Det svenska folkhemmet

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hogan1
    Användare
    • August 2008
    • 149

Om någon skulle vilja ha ett exempel på hur ca. 5 miljarder om året fuskas bort är det bara att hojta till.

En kort ingress ser ut så här: (inte min egen text)

Nikolaj Gogol, (f.1809) betraktas som den förste stora epikern i den ryska 1800-tals litteraturen. Tidigt försökte han etablera sig som poet. Han fick anställning som tjänsteman i statsförvaltningen och ägnade sig sedermera åt läraryrket.

En tid var Gogol professor i historia i Petersburgs universitet. 1836 lämnade han Ryssland och vistades återstoden av sitt liv i västeuropeiska städer. Han avled 1852. I Gogols större skapelser, komedin Revisorn (1836) och romanen Döda själar (1842), utvecklar han en skarpsynt och djupgående kritik av det ryska samhället. Huvudpersonen i Döda själar, Tjitjikov, är en skojare som reser runt bland ryska godsägare och gör skumraskaffärer: han uppköper "döda själar", det vill säga livegna bönder som har avlidit efter den senaste revisionen men som ännu inte strukits ur mantalslängderna. Lyckas han väntar en förmögenhet.

Men skurken och medbrottslingarna avslöjas slutligen och får sitt straff.
    Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

Kommentar

• Lundensis
      Användare
      • March 2004
      • 2262

Ursprungligen postat av annmari
      Hej!
      Chefen facket har gjort så mycket gott och bra du verkar helt dåligt insatt var du glad att facket finns det du säger om facket visar hur dåligt insatt du är ta reda på fakta chefen innan du gnäller /Ann-Mari
      Menar du som den gången de stängde en harmlös salladsbar, men vägrade göra något för alla de som städar McDonald's, Buger King mm?

Kommentar

• cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

Jan
        det var säkert ett av dom tio bästa inläggen genom tiderna

håller med dig fullständigt
        att du fick med så mycket på några rader
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Hogan1
          Användare
          • August 2008
          • 149

Kort sagt - det finns i Sverige en parallel till Gogols "Döda själar" som kostar sisådär 5 miljarder om året - och som är EN anledning till åtstramningen i sjukförsäkringssystemet.
          Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

Kommentar

• LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

[QUOTE=Hogan1;754733]
            Ett rättvist system är helt enkelt inte möjligt så länge vi har arbetsskygga individer, fuskare och parasiter som gör allt för att hålla sig undan. Alla system kostar pengar - och våra (landets) pengar räcker inte till.
            QUOTE]

Ditt inlägg Hogan1 måste vara det längsta på forumet iår

Tror att man kan skilja på fuskare och verkligt sjuka. Däremot tror jag inte den sittande regeringen har några sådana ambisioner. Man vet att det är stor risk att historien upprepar sig, alltså att högern bara sitter i en mandatperiod.

Man har helt enkelt inte tid att slås för dom svaga utan satsar alla kort på dom som är starka. O det var ju faktiskt det dom gick till val på.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• dan_ne
              Användare
              • October 2007
              • 41

"tyvärr" har du nog rätt ang f-kassan...(många oskyldiga blir lidande)

när det gäller invandringspolitiken,tror du den nuvarande regeringen "Vågar" bli restriktivare,eller ska det till SD för det?

personligen tycker jag att kriminella invandrare som gång på gång döms för brott bör utvisas på livstid,ingen pardon.det skulle spara pengar...

mvh Danne

Kommentar

• dan_ne
                Användare
                • October 2007
                • 41

o,nej jag e varken rasist eller helsvensk

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                  Här kommer några rader från min vän Stig-Arne som jobbar bla som fackligt ombud han har ett och annat och säga!

Hej se lite historisk på fackets roll....

Semester!det vill väl även fackmotståndarna ha?
                  bra arbetsmiljö! det vill väl även fackmotståndarna ha?
                  bra arbetstider! det vill väl även fackmotståndarna ha?
                  dräglig lön! det vill väl även fackmotståndarna ha?
                  trygg anställning! det vill väl även fackmotståndarna ha?

Om Fackföreningarna ej finns....Då skulle vi inte ha;

Semester
                  bra arbetsmiljö
                  bra arbetstider
                  dräglig lön
                  trygg anställning

Nej det borgerligheten är ute efter är att utplåna facket så att det ska bli FRITT Fram för arbetsgivarna att anställa folk till "Slavlöner" (Se exempel som den borgerliga pressen själva skriver om! Kinesiska hamnarbetare a 5-10 kr/tim. Polska byggn,arb a 40 kr/tim.
                  Thailändska arbetare i Gävleborg a 11 kr/tim. o.s.v.)

Alla ni som inte är med i facket åker snålskjuts på oss som är med att betala denna "Försäkring" mot giriga Arbetsgivare! Gå med i facket nu och kämpa för våra männskliga rättigheter....ÅK EJ SNÅLSKJUTS PÅ OSS ANDRA som ser till att Sverige inte går under!!!

Kamphälsningar fr Stig-Arne (Sektion 26 i Sthlm)

Kommentar

• Bilbo
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 1159

Det hade annars varit den mest sympatiska vägen att gå och jag tror att endast fuskarna själva och ett antal personer på vänsterkanten hade gnällt om någon kommit på ett kassaskåpssäkert sätt att sätta dit fuskarna enbart.
                    Misstänker att du kanske har ramlat ut över kanten ute till höger eller?
                    // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Per B
                      Användare
                      • September 2005
                      • 1250

Ursprungligen postat av dan_ne
                      o,nej jag e varken rasist eller helsvensk
                      Jag blir nervös på människor som uttrycker åsikter som gör att de sedan måste svära sig fria!

Instämmer för övrigt med Magnus här ovan!
                      mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • June 2004
                        • 1582

Här håller jag med dig Annmari.

Ursprungligen postat av annmari
                        Hej!
                        Här kommer några rader från min vän Stig-Arne som jobbar bla som fackligt ombud han har ett och annat och säga!

Hej se lite historisk på fackets roll....

Semester!det vill väl även fackmotståndarna ha?
                        bra arbetsmiljö! det vill väl även fackmotståndarna ha?
                        bra arbetstider! det vill väl även fackmotståndarna ha?
                        dräglig lön! det vill väl även fackmotståndarna ha?
                        trygg anställning! det vill väl även fackmotståndarna ha?

Om Fackföreningarna ej finns....Då skulle vi inte ha;

Semester
                        bra arbetsmiljö
                        bra arbetstider
                        dräglig lön
                        trygg anställning

Nej det borgerligheten är ute efter är att utplåna facket så att det ska bli FRITT Fram för arbetsgivarna att anställa folk till "Slavlöner" (Se exempel som den borgerliga pressen själva skriver om! Kinesiska hamnarbetare a 5-10 kr/tim. Polska byggn,arb a 40 kr/tim.
                        Thailändska arbetare i Gävleborg a 11 kr/tim. o.s.v.)

Alla ni som inte är med i facket åker snålskjuts på oss som är med att betala denna "Försäkring" mot giriga Arbetsgivare! Gå med i facket nu och kämpa för våra männskliga rättigheter....ÅK EJ SNÅLSKJUTS PÅ OSS ANDRA som ser till att Sverige inte går under!!!

Kamphälsningar fr Stig-Arne (Sektion 26 i Sthlm)

Kommentar

• malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

Ursprungligen postat av dan_ne
                          "tyvärr" har du nog rätt ang f-kassan...(många oskyldiga blir lidande)

personligen tycker jag att kriminella invandrare som gång på gång döms för brott bör utvisas på livstid,ingen pardon.det skulle spara pengar...

mvh Danne
                          Ja, jag är helsvensk inte rasist, och alltid försökt att stå upp för dom svagare.
                          Men dom två sakerna håller jag med om.Janne

Kommentar

• Per B
                            Användare
                            • September 2005
                            • 1250

Ursprungligen postat av malawijanne
                            Ja, jag är helsvensk inte rasist, och alltid försökt att stå upp för dom svagare.
                            Men dom två sakerna håller jag med om.Janne
                            Så elegant du klippte bort nassesnacket mellan de två saker du citerade och höll med om Janne. Var hans rop på SD för magstarkt? Om du startar en sådan här tråd bör du faktiskt ta ansvar för den och gå emot de mest extrema åsikterna!
                            Senast redigerad av Per B; 23 November 2008, 18:46.
                            mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• malawijanne
                              Banned
                              • November 2005
                              • 3217

Ursprungligen postat av Per Bjellert
                              Så elegant du klippte bort nassesnacket mellan de två saker du citerade och höll med om Janne. Var hans rop på SD för magstarkt? Om du startar en sådan här tråd bör du faktiskt ta ansvar för den och gå emot de mest extrema åsikterna!
                              Ja tyvärr så tycker jag inte att man ska gå emot, att det finns andra som har andra åsikter.
                              Vi sitter på ett ciklidforum med intresse av ciklider, och ventilerar vad vi tycker och tänker, ingens åsikt är mer värd en den andra.
                              Sedan måste man inte alltid hålla med, och det är faktiskt det, att det går framåt här i världen, det är att vi har olika åsikter.
                              Hade alla varit jasägare lär det inte hänt så mycket.Janne

Kommentar

• Gäst

Hej!

hej!
                                WOOOW leve facket!!!!!!!!!!/Ann-Mari

Kommentar

Arbetssätt...