Svårt och få sålt på ciklid.se!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Svårt och få sålt på ciklid.se!

Hej!
    Lägger in en tråd som jag tycker är hur aktuell som helst,har haft ute annonser på köp&sälj på detta forum och en del oseriösa köpare hörde av sig trots att jag skrev att den oseriöse ska inte anstränga sig en ville tom ha diskus i kallvatten så jag bad honom när han ringde och dra dit kryddorna växer. på blocket fick jag en del seriösa svar men tycker det är mycket märkligt att ett ciklidforum inte har mer seriösa köpare,jag dömer ingen här som är medlem men tydligen har ett och annat rötägg smugit sig in/Ann-Mari
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Först och främst är det tråkigt att du råkat ut för oseriösa köpare, men sedan tycker jag nog att du får förstå att det inte har direkt med Ciklid.se att göra. Alla som har internetuppkoppling kan se annonserna på Ciklid.se...vilket gör att de som är spekulanter på det du har att sälja inte alls behöver vara besökare av den här sajten. De har bara kommit in här och kollar annonser. Jag tycker det är rejält fel att ciklidforumet får ta en del av smällen när du råkar ut för oseriösa köpare...

Kommentar

• Per B
      Användare
      • September 2005
      • 1250

Vad tråkigt. Jag har helt motsatt erfarenhet. Alla annonser jag satt in har resulterat i seriösa köpare och slutförd affär inom cirka en vecka.
      mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• Gäst

Hej!

hej!
        Malawe det är inte ciklidforumets fel på något sätt nej nej vad jag menar är att en del rötägg utifrån smyger in och svarar på annonsen.som en gång för 7 år sedan så hade jag lite diskus till salu tror du inte att en knäppgök hör av sig och vill köpa han vill då ha dom i ett saltvattensakvarium med clownfiskar bla jag bad honom dra åt h-vete så förbaskad blev jag,men för och återgå så nej nej det är inte ciklids fel att dom smyger in det är som du Malawe säger vem som helst kan se detta på nätet./ Ann-Mari PS Vill också säga att jag lyckats få sålt här också

Kommentar

• Mattias777
          Användare
          • November 2006
          • 1493

Ursprungligen postat av annmari
          hej!
          Malawe det är inte ciklidforumets fel på något sätt nej nej vad jag menar är att en del rötägg utifrån smyger in och svarar på annonsen.som en gång för 7 år sedan så hade jag lite diskus till salu tror du inte att en knäppgök hör av sig och vill köpa han vill då ha dom i ett saltvattensakvarium med clownfiskar bla jag bad honom dra åt h-vete så förbaskad blev jag,men för och återgå så nej nej det är inte ciklids fel att dom smyger in det är som du Malawe säger vem som helst kan se detta på nätet./ Ann-Mari PS Vill också säga att jag lyckats få sålt här också
          Du e nog för dyr Ann-Mari

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

Ursäkta AM men dina Diskusar förföljer mig dom inte som annonser utan mer som följetång i alla forum som jag besöker, mest är det bränsle för att starta en diskusion om typ inget
            ha dom i annonsdelarna och var nöjd om dom går att sälja
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Lundensis
              Användare
              • March 2004
              • 2262

Annmari: Gå in på www.fiskformedlingen.se. Kanske har du bättre tur där?

Kommentar

• Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9122

@ AnnMari!

Varför annonserar inte du på Nodss istället? Det måste väl vara enklare att få dina diskusar såld på deras annonsplats än här!
                Sen att du inget får sålt kan ju bero på att du ändrar allt stup i kvarten och har olika priser på olika sidor samt skriver i olika forum olika saker om samma sak.
                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• kaj.p
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2294

Det är väl alltid upp till köparen o bedömma om priset är i reltation till varans skick. Är det så att köpare inte infinner sig så är det ju oftast så att priset är för högt.
                  Diskussällskapet
                  www.diskusforum.se

Kommentar

• Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

Kan upplysa dig Ann-Marie att dina annonser i alla fall dragit till sig viss uppmärksamhet även om inget blivit sålt.

Den äldsta annonsen har tills idag haft 280 visningar på ca. 20 dagar, medans de skapade i början av november redan har 170 visningar.

Detta betyder att folk ser annonserna, sedan kan det vara många faktorer som spelar in om de väljer att kontakta köparen eller inte.
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                      Till Kaj vill jag äsga att en diskusodlare i Göteborg sa att får rätt person se annonsen slår han till,till Mattias777 vill jag säga, knappast Mattias att priset är för högt det är mycket fin fisk vi talar om knappast skräpet som dyker upp i vanliga zoobutiker/Ann-Mari PS Någon nämde fiksförmedlingen? varför inte det har jag inte provat,till Christer gnäll lagomt jag kan väl inte rå för om du läser på alla forum där jag har annonser,jag har väl rätt och anonser utan och fråga dig om tillstånd/Ann-Mari

Kommentar

• Erik Österlund
                        Användare
                        • January 2005
                        • 3788

Har du ätit citroner Annmari?

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                          Inte just nu Erik tycker du jag verkar sur?/ Ann-Mari PS Är inte sur bara glad Ps Är du sur Erik?

Kommentar

• Erik Österlund
                            Användare
                            • January 2005
                            • 3788

Ursprungligen postat av annmari
                            Hej!
                            Inte just nu Erik tycker du jag verkar sur?/ Ann-Mari PS Är inte sur bara glad Ps Är du sur Erik?
                            Nä´rå jag är inte sur, men om du läser ditt inlägg en gång till kanske du förstår varför jag frågade

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                              Jag har fullt upp nu Erik och då kan man som jag bli stressad blir du aldrig det? /Ann-Mari

Kommentar

Arbetssätt...