Ett nytt kar har anlänt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anders64
    Användare
    • November 2003
    • 14

    #16
    Ursprungligen postat av specmats
    kul med nytt kar, vad blir det för arter?
    Vet inte riktigt än..men Malawi är det tänkt....just nu för det

    Kommentar

    • anders64
      Användare
      • November 2003
      • 14

      #17
      Sådär ja...då var det igång
      Är dessvärre ingen vidare fotograf..haha..jag får helt enkelt lära mig

      Svårt att fånga färgerna hur det verkligen ser ut.





      Sen lär det bli lite fin justeringar med stenar. Nu fick jag ta de jag hittade i rabatten...:-)..men allt brukar falla på plats efter ett halvår

      Ska hämta lite fisk idag
      Scianenochromis Fryeri och Alunocara Jacobfriebergi Cape Maclear

      Kommentar

      • Per B
        Användare
        • September 2005
        • 1250

        #18
        Förutom att filtermodulen fortfarande fullkomligt skriker ut "filtermodul" så ser det trevligt ut! Men jag förstår inte din strategi med stenarna? Du kunde ha letat upp sten som matchar modulerna och byggt upp en helhet. "Nu fick jag ta de jag hittade" säger du. Så du har inte tid att leta sten men att köpa fisk? Ursäkta min öppenhjärtlighet men eftersom du visar upp din inredning i en tråd antar jag att man får både bua och berömma?

        Akvariet kan bli jättefint men du är inte riktigt där ännu enligt min smak. Alla dyra investeringar är ju redan avklarade i och med att modulerna sitter där de sitter så nu saknas bara lite arbete och fantasi, jag tänker alltså framförallt på de där röda stenarna i högra delen men även på att bygga bort modulkänslan i samma område.
        Senast redigerad av Per B; 09 December 2008, 18:53.
        mvh Per

        Tanganyika och Västafrika i burkarna

        Kommentar

        • anders64
          Användare
          • November 2003
          • 14

          #19
          Precis..jag har inte tid att springa och leta sten just nu...men fiskar sätter man sig bara i bilen och åker och hämtar...hajjar du skillnaden ;-)

          Jag själv stör mig inte så mycket på att det är modulkänsla på filtermodulen.
          Sen blir inte fotoreultatet så bra som det VERKLIGEN ser ut..hehe

          Visst får man ge ris och ros...och jag själv väljer vem jag lyssnar på..hahaha
          Men bara för att man lägger upp en tråd behöver det ju egentligen inte betyda att man söker beröm, kritik eller tips. I så fall ber man väl om det. Man kan ju lägga upp en tråd bara för att visa vad man håller på med. Spec då man som jag är tämligen "ny" på forumet. Men..det är helt ok att ge ris och ros..åtminstone i min tråd. Jag är musiker och van att få höra vad folk tycker och tänker..man lär sig att sålla så att säga.
          Senast redigerad av anders64; 09 December 2008, 20:56.

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • May 2005
            • 1554

            #20
            Ursprungligen postat av anders64
            Precis..jag har inte tid att springa och leta sten just nu...men fiskar sätter man sig bara i bilen och åker och hämtar...hajjar du skillnaden ;-)

            Jag själv stör mig inte så mycket på att det är modulkänsla på filtermodulen.
            Sen blir inte fotoreultatet så bra som det VERKLIGEN ser ut..hehe

            Visst får man ge ris och ros...och jag själv väljer vem jag lyssnar på..hahaha
            Men bara för att man lägger upp en tråd behöver det ju egentligen inte betyda att man söker beröm, kritik eller tips. I så fall ber man väl om det. Man kan ju lägga upp en tråd bara för att visa vad man håller på med. Spec då man som jag är tämligen "ny" på forumet. Men..det är helt ok att ge ris och ros..åtminstone i min tråd. Jag är musiker och van att få höra vad folk tycker och tänker..man lär sig att sålla så att säga.
            Man får räkna med kritik. Jag ska fatta mig kort för jag håller helt med Per. Men mest av allt så tycker jag att det är synd att sanden matchar modulerna så dåligt i färg.
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • anders64
              Användare
              • November 2003
              • 14

              #21
              Sanden matchar modulerna bra...som jag sa tidigare så är jag ingen direkt bra fotograf..och bildresultaten inte tillgodogör hur det i verkligheten ser ut.

              Kommentar

              • fishweed
                Användare
                • February 2008
                • 434

                #22
                tror om du flyttar fram ljuset till framglaset å låter bakgrunden vara lite mörkad så ser det nog bättre ut i många ögon, men det är bara en tanke, du får kanske lite känsla av djup samtidigt... men om modulerna är så vita så hade det nog känts trevligare med tanganyika än malawi...
                lycka till iallafall!
                hur googlar man efter ett liv?

                Kommentar

                • anders64
                  Användare
                  • November 2003
                  • 14

                  #23
                  Tackar..hahaha...asså..modulerna är inte så vita som de ser ut på bild.
                  Jag håller på att försöka lära mig att knäppa kort som ska återge hur de ser ut i verkligheten...jag ska testa att knäppa ett par kort genom att hänga ut rampen på altan för att se om det blir mindre ljust...*ironi*

                  Kommentar

                  • fishweed
                    Användare
                    • February 2008
                    • 434

                    #24
                    nja de är lite som jag själv lärt mig att har man ingen slavblixt ovanför så har det vart bäst å göra så då fisken gärna rör sig i ljuset och man slipper att skärpan hoppar förbi det man ska fota, funkar ju bra när man ska ta lite "översikts" bild med.
                    hur googlar man efter ett liv?

                    Kommentar

                    • anders64
                      Användare
                      • November 2003
                      • 14

                      #25
                      Ja det låter som en plan...ska passa på att leta fram mitt stativ också.
                      sen ska det plåtas :-)

                      Kommentar

                      Arbetssätt...