Det svenska folkhemmet

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lundensis
    Användare
    • March 2004
    • 2262

Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Bilverkstaden har kötid, tandläkaren har kötid, glasmästaren kan inte fixa den trasiga rutan när jag vill, bilprovningen har kötid och taxi säger var god vänta.Hu, vart är vi på väg?
    Hälsn Nils
    Ja, men det finns ingen annan försäkringskassa att vända sig till.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
      Landet behöver en ny regering och ett starkt fack/ Ann-Mari

Kommentar

• cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

Ursprungligen postat av annmari
        Hej!
        Så låter en Duracellkanin

men jag anser att det är risktagarna som för samhället vidare
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
          Du får kalla det för vad du vill chefen landet behöver fortfarnade ett starkt fack och en ny regering/Ann-Mari

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Så låter en Duracellkanin

men jag anser att det är risktagarna som för samhället vidare
            Ja om dom gör det med sina egna pengar så tycker jag också att det är bra.Janne

Kommentar

• nils42
              Användare
              • January 2003
              • 931

Hej!
              Du får kalla det för vad du vill chefen landet behöver fortfarnade ett starkt fack och en ny regering/Ann-Mari
              Hej!
              Det håller jag med dig om Ann-Mari. Landet behöver ha en stark regering och ett nytt fack, men det var kanske inte riktigt det du skrev?
              Hälsn Nils

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                Jag kan säga i klartext Nils42 ja jag är vänstermänniska och det är jag stolt över helt klart vi behöver en riktig regering som är till för folket och inte profiten,jag har alltid Nils 42 stått på dom sämst ställdas sid aoch det kommer jag alltid och göra, ser jag en fattig stackare på gatan oavsett var jag är ger jag pengar åt dom/Ann-Mari

Kommentar

• nils42
                  Användare
                  • January 2003
                  • 931

Hej!
                  Ett annat sätt att tänka på de sämst ställda är att t ex göra som jag själv. Jag har tre fadderbarn ute i världen och betalar månadsvis på autogiro för deras " grundtrygghet " via barnfonden. Själv tycker jag att vi i Sverige har det så pass bra att jag gärna kan hjälpa någon ytterligare på traven.
                  Hälsn Nils

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                    Bra NIls42 det ska du ha all heder för.det är viktigt och hjälpa dom sämst ställda jag har inget emot att rika och företagare betalar mycket skatt det skulle inte skada dom som ha ska ge så enkelt är det, själv bidrar jag med genom att ge stödkonserter åt Internat nr 4 i Moskva det är ett internat för fattiga barn osm inte har några föräldrar som tar hand om dom,genom dessa konserter får dom en chans och komma till sommarföräldrar under sommaren runt om i Sverige, det är större glädje och ge än att få/Ann-Mari

Kommentar

• kaj.p
                      Användare
                      • April 2002
                      • 2294

Såg att bl.a G Persson, G Schyman o B Schlaug hade mångmiljonpensioner. Undrar hur många fadderbarn de har???
                      För övrigt tycker jag Gudrun borde adlas
                      Gudrun Af Schyrman
                      Diskussällskapet
                      www.diskusforum.se

Kommentar

• Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

Ursprungligen postat av malawijanne
                        Ja det är ju fantastiskt en liten grabb på 22 vårar, har du jobbat mer än 4 år i hela ditt liv, ja jag tar det som ungdomligt oförstånd tyvärr vet du inte bättre.
                        Men självklart är jag glad att du skriver vad du tycker, och jag skulle inte vilja leva i ditt så kallade samhälle.Janne
                        Den var intressant!
                        Låter som den svenska avundsjukan.

Jag har också jobbat i 4 år, men kan producera mer än vad en person som jobbat i nästan 10 år.
                        Jag tjänar mycket mindre än han men det bryr jag mig inte om.

Sen sa någon solidarisk. Finns det nån människa som är solidarisk egentligen?
                        Solidarisk är man bara om man är beredd på att sänka sin egna lön för att gynna någon annan.

Kommentar

• Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

Hej!
                          Det bästa som har hänt mig var när jag gick ur facket. Ett fack är till för att göda parasiter som inte orkar jobba.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                            Ursäkta Lutt men nu snackar du bara skit jag ska säga dig att jag känner folk som är med i facket som sliter arslet av sig från morgon till kväll du talar som om du har gett huvet semester,nej lutt vet du vad facket och arbetare har byggt upp den trygga tillvaro du nu har visa respekt grabben/Ann-Mari

Kommentar

• Lutt
                              Användare
                              • October 2005
                              • 1919

Hej!
                              Ursäkta Lutt men nu snackar du bara skit jag ska säga dig att jag känner folk som är med i facket som sliter arslet av sig från morgon till kväll du talar som om du har gett huvet semester,nej lutt vet du vad facket och arbetare har byggt upp den trygga tillvaro du nu har visa respekt grabben/Ann-Mari
                              Bara för att vi har olika syner så behöver du inte nedvärdera mig. Vad gör ett fack mer en suger åt sig pengar från medlemmar? Det är inte 60-talet längre.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                                Nej jag nedvärderar inte dig men det du säger stämmer inte och vad Lutt var det för fel på 60 talet eftersom jag själv var ung då kan jag säga att det var fan så mycket bättre på många punkter/Ann-Mari PS Jo en sak till jag känner flera fackanslutna som jobbar häcken av sig varje dag så lägg av och klanka på dom/Ann-Mari

Kommentar

Arbetssätt...