If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej!
Jag vill inte skriva i denna tråd men har ändå en fråga?vad ville darwin?/Ann-Mari
Hej!
Annmari, vetenskap " vill " inte något. Vetenskapen redovisar sina rön och de nya kunskaperna som har kommit fram. Förslag; varför inte starta en egen tråd om dina dubier?
Hälsn Nils
There is another claim to fame for this Corydoras in that it was first discovered by Charles Darwin on his famous five year voyage on the Beagle in 1831-36.
Kan ju tillägga vad jag tycker, då jag gillar att diskutera sådant, jag är uppvuxen i ett väääldigt religiöst hem, och har även läst väääldigt mycket evolution!
Jag varken säger att det ena eller andra är fel. Dock tycker jag att det är en sak som är väldigt intressant när man tittar på evolution och utveckling. Först och främst ska man skilja helt på dessa två. Då JAG ANSER (ingen annan) att utveckling inom en art förekommer men har svårt att se att detta skulle kunna leda till evolution, dvs att nya arter "skapas". (ursäkta om jag råkar blanda ihop uttrycken)
Tänk t.ex scenariot, första gången ett öga enligt darwinismen blev till. Saker som utvecklas sakta (enligt darwinismen, vad som är mest lämpligt enligt omgivningen, miljön. Vad som gör en stark helt enkelt, "den starke överlever) Men vad i katten skulle det vara för fördel med ett "halvfärdigt" öga.
.
Ola, är det oerhört off-topic eller vore en artikel med resonomang om sådant hr intressant för CB? Känns som något jag skulle våga ge mig på som första-artikel.
Ola, är det oerhört off-topic eller vore en artikel med resonomang om sådant hr intressant för CB? Känns som något jag skulle våga ge mig på som första-artikel.
Och grattis
Hej!
Läs gärna Olas första inlägg här i tråden så tror jag nog att du har fått ditt svar.
Hälsn Nils
Rent generellt är väl kanske alla artiklar välkomna men om jag tar in en sån artikel måste jag ta in eventuella kreationistartiklar ochså och vill vi ha en lång debatt av evolution vs. skapelse? Kanske skulle det vara uppryckande...
Hursomhelts så har jag just börjat läsa Staffan Ulfstrands bok "Darwins idé - den bästa idé som någon någonsin haft och hur den fungerar idag". Ett kapitel handlar om ciklider!
Kommentar