If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det stämmer, de ligger mest och trycker och är skygga. Så fort man närmar sig burken gömmer de sig. De är totalt ointresserade vid matning. Ett par gånger har jag sett dem ta mat som ramlar ner framför näsan munnen för att genast spotta ut. Vad kan de leva av när jag haft dem i tre månaer?!
Hmm, vid första anblicken ser det ut som bett eller "skrap" skador, du säger att dom är rädda,!? då kan dom ju göra panikrusningar in i sten o annan inredning o på så sätt skada sig.
Tittar man på bild 1 så ser den ju "skrapad" ut även på sidan av kroppen.
Jag tror faktiskt inte det är någon sjukdom.
Rädda eller fisk som på annat sätt inte trivs äter inte!
Sen är det naturligtvis så att äter inte fisken så försvagas den ju och blir då lättare motaglig för sjukdomar.
350l med 4JD c:a 6cm, 4 opal tetror, en chokladmal och en ancistrus.
De övriga firrarna mår toppen. De får mat en gång per dag (räkmix, cyklops, mysis, röda mygg). Vattenbyte 30% varje vecka.
Är dina loiselli nyligen införskaffade. Fiskar som är nya i ett kar kan vara skygga en tid, sen vågar de sig fram och äter. Ska skriva något som ingen hört talas om förr.
SJUNKANDE LAXFODER, SOM ÄR CA 3-4 MM, ÄR JÄTTEBRA FÖR ATT FISKARNA SKA KOMMA IGÅNG MED ÄTANDET!
Är dina loiselli nyligen införskaffade. Fiskar som är nya i ett kar kan vara skygga en tid, sen vågar de sig fram och äter. Ska skriva något som ingen hört talas om förr.
SJUNKANDE LAXFODER, SOM ÄR CA 3-4 MM, ÄR JÄTTEBRA FÖR ATT FISKARNA SKA KOMMA IGÅNG MED ÄTANDET!
Kommentar