Koi-pellets

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • November 2005
    • 1294

    Koi-pellets

    Ja nu är det väl nästan ett år sen vi hade en koipelletstråd. Så hur är det nu ?, använder ni koipellets och isåfall vilket märke o till vilka fiskar ??.
  • Palle71
    Användare
    • March 2007
    • 10

    #2
    Jag använder Tropical koi spirulina som komplement till räkmix vilket äts med god aptit. fiskbeståndet består av Red top cilumba, caliptera och eureka

    Kommentar

    • HåkanM
      NCS Medlem
      • November 2005
      • 1294

      #3
      Jag trodde var och varannan matade delvis med koi pellets men det verkar vara en stendöd fråga ???, eller så gör alla det och ids inte skriva om det.

      Kommentar

      • HåkanM
        NCS Medlem
        • November 2005
        • 1294

        #4
        Ja nu har jag som komplement till räkmix matat med koipellets ( till Mbunas)
        i ett år, tja fiskarna verkar varken må bättre eller sämre än tidigare så det lär nog bli införskaffande av en ny burk koipellets. Är det någon som märkt något negativt med koipellets till mbunas???.

        Kommentar

        • polle
          Användare
          • May 2008
          • 197

          #5
          Är koipellets billiga?
          När mitt räkmix tar slut får fiskarna Flingor för malawi och det kostar ju 1000kr/kilo.
          Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.

          Kommentar

          • doohan
            Användare
            • August 2004
            • 1607

            #6


            Ursprungligen postat av polle
            Är koipellets billiga?
            När mitt räkmix tar slut får fiskarna Flingor för malawi och det kostar ju 1000kr/kilo.
            Cyberzoo kostar ciklidflingor betydligt mindre. En fem liters hink ca 1kg kostar 325kr!

            Men koi pellets lär vara billigt.

            Kommentar

            • akva99
              Användare
              • September 2005
              • 527

              #7
              i slutet på 70-talet använde jag hikari till mina tropheusar tanganyika och malawi. det var vad man använde på den tiden.sedan har man exprementerat med olika foder under åren.idag använder jag fortfarande hikari + räkmix till mina troffar tanganyika och malawi.

              Kommentar

              Arbetssätt...