egen bakrund hjälp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kungen

egen bakrund hjälp

Hej hoppas allt blir rätt nu det e mitt första inlägg här
    nu till min fråga håller på att göra egen bakrund av frigolit
    har läst att man skall använda husfix
    jag undrar om någon vet om man kan ha finspackel snabb (combimix 820) det har jag hemma så det hade varit bra om det funkar med detta hoppas på svar på en ev dum fråga
    mvh Tony

Senast redigerad av Gäst; 10 November 2008, 21:51.
  • joe
    Användare
    • June 2006
    • 1451

Ursprungligen postat av kungen
    Hej hoppas allt blir rätt nu det e mitt första inlägg här
    nu till min fråga håller på att göra egen bakrund av frigolit
    har läst att man skall använda husfix
    jag undrar om någon vet om man kan ha finspackel snabb (combimix 820) det har jag hemma så det hade varit bra om det funkar med detta hoppas på svar på en ev dum fråga
    mvh Tony

http://www.pixbox.se/alb_show_id949776_page0.html
    Hej - välkommen till forumet! Finspackel har jag inte läst om nånstan i de trådar jag gick igenom innan jag byggde - så jag vet inte faktiskt. Husfix fungerade kanon dock - och är inte så dyrt heller ju! Det som kostar är lacken i sista fasen - men också det överkomligt. Och beroend på vilka firrar du tänkt ha så är inte lack alldeles helt nödvändigt - men fixen höjer pH och blir också känsligare för mal-gnag och annat utan lack!

Sök här i forumet och på Zoopet på "frigolitbakgrund" och jag lovar - du har kvällslektyr för ett tag framöver. Kanske finner du nån som använt finspackel, men avstå innan du vet!! Lycka till!
    MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• kungen

Tackar det handlar inte om pengarna utan att jag e sugen på att testa nu i kväll men jag får vänta tills i morgon ock köpa det så det inte går åt ____ med mina fiskar
      mvh Tony

Kommentar

• KuRtaN
        Användare
        • February 2008
        • 778

Det borde vara lugnt att använda, men du kommer inte få en lika "fin" (skrovlig) yta som du får med husfix.
        Jag har gjort bakgrunder med cement, kakelfix & husfix.
        Jag måste säga att jag gillade kakelfixet bäst, finns i små förpackningar som jag har för mig hette "dekor" och i flera olika nyanser.
        Jag köpte Grafitgrå,svart & brun.
        Blandade lite hur som och körde 3 noggranna lager sen penslade jag lite slarvigt här och var för att få olika nyanser. Blev supernöjd!

Lycka till !
        Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• kungen

oki har kakelfog hemma funkar det tro märke höganäs mörkgrå

Kommentar

• MatCan
            Användare
            • September 2007
            • 210

Ska du lacka bakgrunden sen?
            Om du ska det tror jag det spelar mindre roll vad du har under. I alla fall om du lackar med Epotex. Det är segt som sirap (nästan) och täcker över allting. Körde med husfix på mina bakgrunder men även kakelfix, när husfixet tog slut. Funkade bra.

http://www.exoherp.net/ har billig epotex (relativt)

Kommentar

• kungen

oki jo jag skall lacka det efter åt har kört med kakel fix i dag på en av delarna får se resultatet när det har torkat
              mvh tony http://www.pixbox.se/pic_show_id24650003.html

Kommentar

• LN
                Användare
                • December 2004
                • 4744

Välkommen kungen till Ciklid forumet
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• kungen

Tackar det är en konstig märklig historia att jag hamnade här men det verkar vara ett bra forum även för en nybörjare av en slump historien passa nog inte här på denna avdelning
                  mvh Tony

Kommentar

Arbetssätt...