hej tänkte höra om någon vet om jaguarciklid kan para sig med salvini ciklid.
jaguar+salvini
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Välkommen till forumet
Det är inte omöjligt att det kan hända, har du tex bara en hane av Jaguarciklid o bara en hona av Salvini så kan dom säkert korsa sig.. Har du däremot 1 hane o 1 hona av varje så är den risken nästan obefintlig..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider! -
okej jag jag vet inte vad de är för kön på dom men jag har 2st salvini å en jaguar å ena salvinin har bildat par med jaguaren å har lagt rom i en döskalle som finns där i å dom låter inte någon annan fisk komma i närheten av den delen av karetKommentar
-
Har själv haft en salvinihona som korsat sig med en carpintehane, men även loisellihona som korsat sig med en carpintehane. Ganska kul att titta på. Om det blir yngel, så var vänlig och sprid dem inte på marknaden.Kommentar
-
tack okej ja de blir intresant å se om de blir någe. nej då de ska jag inte göraKommentar
-
å nu har jaguaren börjat hålla på med den andra salvini cikliden oxå. den simmar i mellan dom hela tidenKommentar
-
Kommentar
-
Då är det ju så att dina båda Salvini är honor o Jaggan en hane troligtvis. Inga ovanligheter att en hane av någon CA art leker av flera lekmogna honor samtidigt, specielt inte unga oerfarna hanar, dom lär sig med tiden att det tar alldeles för mycket på krafterna, precis som för oss människorMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Då är det ju så att dina båda Salvini är honor o Jaggan en hane troligtvis. Inga ovanligheter att en hane av någon CA art leker av flera lekmogna honor samtidigt, specielt inte unga oerfarna hanar, dom lär sig med tiden att det tar alldeles för mycket på krafterna, precis som för oss människorKommentar
-
Då är det ju så att dina båda Salvini är honor o Jaggan en hane troligtvis. Inga ovanligheter att en hane av någon CA art leker av flera lekmogna honor samtidigt, specielt inte unga oerfarna hanar, dom lär sig med tiden att det tar alldeles för mycket på krafterna, precis som för oss människorKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar