Det svenska folkhemmet
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Hej!
Hej!
Håller med dig Hogan om fusk men du kan inte dra alla över en kam,det finns människor på vänsterkant som sliter arsler av sig för att bla du ska ha en dräglig tilllvaro,jag har jobbat politiskt på amatörnivå och varit på kongresser samt talat med folk och alla jag talat med är urförbaskade över den situation som nu finns i landet,vi behöver idag i Sverige en riktig vänsterregering som ser till folket sbästa och inte nu som denna alliansregering gör bara till direktörerna och finansen ord som solidaritet har inte ens sossarna nämt på länge jag anser att sossarna gått för långt till höger jag gillar varken Sahlin eller Lundby-Wedein /Ann-MariKommentar
-
Ann Mari o Stig Arne skaffa er ett riktigt jobb att vara filososof skapar inga pengar.
Ola visst är det tur att vi företagare jobbar hårt o betalar skatt
annars skulle din lekstuga inte ha några pengar.
men personligen tycker jag att det är bra, pengarna trillar inte ner från himlen
och just nu är det en balansgång mellan dom som producerar inkomster och dom som förbrukar inkomster.
om ni tror att botten är nådd detta är bara början
det kommer att bli skitdåliga tider
men du stympade det så då det passade dig
kan inte hjälpa det men antalet inkomstbringare i vårt land börjar bli oroande litet
FAN SKA INGEN JOBBA O TILLFÖRA PENGAR
känns som att man är en jävla morsa i en fågelholk där alla säger
mat mat mat matjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Hej!
Hej!
Du är förlåten Christer men innan du gnäller på rejäla vänstermännsikor ta reda på FAKTA!!/Ann-Mari PS Stig-Arne är vår vän och en mycket trevlig sådan han jobbar med männsiskorKommentar
-
Mvh JariKommentar
-
Nu måste jag skärpa mig. Så mycket jag skrivit i denna tråden och skitit i att klicka på "Skicka svar"-knappen har jag nog aldrig tidigare gjort
Det finns helt enkelt allt för mycket dravel och dumheter i tråden för att jag skall orkar lägga fram mina åsikter.. Mycket imponerande att en del av er lagt mycket tid på att skriva era synpunkter dock!Tony EnglundKommentar
-
Jag ser det inte som "lite hårt" utan som helt jävla groteskt.
Om du tror att Sverige skulle vara där det är utan utbildning och forskning, och om du tror att de "producerande" ens skulle existera i dagens läge utan detta så är du extremt trångsynt. Och om du tror att sakerna i din affär ens hade funnits eller ens haft namn, ja, då är du inte bara trångsynt utan mer okunnig än jag kunnat drömma om. Det du kallar "producerande" är dessutom helt beroende av de "konsumerande" och vise versa.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hogan:
ja det är skrämmande.
problemet i ditt exempel e väl ganska simpelt egentligen.
men potatisen är för het...Kommentar
-
Hej!
Hej!
Att han är dyr Jarinen är inget nytt men nu har jag en fråga till Christer jag velat ställa länge hoppas på svar; Christer är dina anställda med i facket??Och om inte varför??/Ann-Mari PS Frågan är ingen kritik utan en vänligt ställd frågaKommentar
-
-
Hej!
Hej!
Robin nu var du fräck du hopppade på dom sämst ställda dom får inte penagar för ro skull,dom får det för att dom behöver det,är du liberal Robin?Tony vad menar du med ottan?/Ann-MariKommentar
-
svarar du på min ??
off topic
jag vet faktist inte vilka av mina anställda som är med i facket
det är upp till dom, kan tilllägga att jag försöker faktiskt inte styra dom
jag har varit på två möten med facket
ena gången fick vi sparken (som får bland vargar)
andra gången fick en av mina anställda sparken, rötägg ska bortjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Hej!
Hej!
Tony på vilket sätt är Vejron och jag inte olika? Christer ställ din fråga igen jag har glömt bort den?/Ann-MariKommentar
-
Kommentar
Kommentar