If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej. Jag såg att mina multisar simmade runt och kliade sig så jag slängde ner 5 dl salt i mitt 540 kar. Är det för mycket eller för lite. Hur länge sa det vara i innan jag byter vatten??
Hej. Jag såg att mina multisar simmade runt och kliade sig så jag slängde ner 5 dl salt i mitt 540 kar. Är det för mycket eller för lite. Hur länge sa det vara i innan jag byter vatten??
MVH: Mattias
Brukar du lägga i salt vid vanligt vattenbyte och i så fall hur mycket
Jag brukar lägga i 1/2 dl havssalt per hundra liter bytt vatten och det funkar bra för mej
Okey. då har jag dubbelt så mycket salt i mitt vatten nu då. Är det bra att alltid salta när man byter vatten eller räcker det att man gör det att fiskarna kliar sig
Okey. då har jag dubbelt så mycket salt i mitt vatten nu då. Är det bra att alltid salta när man byter vatten eller räcker det att man gör det att fiskarna kliar sig
Jag lägger i salt och bikarbonat vid varje vattenbyte
Att fiskarna "kliar" sig är fullt normalt och dem gör det i naturen med men varierar väl lite i hur mycket kliande du menar
Kommentar