stationära data nu i några år.
                          Och dom lyckas ju att komma ut med en 2-3 nya spel per år.Janne

Kommentar

• Sacrium
                            Användare
                            • November 2005
                            • 353

Pc är ju helt överlägset när det gäller grafik och bredd på spelen,men samtidigt har dom inte det lilla extra som t.ex. guitar hero, buzz, sing-it osv. Den nya generationens spel.

Kommentar

• Lutt
                              Användare
                              • October 2005
                              • 1919

Guitar hero till pc heter Frets on fire, så visst finns det

Vet inte om du fick svar på din fråga malawijanne men ps3 = playstation 3

Kommentar

• Sacrium
                                Användare
                                • November 2005
                                • 353

Förvisso, men det är väl ett opensource spel utan kontroll än så länge eller?

Kommentar

Arbetssätt...