Det svenska folkhemmet
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Jag kan tala om att facket inte kunde göra någonting när drygt hälften av personalen fick gå från min arbetsplats. De försökte, men kunde inte göra något. LAS (Lagen om anställningsskydd) är så meningslös så att den knappt är värd pappret den är skriven på.
Samtidigt så måste man förstå arbetsgivaren, att vi behåller anställda som knappt gjort ett handtag på tio år medan vi får avskeda unga och amitiösa killar och tjejer med nyköpta hus och småbarn är också på grund av LAS. Så man kan säga att i det fallet där jag jobbar så gynnar inte denna lag någon part, mer än de latmaskar som får vara kvar fast de egentligen skulle åkt ut på arslet för länge sedan.
Det som tråden egentligen handlade om med det svenska folkhemmet så är det nedmonterat, på gott och ont. Jag har ingen lust att försörja de som vill utnyttja välfärdssystemet, samtidigt som jag inte vill att de som verkligen skulle behöva vara sjukskrivna/förtidspensionärer skall tvingas att jobba. Men hur ska man veta?// Magnus ArvidssonKommentar
-
Ska vi ta det från början.....alla är inte som dig, alla som inte håller med dig har inte fel och alla har rätt till att yttra sig.Kommentar
-
Just precis Joel, du har fattat det. det är därför jag tycker det är så osolidariskt utav många yngre arbetare att gå ur facket.JanneSenast redigerad av malawijanne; 22 November 2008, 23:42.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Ja dom försvarar väl arbetsrätten hela tiden, utan facket så skulle ju arbetsgivaren kunna sparka arbetstagaren hej vilt.
Men och andra sidan så om arbetsgivarn vill sparka någon så gör han det ändå,då tar han den kostnden som det kostar i AD, det brukar väl kosta en 150000kr plus rättegångskostnader.
Men det är som du säger, Christer hade inte facket funnits så hade det blivit billigare att sparka folk.Janne
sist jag var på Fackit kostade det en månadslön, samt att jag fick dokument på att personen alldrig skulle hälsa påjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jag kan tala om att facket inte kunde göra någonting när drygt hälften av personalen fick gå från min arbetsplats. De försökte, men kunde inte göra något. LAS (Lagen om anställningsskydd) är så meningslös så att den knappt är värd pappret den är skriven på.
Samtidigt så måste man förstå arbetsgivaren, att vi behåller anställda som knappt gjort ett handtag på tio år medan vi får avskeda unga och amitiösa killar och tjejer med nyköpta hus och småbarn är också på grund av LAS. Så man kan säga att i det fallet där jag jobbar så gynnar inte denna lag någon part, mer än de latmaskar som får vara kvar fast de egentligen skulle åkt ut på arslet för länge sedan.
Det som tråden egentligen handlade om med det svenska folkhemmet så är det nedmonterat, på gott och ont. Jag har ingen lust att försörja de som vill utnyttja välfärdssystemet, samtidigt som jag inte vill att de som verkligen skulle behöva vara sjukskrivna/förtidspensionärer skall tvingas att jobba. Men hur ska man veta?jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
På tal om facket så kan jag berätta att det på min arbetsplats finns två inhyrda estländare som facket inte kan göra något åt. De ingår nämligen inte i vår personal, så därför behöver de inte sägas upp, trots att de arbetat hos oss så kort tid.
Förmodligen är detta den framtid vi har framför oss: Ett fåtal kompetenta fast anställda och resten av personalen består av lågavlönade inhyrda från baltikum.
HURRA, HURRA vad underbart det är med fri arbetskraftsinvandring!// Magnus ArvidssonKommentar
-
Kommentar
-
Så det känns väl inte riktigt relativt att ta upp Christer, men lagliga byggen eller restauranger som stoppas godtyckligt det är viktigare.
Har facket blivit dömt för något av det du säger?JanneKommentar
-
Man ska inte klanka ner på dom som vill jobba
själv har jag goda erfarenheter av
Ester, Polacker, Finnar
dom snackar ingen skit i mobilen
dom jobbar gärna 10timmar om dagen helger inga problem
dom är på arbetsplatsen
är det rast en timme betyder det inte en timme o tio minuter
om dom är sjuka då är man orolig för då är dom mycket sjukajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Du måste väl har varit nöjd annars hade du väl inte skrivit på.JanneKommentar
-
Man ska inte klanka ner på dom som vill jobba
själv har jag goda erfarenheter av
Ester, Polacker, Finnar
dom snackar ingen skit i mobilen
dom jobbar gärna 10timmar om dagen helger inga problem
dom är på arbetsplatsen
är det rast en timme betyder det inte en timme o tio minuter
om dom är sjuka då är man orolig för då är dom mycket sjukaKommentar
-
Ja hoffa gjorde säkert saker som inte var helt rumsrena, med hjälp av cosanostra, men det var på 30 talet i Amerika, men jag tror samtidigt att det var lite skillnad på lagar och regler som gällde då, tex var nog inte poliskåren så vass.
Så det känns väl inte riktigt relativt att ta upp Christer, men lagliga byggen eller restauranger som stoppas godtyckligt det är viktigare.
Har facket blivit dömt för något av det du säger?Jannejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar