Auloncara Tråden
Kollaps
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
Någon som har en snygg bild på Auloncara hansbaenschi??? Hade en hane en gång i början på 90-talet som var helt otroligt snygg..Är fortfarande den snyggaste auloncara hane som jag sett.. Fenspetsarna övergick i grönmetallic typ..Metallicblå kropp med vita ränder samt en bred röd rand bakom huvudet..Vit sömm på ryggfenan.. Så har någon en bra bild så snälla lägg in den..Kommentar
-
Får försöka länka.... Tyvärr vill min A.Maylandi inte vara med på bild. Men förhoppningsvis kommer här ett par vettiga bilder på dels en A. Stuargranti Coube, en Stuartgranti Chiwindi och en Stuartgranti Usisya. Börjar med Chiwindin...
och så Cobuen...
och sist kommer Usisyan.
Mina fiskar är dåliga på att posera.....
Förutom dessa har jag 1+1 Firefish, 1+1 A.Stuartgranti Chilumba, 2+2 Aulonocara Korneliae och 1+1 A. Maylandi. Samt ca. 10 yngel från Chilumban.
Usisya och Chiwindi är VF - och även Maylandi. Det andra är odlat.Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.Kommentar
-
-
-
-
Min favvo är definitivt Chiwindin - har ju dessutom Firefish kom jag på. Men jag får nog göra mig av med dem eftersom honan är drottning i karet och hanen är kung - fast han viker sig mot min Fryeri - och honan mot min Usisya samt Fryerin. Intressant nog jagar firefish-honan bort hanen. Lite svårbegripligt blir det - men när jag nu har VF Usisya i den tanken, blir det nog trots allt Firefish som åker..
Är på jakt efter en A. Lwanda också - inte lätt att få tag på de VF man vill ha tyvärr.Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.Kommentar
-
Min favvo är definitivt Chiwindin - har ju dessutom Firefish kom jag på. Men jag får nog göra mig av med dem eftersom honan är drottning i karet och hanen är kung - fast han viker sig mot min Fryeri - och honan mot min Usisya samt Fryerin. Intressant nog jagar firefish-honan bort hanen. Lite svårbegripligt blir det - men när jag nu har VF Usisya i den tanken, blir det nog trots allt Firefish som åker..
Är på jakt efter en A. Lwanda också - inte lätt att få tag på de VF man vill ha tyvärr.
Menar du Aulonocara Stuardgranti "blue neon" ifrån Chiwindi?Kommentar
-
Kommentar
-
Var på akvarielagret i stockholm och köpte en vuxen grupp 1+2 A. sp. "walteri". Finfin utfärgad hane! Alla överlevde transporten upp till Sundsvall, allt gott o väl så längt alltså. Häromdagen så dog dessvärre hanen helt oväntat, han hade inte visat några direkta sjukdomstecken alls. Så nu står jag här med två grå vuxna honor Efterlyser alltså med ljus och lykta en vuxen hane till mina två damer. Kanske någon känner till någon som har någon hane till salu???Kommentar
-
Var på akvarielagret i stockholm och köpte en vuxen grupp 1+2 A. sp. "walteri". Finfin utfärgad hane! Alla överlevde transporten upp till Sundsvall, allt gott o väl så längt alltså. Häromdagen så dog dessvärre hanen helt oväntat, han hade inte visat några direkta sjukdomstecken alls. Så nu står jag här med två grå vuxna honor Efterlyser alltså med ljus och lykta en vuxen hane till mina två damer. Kanske någon känner till någon som har någon hane till salu???
Men ring Kent i Nol
han hade för ett tag sedan vf, om inte har inne så kan han säkert
fixa igen.
som sagt tråkigt att det bidde så för det är en jäkligt grann firre..
//PieterKommentar
Kommentar