Komisk fishing och liknande

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Komisk fishing och liknande

Vissa sk. "nigeriabrev" är ju rätt komiska då det handlar om så gigantiska summor som man ska få gratis. I England blev jag uppringd av en automatisk uppringare som berättade att jag vunnit £50 000 000 vilket var rätt kul. Detta tar nog ändå priset i taffligehet:

Uppdatera din e-post nu

Bäste Göteborgs universitet webmail Ägare,
    Det här meddelandet är från Göteborgs universitet meddelande Meddelanden Center till alla Göteborgs universitet webmail owners.We för närvarande uppgradera vår
    databas och e-post center.We vill ta bort alla oanvända Göteborgs universitet webbmail för att skapa mer utrymme för nya one.To förhindra att ditt konto från stängning
    måste du uppdatera den nedan så att vi vet att det är en
    närvarande används konto.
    Bekräfta din e-postadress nedan
    Webbmejladress ........
    Användarnamn :.......................
    lösenord ...............
    Födelsedatum: .................
    Land eller område: ..........
    Varning! E-ägare som vägrar att uppdatera sin
    E-post, inom sju dagar efter mottagandet av denna varning kommer att förlora sin
    webmail permanent.
    Tack,
    Göteborgs universitet Team.
    Med vänliga hälsningar

Ola
  • Per B
    Användare
    • September 2005
    • 1250

Vad fick dig att börja ana oråd? Du verkar vara en misstänksam individ!

mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• HenrikV
      Användare
      • February 2007
      • 697

Jag kommer nog aldrig att plugga svenska på Göteborgs universitet...

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Ursprungligen postat av HenrikV
        Jag kommer nog aldrig att plugga svenska på Göteborgs universitet...
        Man undrar ju när jag ny fick detta mejl från dem:

En del av GU:s anställda har mottagit e-post som innehåller försök till phishing eller nätfiske på svenska... Bra att tänka på för övrigt är att många av försöken till nätfiske är välgjorda...

Har inte ni andra några kul exempel?
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• oaken
          Användare
          • January 2008
          • 269

Gick in i spam-mappen och klickade upp första bästa:

Hi,

Pardon me for not having the pleasure of knowing your mindset before making you this offer and it is utterly confidential and genuine by virtue of its nature.I write to solicit your assistance in a funds transfer deal involving US$ 3.5M.This fund has been stashed out of the excess profit made last year by my branch office the International Commercial Bank which I am the manager.

I have already submitted an approved end of the year report for the year 2005 to my head office here in Accra-Ghana and they will never know of this excess. I have since then, placed this amount on a Non-Investment Account without a beneficiary.

Upon your response, I will configure your name on our database as holder of the Non-Investment Account. I will then guide you on how to apply to my head office for the Account Closure/ bank-to-bank remittance of the funds to your designated bank account.

If you concur with this proposal, I intend for you to retain 30% of the funds while 70% shall be for me.

Kindly forward your response to: akanthon@verizon.net
          Mobile: +233-24-468-5072
          With Regards,
          Anthony Aka

Kommentar

Arbetssätt...