Det svenska folkhemmet
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Hej!
Christers uppfattning om facket skiter jag i Bilbo utan facket hade arbetstagarna utnyttjats till det grövsta det har vi sett tusen ex på i liberalismens spår därför behövs ett fack som står på arbetarnas sida och gör sitt jobb för dom jag skulle aldrig själv ta jobb på en arbetplats utana ett tryckt fackligt medlemskap, folk som tycker facket har gjort sitt vet inte ett skit vad dom talar om/Ann-Mari
för tredje gången
vad har Facket gjort för stort senast
ps svara inte på något annatjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Hej!
Christers uppfattning om facket skiter jag i Bilbo utan facket hade arbetstagarna utnyttjats till det grövsta det har vi sett tusen ex på i liberalismens spår därför behövs ett fack som står på arbetarnas sida och gör sitt jobb för dom jag skulle aldrig själv ta jobb på en arbetplats utana ett tryckt fackligt medlemskap, folk som tycker facket har gjort sitt vet inte ett skit vad dom talar om/Ann-Mari
Sköter man sig och gör vad man skall så är det inga problem alla ingår ett avtal med arbetsgivaren när man börjar jobba.
Tycker det är rätt komiskt när folk på samma plats vill veta vad man tjänar och om de får reda på att de fått mindre så tyder det bara på att de är dåliga förhandlare.
Vi har nog en diff på ca 6-7 tusen på golvet.Kommentar
-
Ja kan man lösa det så , och det tror jag att dom flesta försöker göra, och det blir ju en förhandling med facket.Det hade inte varit roligt att stå där själv att förhandla utan facket som ofta är lite mer pålästa på sådana saker.JanneKommentar
-
Hej!
Tala om det för de småbarnsföräldrar som kanske inte kan köpa julklappar till sina barn på grund av att facket inte har något att säga till om vad det gäller varseltider och inhyrda estländare som tar deras jobb för halva lönen. Vad är arbetsrätten värd idag? Ingenting! Däremot skrev jag tidigare, om du har läst mina inlägg, att fackets roll har varit viktig, men att man kanske skulle tänka om. Franförallt skulle facket vara partipolitiskt obundet till att börja med, men då skulle sossarna vara tvugna att ha politik i sin valrörelse eftersom de inte får några pengar. Och med den partiledning som finns idag är väl det omöjligt.// Magnus ArvidssonKommentar
-
Tur att verkligheten inte är så....
Sköter man sig och gör vad man skall så är det inga problem alla ingår ett avtal med arbetsgivaren när man börjar jobba.
Tycker det är rätt komiskt när folk på samma plats vill veta vad man tjänar och om de får reda på att de fått mindre så tyder det bara på att de är dåliga förhandlare.
Vi har nog en diff på ca 6-7 tusen på golvet.Kommentar
-
Nej det kan vi inte, för fackordföranden är med i gänget. Och röstar man bort honom går hela styrelsen, vilket innebär att avdelningen i Nässjö skulle få sköta allt. Tyvärr är detta ingen unik situation, från andra arbetsplatser får man höra samma sak.// Magnus ArvidssonKommentar
-
Kommentar
-
partiledare kommer o går. Hon har inte fått nån riktig prövning än så att väldigt få vet hur hon reagerar då.
Det nya arbetarpartiet ger ja inte mycke för dock, verkar rätt handfallen nu när det blåser i farstun.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
he he ja i det fallet hade jag vilja ha facket med migKommentar
-
Hej!
Varför är inte du "fackpamp"? Då hade det ju funnits ett fack som står på arbetarnas sida!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
// Magnus ArvidssonKommentar
-
-
Kommentar
-
Du låter faktiskt lite som de som sitter i vår avdelningsstyrele, så fort man är kritisk upprepas detta mantra "facket behövs mer än någonsin", frågar man varför, eller vad de åstadkommit de senaste 10 åren får man till svar: "facket behövs mer än någonsin" och så vidare.// Magnus ArvidssonKommentar
Kommentar