Bl.a. om vildfångat och engelska motsvarigheten till Djurens vänner
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Jo det var seriöst och skärp dig själv!
Jag skriver om det djurrättspolitiska klimatet i England, inte RSPCA. RSPCA är en seriös organisation, men England har en så extem puttinuttig uppfattning om husdjur att de inte får något "motstånd". Politiker vågar helt enkelt inte göra något annat än att nicka gillande när det gäller djurrätt, eller snarare, de vågar inte ta i frågan när de borde. Förän nyss alltså. Igen, jag skriver om ENGLAND och jag är fortfarande seriös.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
OK, de har faktiskt ett potentiellt problem med överklassen som förskansar sig på sina gods där de har diverse rovdjur, främt stora katter som tigrar och pantrar, och rovfåglar. Problemet är att de inte har kontroll över hur djuren sköts och dessutom rymmer de ibland. Om RSPCA sätter ner foten där har de mitt stöd.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hej!
Nej Ola, det var inte det, detta gällde. Frågan var; is the RSPCA anti-pet?
Du skriver om något annat. Hur olika befolkningsgrupper i GB sköter sitt har ju inte med saken att göra i detta sammanhang.
Hälsn NilsKommentar
-
Ursprungligen postat av Jeremy GayI love natural history and have several pets, but the more I learn about the RSPCA and its policies on the keeping of animals in captivity, the more I feel that it is anti-pet.Ursprungligen postat av nils42Hej!
Nej Ola, det var inte det, detta gällde. Frågan var; is the RSPCA anti-pet?
Du skriver om något annat. Hur olika befolkningsgrupper i GB sköter sitt har ju inte med saken att göra i detta sammanhang.
Hälsn Nils
Ola talar generellt om engelsmännen och absolut inte om en enskild organisation, ingen och absolut ingen här i forumet har ställt frågan om RSPCA är en anti organisation emot sällskapsdjur...inte ens Kjell som endast ville ge dig uppmärksamhet på en frågeställning som blir vanligare och vanligare i alla länder inom EU.
Här, registrera dig och fråga rätt person så kanske du får svar:
Mvh JanneKommentar
-
Hej!
Detta är ju inte fråga om att ställa någon till svars ( nu talar vi om GB ), utan att de som står för vissa åsikter också klart redovisar hur de i stället skulle vilja det vara ( även svenska kommentatorer )
Detta innebär ju inte per automatik att mina är riktiga, men vill gärna slipa av mina egna åsikter mot andras.
Hälsn NilsKommentar
-
Om du vill slipa dina egna åsikter mot andras får du nog formulera om dina frågor så de inte blir förbannade
Mvh JanneKommentar
-
Hej!
Tja, man kan ju också linda in sitt tyckande och tänkande i så mycket bomull, att ingen i slutändan förstår vad man tycker och tänker. Detta är väl kanske ett kvinnligt? sätt att uttrycka sig.
Själv tycker jag om rak rör, och ser gärna att jag får på käften, när jag tycker uppåt väggarna.
Hälsn NilsKommentar
-
Nils, vad är då din åsikt i frågan? Du har ju inte ens vart nära att tala om vad du själv tycker utan bara tjafsat med dem som haft åsikter.Tony EnglundKommentar
-
Hej!
Tja, man kan ju också linda in sitt tyckande och tänkande i så mycket bomull, att ingen i slutändan förstår vad man tycker och tänker. Detta är väl kanske ett kvinnligt? sätt att uttrycka sig.
Själv tycker jag om rak rör, och ser gärna att jag får på käften, när jag tycker uppåt väggarna.
Hälsn NilsKommentar
-
Britter är lite lustiga! I jakt låter dom falkar, Greyhounds och foxhonds göra jobbetTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Det jag skriver ovan är faktiskt relevant för att fårstå Jeremys fråga. Att anklaga en engelskman för "anti-pet" är som att anklaga en amerikan för att vara "anti-american". Det är menat för att skaka om ordentligt och för att peka på att RSPCAs policy motverkar RSPCAs syfte. Gå in på www.rspca.org.uk så är det kanske lättare att förså hur "anti-pet" ska uppfattas.
Engelskmän är retoriska. Det är så man måste läsa detta. RSCAs svar måste bli "No we are not anti-pet..." och så måste de förklara sig.
Man ska inte ens se det som en provokation som du gjorde utan som en del i en verbal retorisk och offentlig diskussion. Det offentliga språket är så här i England. Rått, sarkastiskt, retoriskt och humoristiskt.Senast redigerad av Ola Svensson; 13 November 2008, 10:36.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Nej, jag har ju bara bott i GB kortare perioder och överreagerade. Sorry!
Hälsn NilsKommentar
Kommentar