Varför har VF blivigt så dyrt?
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Svenska Shell 0.88 % i vinst
Få en översikt över nyckeltal, officiella befattningar, adresser etc. för alla företag som levererar årsredovisning till Bolagsverket.
Svenska Statoil 1.17% i vinst
Svenska Hydro 7.60 % i förlust
Få en översikt över nyckeltal, officiella befattningar, adresser etc. för alla företag som levererar årsredovisning till Bolagsverket.
OK 1.09% i vinst
Din-x 0.37% i förlust
Jet 1.88 % i vinst
Kommentar
-
Näe du Janne jag är inte det minsta ute på hal is, fast Jet hade lite mer vinst än vad mindes.
Svenska Shell 0.88 % i vinst
Svenska Statoil 1.17% i vinst
Svenska Hydro 7.60 % i förlust
OK 1.09% i vinst
Din-x 0.37% i förlust
Jet 1.88 % i vinst
http://www.allabolag.se/5560352287
ta reda på liiite mer innan du snackarjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
äsch! deelay kan inte skriva mycket tgb nu! han har bränt fingertopparna på alla mh och halogen (det har jag)Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
Hej!
Frågan är ju egentligen bra om varför VF kostar så mycket mer än odlat. Någon affär i Göteborg ( var annars ) tar lika mycket för VF som för odlat. Hur ser det ut i Sverige för övrigt?
Hälsn NilsKommentar
-
Säljer man den odlade för samma pris som den VF så har man en ok vinst, säljer man den VF fisken för samma som den odlade så gör man nog ingen direkt bra affär.
Jag tycker nog VF ligger bra i pris men sen tycker jag priserna på odlad fisk e lite galen, vissa e för dyra och vissa för billiga.Kommentar
-
Hej!
Nja, jag kanske skrev lite dåligt. VF skickas ju inte precis en och en per flyg, men jag förstår ditt resonemang. Hur mycket kostar VF i förhållande till odlat i Sverige?
Hälsn NilsKommentar
-
Hej!
Hej!
Hur man än vänder och vrider på saken så är vf, vf,ta ex vf diskus dom har mer action i sig än sina odlade kusiner,dom silar sand och är mer i farten som sagt/Ann-MariKommentar
-
Annmari, nu slirar du bort dig från ämnet. Att sila sand har ju inte så mycket med kronor och ören att göra. Frågan var ju istället om priset.
Hälsn NilsKommentar
-
jag har för mig att just vf discus brukar kunna vara rejält billiga nästan billigare än odlat i samma storlek....Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Jag har ärligt talat inte märkt att priset på VF ökat alls, men om det gjort det så har den frågan redan besvarats genom att kronan sjunkit i förhållande till dollarn, som de tyska grossisterna handlar VF fisken för, och euron, som de svenska grossisterna handlar VF fisken från de tyska grossisterna för.
Censur!XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXKommentar
-
Hej!
Vi får nog kalla in Mattias777, som ställde den ursprungliga frågan. Han upplevde skillnaden vara så pass stor att han ställde frågan i det första inlägget i den här tråden.
Hälsn Nils
PS Mike, forumsreglerna förutsätter ett hövligt språkbruk. DSKommentar
Kommentar