Gör forumsidorna bredare!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    Användare
    • April 2002
    • 1338

    Gör forumsidorna bredare!

    Ett förslag:
    Som det är nu har forumsidorna bredare marginaler än övriga sidor på ciklid.se. Blocket med innehåll blir därför smalare än på andra ciklid.se-sidor.

    Detta får bland annat konsekvensen att sidhuvudet med logotyp, meny och annonsbanner hoppar när man går från en 'vanlig' sida till en forumsida. Inte så snyggt även om det inte är hela världen.

    Jag tycker inte att själva kolumnen med foruminlägg behöver göras bredare, det är en lagom radlängd så som det är.

    Däremot tycker jag det överblivna utrymmet kunde användas till att visa boxar liknande de som finns på framsidan, tex senaste annonserna, senaste numret av CB, nyuppladdade bilder i galleriet, slumpvald artikel och artpresentation etc.

    Detta skulle göra att ciklid.se:s sidor fick en enhetlig bredd så att sidhuvudet inte hoppade.

    Men framför allt skulle det ge en bättre integration mellan forumet och övriga delar av ciklid.se. Idag tror jag det är många som nästan uteslutande håller sig på forumdelen utan att ens besöka framsidan. Tex mitt eget webbläsarbokmärke leder direkt till listningen med nya inlägg, så jag missar tex ofta att kolla annonserna.
    Tjugofem år med ciklider.
    http://www.malmoakvarieforening.se
    Centralamerika 2006
    Svart kaffe och drömmeri...
Arbetssätt...