Det svenska folkhemmet

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Stop

Varför diskuterar vi detta

så många inlägg och så få som läst det på kort tid

Tack Janne som slängde denna brandfackla, nu har du skrivit något positivt.

att diskutera med folk som är av samma åsikt är meningslöst,

nu börjar vi känna varann vad bra.

Hoppas ingen är illa berörd
    tycker att många goda tankar har kommit fram
    är någon missnöjd, det är inte för sent ännu....skriv
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Bright_Blue
      NCS Medlem
      • June 2004
      • 1582

Varför gnäller du så mycket då?

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Om du är trött .....ta en sjukdag
      själv älskar jag att arbeta.....föresten det är kul hela dygnet

Kommentar

• dan_ne
        Användare
        • October 2007
        • 41

är du forumsvärd eller?läs nån annan tråd

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9104

Håll er till ämnet!
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
            Du Hogan den solidaritet som finns inom dom riktiga vänstersammanhangen kan högern inte stava till.inna du kastar skit på vänstern ska du veta att vänstern har byggt upp ditt välfärdssamhälle något dina högerpolare i riksdan nu river, så kasta inte sten på den hand som byggt upp ditt samhälle TACK!/Ann-Mari

Kommentar

• cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

Det heter kasta sten i glashus
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor

Kommentar

• Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9104

Det var väl sossarna som gjorde det o inte kommunisterna. Vänstern fanns inte på den tiden.
                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                  Tack Christer leve vänstern/Ann-Mari

Kommentar

• Bilbo
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 1159

Muslimer har jag väl heller inte nämnt någonstans - men det kanske var den association Du själv gjorde när du tänkte på "fusk"?
                    Näe det var det inte, det var USA jag hänvisade till, men nu vet vi ju alla var du står , men å andra sidan har du ju inte försökt dölja det innan heller.

Dock håller jag med dig om att en vänsterregering är det sista vi behöver nu, framförallt behöver vi inte ett tvåpartisystem i sverige som det är nu. Även om jag skulle vilja rösta på V så vet jag att då får jag Sahlin och miljöpartisterna på köpet, lika illa är det på andra hållet, röstar jag på M, fp eller C så får jag Kd på köpet, det är lite loose-loose i sverige idag tyvärr. Enda lösningen är väl att inte rösta alls, och skylla allt på de som röstade. Att det uppdagas fusk är ju inte så underligt, både svenskar och invandrare fuskar så mycket de kan och orkar, för att sko sig själva. Går det att göra ett reseavdrag så gör man det, även om man samåker med tre andra osv. Skapa ett system med kryphål, så är det alltid någon som hittar det.

Och Annmarie, bara lägg ner!

Personligen tycker jag att all kultur skulle bära sina egna kostnader, där har vi också en massa pengar att spara, hur mycket betalar inte jag som smålänning för att östermalmstanterna skall få gå på konserter eller teatrar som jag varken har möjlighet eller intresse av att gå på. Sälj ut statligt finansierade teatrar och konserthus och lägg pengarna på vård, skola och omsorg istället. Då skulle det inte bli många cellister kvar i Sverige
                    // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Ola Svensson
                      • April 2002
                      • 14633

Ursprungligen postat av Bilbo
                      Personligen tycker jag att all kultur skulle bära sina egna kostnader, där har vi också en massa pengar att spara, hur mycket betalar inte jag som smålänning för att östermalmstanterna skall få gå på konserter eller teatrar som jag varken har möjlighet eller intresse av att gå på. Sälj ut statligt finansierade teatrar och konserthus och lägg pengarna på vård, skola och omsorg istället. Då skulle det inte bli många cellister kvar i Sverige
                      Nu är det ju inte så enkelt. Jag har läst att det visats att i princip det bästa, och egentligen enda kända, sättet att "artificiellt" få igång en region är att pumpa in pengar till kultur. Då kommer företagen och jobben. (Kommunpolitiker tror ofta att det räcker att bygga en golfbana...)

Jag tror att Östermalmstanterna betalar rätt mycket i skatt...
                      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

Ursprungligen postat av annmari
                        Hej!
                        Tack Christer leve vänstern/Ann-Mari
                        Intressant jag gjorde en sökning på
                        leve vänstern
                        och dom flesta handlade om
                        kris
                        enda undantaget som jag gillar
                        leve vänsterhänta...........det är goa människor

jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor

Kommentar

• Bilbo
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 1159

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                          Nu är det ju inte så enkelt. Jag har läst att det visats att i princip det bästa, och egentligen enda kända, sättet att "artificiellt" få igång en region är att pumpa in pengar till kultur. Då kommer företagen och jobben.

Jag tror att Östermalmstanterna betalar rätt mycket i skatt...
                          Förmodligen gör de det, men samtidigt visar undersökningar att de mest frekventa teaterbesökarna är kvinnor mellan typ 40 och 60 år och alla teatrar finns i storstäderna, så vem skall betala dramaten? Jag vill inte i alla fall. Jag har iofs aldrig varit där, och jag kommer troligen aldrig att gå dit. Om jag betalar 500.- för en konsertbiljett till ett stort band så vet jag att det inte finansierats av någon annan än mig och de övriga 40000 som ville se bandet just den dagen, det är min kultur, och den finansierar sig själv, så då kanske "tanterna" istället kan betala 25000.- för sin biljett, eller vad det nu skulle bli, och på så sätt skulle även denna kulturyttring bära sina egna kostnader.
                          // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Bilbo
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 1159

I morgon skall jag återigen bli en lönade kugge i samhällsmaskinen, och se till att kunderna får sina hus som de har beställt. Jag hoppas att Christer lär sig uppskatta oss små kuggar också. Det är ju trots allt jag som ser till att de har ett hus att ställa sina akvarier i.
                            // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Hogan1
                              Användare
                              • August 2008
                              • 149

Ursprungligen postat av annmari
                              Hej!
                              Du Hogan den solidaritet som finns inom dom riktiga vänstersammanhangen kan högern inte stava till.inna du kastar skit på vänstern ska du veta att vänstern har byggt upp ditt välfärdssamhälle något dina högerpolare i riksdan nu river, så kasta inte sten på den hand som byggt upp ditt samhälle TACK!/Ann-Mari

Det där är ju nästan komiskt På vänsterkanten är man på sin höjd solidarisk mot likasinnade. Oliktänkande har ju historien visat att man minst av allt är solidarisk med. Helst skall oliktänkande slås ihjäl.

Vänstern har inte byggt upp ett skvatt utan att kapital har tillförts och kapitalister har satsat sina pengar för en idé och för att i bästa fall få något tillbaka.

Om vänstern från Ohly och vänsterut mot Sven Wollter och Frank Baude hade styrt detta landet, hade jag inte kunnat skriva det jag skrivit nu utan att minst åka i fängelse. Då tar jag hellre liberaler och kapitalister som bordsgrannar - även om jag personligen inte har mycket till övers för nyliberaler.
                              Som kuriosa kan jag avslöja att jag inte heller tycker om den nuvarande regeringen och med glädje hade röstat på sossarna om:

a) Göran Johansson (Göteborgs starke man) blivit statsminister
                              b) Vänstern och miljömupparna inte fick något som helst inflytande
                              c) Mona Sahlin inte hade fått någon position i regeringen.

(Både Reinfeldt och Sahlin anser jag vara på gränsen till lansförrädare).
                              Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

Kommentar

• Ola Svensson
                                • April 2002
                                • 14633

Ursprungligen postat av Bilbo
                                ....alla teatrar finns i storstäderna...
                                Frågan är ju hur attraktiva storstäderna skulle vara utan dessa. De kanske bär sina kostnader trots allt, fast inte i första ledet. Parker, pakbänkar, uppsnyggade gator osv. bär inte sina kostnader i första ledet de heller. Jag har ingen aning hur mycket kultur kostar, men jag är rätt säkert att det inte ens är en piss i havet. Sedan är det en klassiker att tycka att det kvinnor gillar ska bära sina egna kostnader, medan det män gillar är ett samhälles förbannade plikt att fixa
                                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...