Varför har VF blivigt så dyrt?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Nu var det länge sedan som jag importerade fisk men de fiskar som "sov" när de anlände var de fiskar där svinnet var absolut lägst. Självklart är detta dock enbart att rekommendera vid väldigt långa transporter - vid korta transporter så räcker det ofta med lite salt i vattnet.Kommentar
-
Har märk en klar uppgång i priset på VF malawi i Stockholms trakten . Var in o kikade igår tex och dom hade jätte fina VF saulosi utan sot som jag letar efter men dom ville ha 300 spänn st för dem och det känns surt för en mbuna.
Min fråga är: Är det likadant i södra Sverige, att priset på VF malawi stigit med ca 30% på väldigt kort tid. Halpisar ligger ofta på 500 st VF här. Hur ser det ut söderut och norr ut ?
Som med allt annat, alla presser citronen till sista droppe.>>Drive a real car drive a Jaguar<<Kommentar
-
Jag bättrar på ditt dåliga minne
det handlar om priset på fisk
vad är billigast 2cm yngel med både Jälmask o Bakterieproblem 10kr,
döden kommer om en månad och utplånar även dina tidigare exemplar
medicin ingår ej
eller4-6cm fisk viktmässigt ca 10ggr mer friska 30kr
VF är jättebra........ antalet kunder i sverige är säkert 200st på Malawi
Du ger en tänkvärd bild av de svenska zooaffärerna egentligen. Är det verkligen så uselt du skriver? Nog har väl både grossisten och akvarieaffären ett kunnande och ett ansvar? Tidigare fanns ju begreppet karantän. Är det begreppet gammalt och förlegat i vårt " moderna " samhälle?
Hälsn NilsKommentar
-
Hej!
Du ger en tänkvärd bild av de svenska zooaffärerna egentligen. Är det verkligen så uselt du skriver? Nog har väl både grossisten och akvarieaffären ett kunnande och ett ansvar? Tidigare fanns ju begreppet karantän. Är det begreppet gammalt och förlegat i vårt " moderna " samhälle?
Hälsn NilsKommentar
-
Hej!
Det låter ju utomordentligt gott. Hur denna karantän går till skulle väl vara värd en egen tråd. Hur sköttes karantänen när du själv importerade fisk? Tider dvs hur länge i karantän, vad tittade man speciellt på, vad var man aktsam på och hur såg man att inget oönskat skickades vidare?
Hälsn NilsKommentar
-
Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Själv så sitter jag just nu och zippar på lite whiskey och tittar på mina nya VF.... Chilotilapia Euchilus, Aulonucara Baenschi samt Psedotropheus Flavus.....underbart....visserligen dyrare än tänkt men....fasiken så snyggt....värt varenda krona.....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Ja VF Chilotilapia euchilus är det något fascinerande med.Kommentar
-
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
Kommentar