Efter ca 14 år av avsomnat akvarie-intresse är det nu dax att börja om igen.
De erfarenheter jag har/haft av akvariefiskar sträcker sig i högsta grad till diverse allsköns blandning av guppy, platy, tetror mm mm mm men även i omgångar palett-cilklider...
Jag har under resans gång haft många olika storlekar och typer på mina akvarier men det jag minns allra mest är det hemmagjorda som min pappa byggde när jag var liten och som vi hade egenhändigt fångade aborrar i .
Kommer ihåg att det var mycket trevligt att mata dom med mask ..
Det senaste akvariet är ett 222L som alltså stått undanstoppat dessa 14 år.
Har fyllt det med vatten och haft det under uppsikt ett antal dagar och med glädje kunnat konstatera ett absolut tätt kar..
Väntar nu bara att vårt stundande byte av bostad ska bli av (1 Dec) och sen är tanken att karet ska fyllas med fisk..
Denna gång med malawi-ciklider..
Kommer att börja med ett gäng röd-zebra plus några andra ännu ej bestämda.
Så vid 44 års ålder känner jag mig som ett litet barn på julafton .
Ska bli riktigt roligt.
Har läst mycket här på forumet, otroligt vilken informationskälla och vilken kunskap.
Verkligt sporrande och nyttigt för mig som nybörjare.
Tack för väldigt informativ läsning....
De erfarenheter jag har/haft av akvariefiskar sträcker sig i högsta grad till diverse allsköns blandning av guppy, platy, tetror mm mm mm men även i omgångar palett-cilklider...
Jag har under resans gång haft många olika storlekar och typer på mina akvarier men det jag minns allra mest är det hemmagjorda som min pappa byggde när jag var liten och som vi hade egenhändigt fångade aborrar i .
Kommer ihåg att det var mycket trevligt att mata dom med mask ..
Det senaste akvariet är ett 222L som alltså stått undanstoppat dessa 14 år.
Har fyllt det med vatten och haft det under uppsikt ett antal dagar och med glädje kunnat konstatera ett absolut tätt kar..
Väntar nu bara att vårt stundande byte av bostad ska bli av (1 Dec) och sen är tanken att karet ska fyllas med fisk..
Denna gång med malawi-ciklider..
Kommer att börja med ett gäng röd-zebra plus några andra ännu ej bestämda.
Så vid 44 års ålder känner jag mig som ett litet barn på julafton .
Ska bli riktigt roligt.
Har läst mycket här på forumet, otroligt vilken informationskälla och vilken kunskap.
Verkligt sporrande och nyttigt för mig som nybörjare.
Tack för väldigt informativ läsning....
Kommentar