Tema sötvatten i senaste numret av Biodiverse

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Tema sötvatten i senaste numret av Biodiverse

Hej,

Senaste numret av Bioderverse har temat sötvatten. Det handlar förstås om svenskt sötvatten. Man kan prenumerera på tidningen gratis på i både pappers- och elektroniskt format http://www.cbm.slu.se/biodiverse.htm

En artikel är skriven av ledarna för projektet AquaAliens www.aqualiens.tmbl.gu.se
    Med vänliga hälsningar

Ola
  • Lundensis
    Användare
    • March 2004
    • 2262

Tack för tipset!

Kommentar

• Mike_Noren
      Användare
      • February 2003
      • 2695

Den svartmunnade smörbulten är intressant: En 30 cm matfisk som äter blåmusslor och är bra byte för abborre och gädda.
      Om den lyckas etablera sig (svenska kusten är rätt annorlunda än polska hamnar) så undrar jag om inte svartmunnade smörbulten kommer att visa sig bli en värdefull medlem i vår fauna.

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Det var ingen dålig tidning för att vara gratis! Bra tips!
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Ursprungligen postat av Zaphi
          Det var ingen dålig tidning för att vara gratis! Bra tips!
          Jag bad om att få årets tidningar och efter en vecka så hade jag 3 tidningar.

Bra tidning intressanta artiklar, och hur den kan vara gratis är en gåta. (skattepengar )
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• nils42
            Användare
            • January 2003
            • 931

Hej!
            Ett utmärkt tips. Det är ju SLU som står bakom detta.Också jag har beställt.
            Hälsn Nils

Kommentar

• Jarnis
              Användare
              • November 2005
              • 415

Klick!
              Micke

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Ursprungligen postat av Wilhelm
                Jag bad om att få årets tidningar och efter en vecka så hade jag 3 tidningar.

Bra tidning intressanta artiklar, och hur den kan vara gratis är en gåta. (skattepengar )
                Universitetets tredje uppgift är att informera allmänheten så att skicka en tidning till de som faktiskt ber om det är väl ändå mycket väl använda pengar oavsett var de kommer ifrån? (De två andra uppgifterna är att forska och undervisa.) Orsaken till att tidningen är bra är ju att alla jobbar "gratis" dvs. på arbetstid.

På samma sätt finansierar ni faktiskt ciklidblades nyheter samt rapporter från vetenskapliga konferenser och liknande då jag med motiveringen "tredje uppgiften" skriver dem på arbetstid. Även en del av redaktörsjobbet görs på arbetstid med motiveringen "tredje uppgiften". Allt detta är min prefekt ("chef") informerad om.
                Senast redigerad av Ola Svensson; 26 November 2008, 18:50.
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Havsutsikt är en annan tidning av samma sort. Den handlar förstås om forskning på havet och dess organismer. Jag tycker nog att Biodiverse är snäppet bättre men kolla gärna upp pdf-versionerna och se om ni vill ha peppersversionen. http://www.havet.nu/?d=196
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...