Det svenska folkhemmet

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hej!

He!
    Oj oj oj oj Bilbo du pratar som om du gett kontoret total semester,vi ser idag vad denna högerregering gör den mal ner landet i småbitar och sabbar allt som fack och arbetare byggt upp,visa lite respekt Bilbo för detta gigantiska arbete,sen gnäller du på kulturarbetare och cellister?får jag fråga dig en sak Bilbo? när gjorde du något vettigt för en fattig människa senast?sen en sak till utan en riktig vänster koalition så går landet under politiskt vi har sett vad ReinfeltXXXXXX har ställt till med vi behöver mer än någonsin en RIKTIG vänsterregerng IGEN!!/Ann-Mari
    Senast redigerad av Wilhelm; 23 November 2008, 23:49. Anledning: fult ord

Kommentar

• cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

Hogan
      kan inte Lars G Nordström postens vd bli finansminister tycker att han gjorde
      en skitsmart uttalande

han var ett surkart som fick mig att tappa hakan
      han är skitbra

facket fick lite att tänka på oavlönad arbetskraft ännu värre än Polacker
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

Ursprungligen postat av annmari
        He!
        Oj oj oj oj Bilbo du pratar som om du gett kontoret total semester,vi ser idag vad denna högerregering gör den mal ner landet i småbitar och sabbar allt som fack och arbetare byggt upp,visa lite respekt Bilbo för detta gigantiska arbete,sen gnäller du på kulturarbetare och cellister?får jag fråga dig en sak Bilbo? när gjorde du något vettigt för en fattig människa senast?sen en sak till utan en riktig vänster koalition så går landet under politiskt vi har sett vad Reinfeltskiten har ställt till med vi behöver mer än någonsin en RIKTIG vänsterregerng IGEN!!/Ann-Mari
        Men vad säger du
        denna regering har ju sett till att du har pengar över till en hobby, fan det är inte dåligt
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Jag vill påminna om den här forumsregeln (riktar mig inte till någon speciell):

§2 Var trevlig mot och respektera de andra på forumet. Visa respekt för andra människors uppfattning.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Hogan1
            Användare
            • August 2008
            • 149

Jag kan förresten utveckla det där med "landsförrädare"....

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån."
            En svensk statsminister som uttrycker sig på det här viset visar förakt för Sverige och har enligt mitt tycke förverkat sitt förtroendekapital och borde inte längre få representera Sverige. Så här två år senare kan det kanske anses trivialt - men med kravallerna i Ronna i färskt minne med K-pistbeskjutning av polisstationen (av just assyrier) är väl inte epitetet "Barbarer" det som man först kommer att tänka på när man tänker på svenskar. Husfrid och kvinnofrid var t.ex. Sverige först med i hela världen - redan på 1200-talet:

Och Mona Sahlin brände sitt ljus i bägge ändar när hon yttrade de bevingade orden:

Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker.”
            Mona Sahlin
            Turkiska ungdomsförbundets “Euroturk” mars 2002.
            ----------
            Prata skit om Sverige kan vi vanliga svenskar göra sinsemellan - men representanter för riksdag och regering skall ta mig f-n inte göra det.

Tänk om Barack Obama hade sagt något nedlåtande om den amerikanska kulturen. Hur många röster hade han fått då tro?
            Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

Kommentar

• Hogan1
              Användare
              • August 2008
              • 149

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Hogan
              kan inte Lars G Nordström postens vd bli finansminister tycker att han gjorde
              en skitsmart uttalande

han var ett surkart som fick mig att tappa hakan
              han är skitbra

facket fick lite att tänka på oavlönad arbetskraft ännu värre än Polacker

Har jag missat - vet ju naturligtvis att han sänkte sin lön till noll - men vad sa han?

Förresten - det där med noll i lön är han inte först med - samma sak gjorde Lee Iacocca (legendarisk chef för ford och mannen bakom Ford Mustang). Förresten - han sänkte sin lön till $ 1.- när han arbetade på Chrysler.

Kommentar

• Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

Intressant att en del hela tiden vill påstå att populistiska partier, och då framförallt SD, bara dyker upp i dåliga tider. Har inte de vart det största partiet utanför riksdagen de två senaste valen när tiderna vart bra?
                Tony Englund

Kommentar

• Lutt
                  Användare
                  • October 2005
                  • 1919

Kvittar ju nästan vad man röstar på idag. Sänker man någon skatt så höjer man någon annan.
                  Alla verkar gnälla på vem som styr men det är varken mer eller mindre i min plånbok iaf.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                    Christer denna regering är skit,den har inte gjort annat än sabbat för det arbetande folket dom flesta jobb har skapats i privat sektor inte den offentliga,när ska vissa lära sig att vi behöver en vänsterregering? Lars Ohly han gillar jag toppenkille tycker jag/Ann-Mari

Kommentar

• cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

Hej!
                      Christer denna regering är skit,den har inte gjort annat än sabbat för det arbetande folket dom flesta jobb har skapats i privat sektor inte den offentliga,när ska vissa lära sig att vi behöver en vänsterregering? Lars Ohly han gillar jag toppenkille tycker jag/Ann-Mari
                      Har du glömt min fråga ?
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor

Kommentar

• Mattias777
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1493

Människan är rutten ända in i grunden. Man kan fråga sig om man kan göra en god tårta med bajs och vispgrädde? Tydligen tror man det då man på allvar tror på politikers förmåga till osjälviska ideál. Alla bryr sig om sig själva men det är väl tur att det finns vissa sken av solidaritet annars skulle det se ut här som i Rumänien för några år sen Så lite bajs i tårtan får vi nog leva med.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Hogan1
                          Användare
                          • August 2008
                          • 149

Hej!
                          Vad har dom sabbat? Ja, de som inte arbetar kan räkna med att få det lite sämre än de som arbetar. Men det är väl något som varenda arbetare kan ställa upp på. Inte sämre än tidigare - men sämre än de som jobbar. Är inte det sympatiskt?

Varenda sjuksköterska, undersköterska och sjukvårdsbiträde har fått mer i plånboken trots höjd A-kassa - tack vare sänkt skatt. 2009 sänks skatten ett snäpp till. Många moderater och höginkomsttagare är pissura på regeringen och främst moderaterna som behåller värnskatten (5 procent extra i statlig skatt för månadslöner över ca. 41000) som var ett vallöfte att den skulle avskaffas.

Kommentar

• Ola Svensson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 14633

Ursprungligen postat av Hogan1
                            Jag kan förresten utveckla det där med "landsförrädare"....

Citat:
                            "Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån."

En svensk statsminister som uttrycker sig på det här viset visar förakt för Sverige och har enligt mitt tycke förverkat sitt förtroendekapital och borde inte längre få representera Sverige. Så här två år senare kan det kanske anses trivialt - men med kravallerna i Ronna i färskt minne med K-pistbeskjutning av polisstationen (av just assyrier) är väl inte epitetet "Barbarer" det som man först kommer att tänka på när man tänker på svenskar. Husfrid och kvinnofrid var t.ex. Sverige först med i hela världen - redan på 1200-talet:

Och Mona Sahlin brände sitt ljus i bägge ändar när hon yttrade de bevingade orden:

Citat:
                            Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker.”

Mona Sahlin
                            Turkiska ungdomsförbundets “Euroturk” mars 2002.
                            ----------
                            Prata skit om Sverige kan vi vanliga svenskar göra sinsemellan - men representanter för riksdag och regering skall ta mig f-n inte göra det.

Tänk om Barack Obama hade sagt något nedlåtande om den amerikanska kulturen. Hur många röster hade han fått då tro?
                            Hur någon kan anses vara landsförädare för något de säger (snarare än för något de gör) begriper jag helt enkelt inte. Men jag är ju smått allergisk mot användandet av begrepp som "svenskar", "svenskheten" och "vanliga svenskar" (i dessa sammanhang) där jag själv ingår utan att ha blivit tillfrågad. (Däremot verkar uttalandena gränsa till grodor.)
                            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                              Hogan denna regering har sababt för många sätt dig för fanken och läs tidningarna som Offensiv Proletären etc etc så ser du kolla med folk på gatorna när jag sålde vårt partis tidning på gator och torg förut hade jag långa diskusiioner med folk som är mer eller mindre urless på skiten i riksdan många går med knuten näve i byxfickorna i ren vredemot denna alliansregering/Ann-Mari

Kommentar

• Wilhelm
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9122

Hej!
                                när jag sålde vårt partis tidning på gator och torg förut
                                Vad hette det partiet?
                                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

Arbetssätt...