Jo, det tas faktiskt in stora utfärgade haplisar från tyskland, det är en grossist i mellansverige som brukar ta några turer till Tyskland några gånger om året och då brukar han ha med sig lite större utfärgade haplisar som sedan är till salu i en del zooaffärer.Janne
Varför har VF blivigt så dyrt?
Kollaps
X
-
-
Svaret blir; Lustigt att jag inte såg dig senast jag var nere vid Malawisjön och dök? (totalt ointresserad givetvis.) Men du kanske var på andra sidan?
När det blir DIN tur att göra en kalender får du väl lobba för att varenda månad ståtar med en hongi? Linjeavlad givetvis.Kommentar
-
Kommentar
-
För visst är det skillnad på en fisk från sydamerika eller en fisk som kommer från Östafrika.
Men samtidigt är det en fördel att vi har olika uppfattningar.JanneKommentar
-
Ja nu Albin,nu är du ute på väldigt hal is, vad menar du, hade oljebolagen räknat med 20% vinst , men det blev bara 19%. detta är bara ett exempel.JanneKommentar
-
Om just den fisken inte går att odla är det väl ingen större sak att importera någon låda emellanåt, Det finns ju bra många fler arter som simmar lyckligt ovetande i akvarierna här hemma.
Bra med en affär i Lerum som tar samma pris för VF som odlad. Finns fler sådana affärer?
Hälsn NilsKommentar
-
Eftersom detta forum saknar en ignorefunktion kunde jag inte undvika detta inlägg, som jag för ovanlighetens skull ska bemöta.
Svaret blir; Lustigt att jag inte såg dig senast jag var nere vid Malawisjön och dök? (totalt ointresserad givetvis.) Men du kanske var på andra sidan?
När det blir DIN tur att göra en kalender får du väl lobba för att varenda månad ståtar med en hongi? Linjeavlad givetvis.
Ja, jag VILL gärna ta det uppdraget, att göra en kalender för nästa år.JanneSenast redigerad av malawijanne; 05 December 2008, 19:59.Kommentar
-
Hej!
Om just den fisken inte går att odla är det väl ingen större sak att importera någon låda emellanåt, Det finns ju bra många fler arter som simmar lyckligt ovetande i akvarierna här hemma.
Bra med en affär i Lerum som tar samma pris för VF som odlad. Finns fler sådana affärer?
Hälsn Nils
Det var inte det jag menade. Den går o odla men den blir i såfall dyrare än VF.Kommentar
-
Kommentar
-
önskar verkligen att det inte var så-då det skulle bli mkt billigare för mejTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Jo auratus är väl en av dom firrarna som jag nämde som det är lite lättare att se skillnad mellan odlad eller VF, vissa aulonocaror är relativt lätta att se skillnad på mellan VF och odlad, tropheus tyckte jag var rätt så lätt för några år sen, men nu tycker jag att det är svårare och det beror på att vi har rätt så duktiga tropheusodlare i sverige, och deras odlade fiskar börjar mer och mer se ut som VF.JanneKommentar
-
Jo auratus är väl en av dom firrarna som jag nämde som det är lite lättare att se skillnad mellan odlad eller VF, vissa aulonocaror är relativt lätta att se skillnad på mellan VF och odlad, tropheus tyckte jag var rätt så lätt för några år sen, men nu tycker jag att det är svårare och det beror på att vi har rätt så duktiga tropheusodlare i sverige, och deras odlade fiskar börjar mer och mer se ut som VF.Janne
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
JO det är fodret som har blivit bättre, inget foder är nämnt och inget foder som är glömt. Och att ni stoppar inte i era tropheus så proteinberikat pellets som man gjorde förr i tiden, för att man ville att dom skulle växa upp så fort som möjligt.JanneKommentar
-
Ja du janne det e nog lika bra du kommer till stämman så vi får reda ut detta för jag kommer nöta ner mitt tgb om jag ska svara på detta i skrift =)Kommentar
-
Shells vinst är obscen
I andra googleträffen stod detta angivet
Oljebolagens vinster under det tredje kvartalet i år kommer troligen att ses som ett högvattenmärke. (dvs största vinsten någonsin)
samt detta
förra veckan slog ExxonMobil till med en rekordvinst på 14,8 miljarder dollar, Shell redovisade en vinst på 8,5 miljarder dollar och BP landade på 8,1 miljarder dollar.
bägge hämtades från en ekonomisajt - men skit samma - detta har inte med fisk att göra, om man bortser från sardiner i oljaKommentar
Kommentar