Parachromis
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Äggen kläcktes i måndags, hur lång tid tar det innan ynglen blir frisimmande?
Är det OK att mata med fryst artemia och cyklops?Cheers,
Laban
"We Fear No Foe" MFCKommentar
-
hej de borde bli frisimmande i helgen tror jag, har för mig att det brukar ta 6-7 dagar, fryst cyclops är nog för stort även artemia är för stort om det inte är fryst nykläckt artemia, smulat flingfoder funkar bra, även pellets körd i pepparkvarn, ett alternativ med frysfoder kan vara bosmider, men du kanske får vänta några dgara innan de kan ta detMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Nu har det varit frisimmande i en vecka och det är massvis av yngel. Ska jag ta upp alla eller låta hälften gå kvar och se om någon klara sig?Cheers,
Laban
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nu har jag tömt mitt 100l på blå ciklider och alla växter och stenar, fyllt upp med vatten från CA burken ock flyttat ca 100 knattar. Dum som jag var lade jag ned blå ciklid paret i CA burken, det triggade parachromisarna att vakta de sista ynglen ännu mera. Jag inser att jag inte kommer att hinna byta 60-80% varje dag. Ska försöka hinna med 50% varannan dag. Ska jag ta vanligt kranvatten + 0.1% bikarbonat/salt som jag gör i vanliga fall? Hur ofta ska jag mata dem?Cheers,
Laban
-
Nu har jag tömt mitt 100l på blå ciklider och alla växter och stenar, fyllt upp med vatten från CA burken ock flyttat ca 100 knattar. Dum som jag var lade jag ned blå ciklid paret i CA burken, det triggade parachromisarna att vakta de sista ynglen ännu mera. Jag inser att jag inte kommer att hinna byta 60-80% varje dag. Ska försöka hinna med 50% varannan dag. Ska jag ta vanligt kranvatten + 0.1% bikarbonat/salt som jag gör i vanliga fall? Hur ofta ska jag mata dem?Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Tack allihop för svaren på mina frågor.
Återkommer om det händer något nytt.Cheers,
Laban
-
När jag kom hem igår var ynglen i föräldrarkaret borta. Kan det bero på att de blev stressade när jag norpade 1/3 av kullen?Cheers,
Laban
-
Kommentar
-
De är inte lika skygga som innan leken och verkar inte bråka inbördes. Jag ingen erfarenhet av CA nog ser de ut som om de ska till och leka.Cheers,
Laban
-
Kan hända att den ene eller båda ätit upp ynglen och ska leka igen. Kan vara bra om de får lite längre avbrott mellan lekarna så att de hinner återhämta sig.Kommentar
Kommentar