Det svenska folkhemmet
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Jag föreslår att ni lägger ner diskussionen om Robin tills han svarar själv och så kan ni börja diskuttera sak istället för person.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
sen jobbar han på världens största Revisionsfirma..........
det vart ett gap när jag slutade hjälpa dom och då ska du veta att jag har haft det största rummet av alla
och jag behövde bara jobba deltidjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Glömde säga att jag även var deras Superveiser för data
fan det var bra tider
okej
jag var bara elektriker med ett fläktrum, kläderna gör mannen
dom gillade migjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Det har du rätt i.................fast vi kallar det Sportaffär
sen jobbar han på världens största Revisionsfirma..........
det vart ett gap när jag slutade hjälpa dom och då ska du veta att jag har haft det största rummet av alla
och jag behövde bara jobba deltid
Men ni andra får gärna göra lite inlägg om vad ni tycker om det som tråden handlade från början om.
Det tycker jag är viktigare än att kasta skit på Christer.JanneKommentar
-
Tänk att jag aldrig får yttra mig om något, nån gång. Det är märkligt tycker jag. Det är också märkligt att du Janne tycker jag är så barnslig och oförståndig jämt. Har du inte tänkt på att det är du som börjar gnälla på mig och inte tvärt om?
Vi ska inte diskutera mitt jobb, din lön eller något annat som inte har med tråden att göra.
I mitt samhälle försörjer man sig själv och åker inte snålskjuts på andra. Visst vore det synd om samhället var som jag vill, då hade ju folk behövt arbeta för att få in pengar på kontot och landets styre inte behövt skära ner/strama åt sjukpenning och bidragen för de som verkligen behöver dem.
Jag kom precis på varför jag inte är inne på ciklid.se så ofta längre.Mvh
RobinKommentar
-
Tänk att jag aldrig får yttra mig om något, nån gång. Det är märkligt tycker jag. Det är också märkligt att du Janne tycker jag är så barnslig och oförståndig jämt. Har du inte tänkt på att det är du som börjar gnälla på mig och inte tvärt om?
Vi ska inte diskutera mitt jobb, din lön eller något annat som inte har med tråden att göra.
I mitt samhälle försörjer man sig själv och åker inte snålskjuts på andra. Visst vore det synd om samhället var som jag vill, då hade ju folk behövt arbeta för att få in pengar på kontot och landets styre inte behövt skära ner/strama åt sjukpenning och bidragen för de som verkligen behöver dem.
Jag kom precis på varför jag inte är inne på ciklid.se så ofta längre.
Kan vi komma tillbaka till ämnet som jag startade tråden för.JanneSenast redigerad av malawijanne; 22 November 2008, 00:48.Kommentar
-
Kom igen Robin, skulle Janne vara anledningen till att du inte är här längre.
Det kan inte ens ja tro på o då tror ja ändå på nästan allt ja läser.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Däremot gillar ja inte alls resonomanget att citat "I mitt samhälle försörjer man sig själv och åker inte snålskjuts på andra".
Det där är väldigt lätt att skriva när man har ett jobb och inte är sjuk.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Nja ,där håller jag inte med dig. Vem annan än Thatcher kunde ha tagit itu med allt elände? Jo, någon annan kvinna med kraftiga nypor ( eller bevars en karl ) men någon sådan fanns inte i GB.
Hälsn NilsKommentar
-
Falklandskriget
nerläggningar av kolkraft,pubar
förändringar av sophämtning,nyhetstryckerier
politiskt kaos
.
.
.
sen vart det folk av dom ocksåjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Där har du helt rätt. Hade du läst resten av stycket så hade du sett att jag inte drar alla över en kant utan menar givetvis de som ligger hemma i soffan och skiter i allt. Det finns arbetstillfällen så det räcker, det gäller bara att ibland kanske släppa digniteten och komma in på marknaden med ett pissigt jobb och sen söka sig vidare. Arbetsgivare är rädda för att anställa folk som inte redan har jobb. Man vill ha någon man kan lita på och är driftig dvs tagit sig in på arbetsmarknaden osv. Man vill ha valuta för pengarna, det är svindyrt att ha anställda. Jag tror att många idag vill bli högavlönade chefer direkt och blir de inte det kan det kvitta. Det är inte detta tråden handlar om.Mvh
RobinKommentar
-
Där har du helt rätt. Hade du läst resten av stycket så hade du sett att jag inte drar alla över en kant utan menar givetvis de som ligger hemma i soffan och skiter i allt. Det finns arbetstillfällen så det räcker, det gäller bara att ibland kanske släppa digniteten och komma in på marknaden med ett pissigt jobb och sen söka sig vidare. Arbetsgivare är rädda för att anställa folk som inte redan har jobb. Man vill ha någon man kan lita på och är driftig dvs tagit sig in på arbetsmarknaden osv. Man vill ha valuta för pengarna, det är svindyrt att ha anställda. Jag tror att många idag vill bli högavlönade chefer direkt och blir de inte det kan det kvitta. Det är inte detta tråden handlar om.
Vi kan tycka vad vi vill om det men man har studerat det i forskningen massor av gånger och människan i lat, ett flockdjur, opportunist och ovillig att utsätta sig för risker och självförnekande. Av tusen agerar 995 lika samma situationer.
Kort summerat innebär det:
- Jag är värd det här för jag är speciell så jag kan plocka ut 900000kr i lön till mig.
- Om inte jag gör det gör någon annan det så jag kan lika väl vrida på gaskranen.
- Det känns ganska farligt, så det är inte mitt ansvar, det finns fler här som kan ingripa och hjälpa den som håller på att mördas.
- Det var ett tråkigt skitjobb. Behövs det göras alls? Kan jag få någon annan att göra det?
- Jag instämmer inte i något av ovanstående påstående för jag är speciell, jag har moral och jag är bättre än andra.
Det fina är trots allt att samhället fungerar hyggligt trots att vi i grunden alla (utom 5 tusendelar) är besvärliga egoister som lägger band på oss.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Hej!
Hej!
Den regering som sitter nu är inte vatten värd träffade Wanja Lundby-Wedin på en manifestation på Mynttorger och sa henne precis vad jag gillar henne fick också ett samtal med Marita Ulvskog jag ser att dom river folkhemmet mer och mer det enda borgarna tänker på är pengar dom skiter i den lilla människan,landet behöver en ny ledning helt klart/ Ann-MariKommentar
-
Kommentar
Kommentar