If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag skulle nog påstå att priset bör hänga ihop med kvalitén. Det skiljer otroligt mycket i färgen på bra och dåliga firefish. Dåliga borde vara gratis.
Ja tyvärr, Christer så lär ni aldrig klara att få fram så fina fiskar i Stockholm.
Vet du varför. Jo för att du har den marknaden.
Jag brukar aldrig kritisera Zooaffärer, men bara för din skull skall jag göra det Christer.
Jag tittade vad en liten Hongie kostade hos dig.
Ja vad fick jag se, en liten Hongie på ca 3 cm utan färg, med priset på 110kr.
Ja antingen är ni Stockholmaren dummaren än vi är.
Eller också så är det så att vi skA BEUNDRA ERAN DUMHET.JANNE
....yngel säljes sporadiskt pris 50-80 :- och fotot taget idagsljus med reflexer vilket gör bilden lite kass, men formen och storleken på fisken påminner iaf om en Aulonocara!
Ja tyvärr, Christer så lär ni aldrig klara att få fram så fina fiskar i Stockholm.
Jag brukar aldrig kritisera Zooaffärer, men bara för din skull skall jag göra det Christer.
Jadu janne... du börjar låta som jänkarna, everything is better and bigger over here =) Det är skönt o ha båda fötterna på jorden eller hur =)
Jadu janne... du börjar låta som jänkarna, everything is better and bigger over here =) Det är skönt o ha båda fötterna på jorden eller hur =)
Ja tyvärr, det tycker jag själv också, att jag börjar bli påverkad av div stockholmare.
Och det är ingen merit.
Men det verkar som att det är det enda språk som dom förstår sig på.Janne
Minnet sviktar med åldern
du kan inte hjälpa att du är glömsk
dom vi har inne nu är 4-6cm och kostar en hundring
tackar som frågar
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Det är väl bara en väl fungerande marknadsekonomi. Tydligen köper stockholmare Hongi för 100 kr, eftersom han har det priset, varför sänka till 40 kr?
Efterfrågan styr priset, så enkelt är det och så ska det vara!
Janne får börja odla något som folk i Göteborg vill köpa helt enkelt.
Ja nu vet jag inte varför, jag ska odla fiskar som folk i Göteborg ska köpa helt enkelt.
Vad jag själv vet, så har jag inte någon gång har haft problem att bli av med mina fiskar.
Men självklart så har jag tagit ut rätt pris, och det är något som jag och köparen har kommit överens om.
Och priset på mina hongie, som man kan säga har en rätt så bra färg, har varit 14 kr plus moms, till alla affärer.Janne
Ja nu vet jag inte varför, jag ska odla fiskar som folk i Göteborg ska köpa helt enkelt.
Vad jag själv vet, så har jag inte någon gång har haft problem att bli av med mina fiskar.
Men självklart så har jag tagit ut rätt pris, och det är något som jag och köparen har kommit överens om.
Och priset på mina hongie, som man kan säga har en rätt så bra färg, har varit 14 kr plus moms, till alla affärer.Janne
Ja jag glömde nämna, det har ju hänt att det har blivit ett överskott på några hundra hongie, då har ja ringt grossister, och då har dom fått för 10kr st, men då pratar vi om flera hundra fiskar.Janne
Kommentar