Jag har tidigare köpt en hona och en hane av gul A. agassizii. Tyvärr dog hanen och när jag skulle komplettera med en ny hona och hane hade butiken sålt slut på arten. De lovade att ta hem en ny laddning från samma leverantör (Imazo) så att det skulle vara samma gula sort. Igår åkte jag förbi butiken och de hade fått hem fiskarna. Jag tyckte dock att det inte var samma art, färgerna stämde inte och jag upptäckte plötsligt att de hade rund stjärtfena.
Innehavaren kontrollerade sin följesedel och där stod A. agassizii. Någon affär blev inte av, han har lovat att kontrollera med Imazo om det är en felleverans. Jag funderade ett tag på om stjärtfenan utvecklas från rund till "spadformad med spets" när fiskarna blir större (de var mindre än de jag tidigare köpt, c:a 4,5-5 cm) men tror egentligen inte det.
Jag tog några urusla bilder med mobilen, vad tror ni att det rör sig om för art?
Innehavaren kontrollerade sin följesedel och där stod A. agassizii. Någon affär blev inte av, han har lovat att kontrollera med Imazo om det är en felleverans. Jag funderade ett tag på om stjärtfenan utvecklas från rund till "spadformad med spets" när fiskarna blir större (de var mindre än de jag tidigare köpt, c:a 4,5-5 cm) men tror egentligen inte det.
Jag tog några urusla bilder med mobilen, vad tror ni att det rör sig om för art?
Kommentar