Lite tråkigt är det när man tappar sugen när det gäller en hobby man har haft i så många år. Jag har inte varit akvarielös på 17 år, men nu är det ett faktum. Det enda som påminner om ett akvarie är ett akvaterrarie med en slamkrypare och de fiskar som inte blev fångade när jag sålde av all fisken. Jag vet inte riktigt varför jag beslutade mig för att lägga ner alltihop, men glädjen finns inte där längre. Intresset finns kvar, men det är inte roligt att byta vatten, mata fisk, eller ens att titta på sina fiskar. Kanske behöver jag bara en paus......
Planerna på att införskaffa ett nytt kar finns där, men frågan är om, och när. Finns det fler som tappat sugen, men där glädjen kommit tillbaks, jag hoppas verkligen det återkommer för det är en riktigt trevlig hobby, och dessutom är ju ett akvarie en snygg möbel.
Planerna på att införskaffa ett nytt kar finns där, men frågan är om, och när. Finns det fler som tappat sugen, men där glädjen kommit tillbaks, jag hoppas verkligen det återkommer för det är en riktigt trevlig hobby, och dessutom är ju ett akvarie en snygg möbel.
Kommentar