Panik! Fiskarna dör som flugor!
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Jag tycker mig se vissa tendenser här på forumet, att vi kan sluta byta vatten på våra baljor.
Fast av erfarenhet så vet jag att fiskarna (åtminstone mina fiskar) mår jättebra av vattenbyte.
Alltså: Större burkar, färre fiskar, mer vattenbyten, och framför allt: tänk själv.Daniel AndréassonKommentar
-
Ja, och det är lite det som är problemet. I flera månader nu så har man kunnat läsa på forumet att det är dåligt att byta vatten eftersom det är så mycket kloramin i vattnet... Det är sånt som ligger och maler i bakhuvudet. Sen ser man att fiskarna inte blir så bra, men då tänker man "Nej, men dom blir bara mer stressade av vattenbyte pga kloramin! Bäst att inte byta vatten..."
Fast av erfarenhet så vet jag att fiskarna (åtminstone mina fiskar) mår jättebra av vattenbyte.
Alltså: Större burkar, färre fiskar, mer vattenbyten, och framför allt: tänk själv.
Kloramin är ett eländes elände, men med kol eller osmosfilter kan man nog byta oförskräckt om man vill.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
Kommentar