Phoogle Map

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • June 2006
    • 1451

    #16
    Ursprungligen postat av Olorin
    Tveksam. Butiker och Odlare skulle jag kunna tänka mig att ha på en sån karta, men privatpersoner blir lite skrajsigt. Vet att man haft lite problem på hemmabio/Hifi forum, men att långfingrar letat upp hus att hembesöka för att plocka åt sig godis. Nu är nog inte akvarium nåt man snor sådär, men det finns folk med konstiga avsikter.

    Känner personligen en definitiv oro för att folk kommer med en stor låda och plockar med mig mot min vilja till nån tråkig jäkla stämma om de vet var jag finns.
    Grundförutsättningen är ju dels att det är frivilligt och dels att det är utan exakt precision så det är väl ingen fara Olorin - valet är givetvis ditt eget. Men som du skriver, att nån vill sno HiFi gerjor är kanske begripligt, men vem släpar iväg med akvarium på X antal hundra liter. Och nån direkt aktiv djurättsaktivism mot akvarister har vi ju inte heller (än?) vad jag vet. Jag tycker nog fördelarna och kuligheten överväger.
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • May 2005
      • 1554

      #17
      Ursprungligen postat av joe
      Grundförutsättningen är ju dels att det är frivilligt och dels att det är utan exakt precision så det är väl ingen fara Olorin - valet är givetvis ditt eget. Men som du skriver, att nån vill sno HiFi gerjor är kanske begripligt, men vem släpar iväg med akvarium på X antal hundra liter. Och nån direkt aktiv djurättsaktivism mot akvarister har vi ju inte heller (än?) vad jag vet. Jag tycker nog fördelarna och kuligheten överväger.
      Tänk bara om någon promenerar in i ditt hus(det är ju väldigt enkelt med Assas lås såg jag på PLUS i TV ) och sen släpper i en stor äcklig hajmal eller nåt i ditt favvokar
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • joe
        Användare
        • June 2006
        • 1451

        #18
        Ursprungligen postat av Olorin
        Tänk bara om någon promenerar in i ditt hus(det är ju väldigt enkelt med Assas lås såg jag på PLUS i TV ) och sen släpper i en stor äcklig hajmal eller nåt i ditt favvokar
        Hm - vore ju inte så najs...men risken är betydligt större att nån av storebröderna släpper ner lillkillen på prov - vore ju inte heller så kul (för mig alltså!)
        MVH - joe

        Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

        Kommentar

        • Mats
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 804

          #19
          Hej.
          Räcker det ej med det som är nu med ortnamn bara.Vill man ha kontakt med en person är det ju bara att maila.
          mvh Mats
          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

          Kommentar

          • joe
            Användare
            • June 2006
            • 1451

            #20
            Ursprungligen postat av Mats
            Hej.
            Räcker det ej med det som är nu med ortnamn bara.Vill man ha kontakt med en person är det ju bara att maila.
            mvh Mats
            Visst kan man få kontakt som det är - men jag tycker det vore lite fräckt med en karta där man liksom såg "ciklidfyrarna" i mörkret. Och det är/ska vara frivilligt att tända upp sin fyr, så jag ser egentligen inget problem!
            MVH - joe

            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

              #21
              Ursprungligen postat av joe
              Visst kan man få kontakt som det är - men jag tycker det vore lite fräckt med en karta där man liksom såg "ciklidfyrarna" i mörkret. Och det är/ska vara frivilligt att tända upp sin fyr, så jag ser egentligen inget problem!
              Håller med
              om nu 50 st är nöjda sätt fart, då det bara blir bättre i framtiden
              dom som ej vill ha det fine dom kan ändra sig
              det är ju frivilligt och om man inte gillar det är man ursäkta jävla bakåtsträvare
              gör kul saker för dom som vill, ni andra slipper
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

                #22
                Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                Håller med
                om nu 50 st är nöjda sätt fart, då det bara blir bättre i framtiden
                dom som ej vill ha det fine dom kan ändra sig
                det är ju frivilligt och om man inte gillar det är man ursäkta jävla bakåtsträvare
                gör kul saker för dom som vill, ni andra slipper
                Att vi är helt överens - då är´e väl inget att tveka på?
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • Mats
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 804

                  #23
                  Hej.
                  Om man inte har samma inställning som vissa andra så är man en bakåtsträvare,det är ju inte klokt,ska man inte få ha en annan inställning och yttra sig är det ju sjukt,vad har vi detta forum till då om inte till att framföra åsikter.
                  mvh Mats
                  http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

                  Kommentar

                  • joe
                    Användare
                    • June 2006
                    • 1451

                    #24
                    Där låg ett ursäkta framför - om jag nu ska föra andras talan...

                    Men om det är fritt fram att själv välja, så är det väl ingen fara om några väljer att "tända fyrar" och andra inte. Jag ser inte problemet - kanske inte håller med om bakåtsträvare i mening av att inte vilja synas med "fyr" men definitivt om det handlar om att hindra de som vill. Det var ju som sagt en av förutsättningarna att det var frivilligt!!
                    MVH - joe

                    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                    Kommentar

                    • cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

                      #25
                      Ursprungligen postat av Mats
                      Hej.
                      Om man inte har samma inställning som vissa andra så är man en bakåtsträvare,det är ju inte klokt,ska man inte få ha en annan inställning och yttra sig är det ju sjukt,vad har vi detta forum till då om inte till att framföra åsikter.
                      mvh Mats
                      Din egen avatar är diskret så det räcker

                      själv är jag en kropp o själ som skriver, samtidigt som man kan lida över dåliga inlägg ,
                      vilket du som inte finns på riktigt slipper......har du ett efternamn
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

                      Kommentar

                      • akeller
                        Användare
                        • October 2006
                        • 16

                        #26
                        Klart det skall finnas en Phoogle map här också! När jag la upp Phoogle map på NDSS så skrev jag också en rekommendation att man inte skall pricka in EXAKT var man bor, utan bara på ett ungefär, just pga att man inte vill att andra skall veta var man bor.

                        Av vilken orsak skrev jag det då? Jo, t.ex. så skrev Kaj här innan att han tänkte åka på semester i 3 veckor. Då vill man inte att någon skall kunna klicka på Phoogle map och se vilket hus som står tomt i 3 veckor.

                        Men självklart skall det vara frivilligt att pricka in sig på kartan. Det är dessutom alldeles för jobbigt för admin att lägga in alla medlemmar.

                        /Andreas
                        -------------
                        Andreas Keller

                        Kommentar

                        Arbetssätt...