Satt o filosoferade över vilka mbunas som har snygga honor. Och då menar jag de arter där honor och hanar ser olika ut. 3 arter kom jag på ganska omgående, röd zebra, auratus och lombardoi. Finns det fler ???
Snygga mbuna honor ?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Varför inte lista de där honor och hanar ser (nästan) likadana ut, men skriv "lika" efteråt? Känns som det skulle kunna bli en trevlig lista för "väntrumsakvariet".Med vänliga hälsningar
Ola -
-
Lika -> Pseudotropheus demasoni
Lika -> Labidochromis caeruleus "golden"
(kan ni inte för skojs skull skriva hur honorna ser ut?)Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Sätter ni er och slår i nyaste malawi boken av Ad konings så hittar ni grymt många av båda varianterna så den listan kan nog bli ganska långKommentar
-
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Förstår inte varför den skulle bli ointressant då det inte framkom av trådskaparen om han skulle införskaffa några eller inte..stod bara filofisera=)
Men det är nog lättare att nämna dem som är lika
Metriaclima callainos - Finns både och men lika är vanligast
Melanochromis cyaneorhabdos - Lika
Pseudotropheus crabro - Lika?Senast redigerad av palleh; 10 November 2008, 12:22.Kommentar
-
Eller snarare, jag vet att det dräller av dem men då jag inte kollar malawiutbudet hur ofta som helst så tycker jag att det skulle vara intressant att bli påmind om vilka firrar som egentligen finns tillgängliga om man t ex skulle rekomendera någon att sätta upp ett ciklidakvarium "med färg".Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Har ett visst minne av att jag sett en johanniliknande fisk, dock ej säker på att det var en melanochromis, med en oerhört vacker gul hona.
Kan någon komma på vilken det är ??Kommentar
-
Pseudotropheus sp. acei (lika)
Blå med gula fenor s.k. "Marigold". Finns även en variant med vita fenor.Kommentar
-
Men JAG tyckte att det var ointressant och det är det enda som betyder något
Eller snarare, jag vet att det dräller av dem men då jag inte kollar malawiutbudet hur ofta som helst så tycker jag att det skulle vara intressant att bli påmind om vilka firrar som egentligen finns tillgängliga om man t ex skulle rekomendera någon att sätta upp ett ciklidakvarium "med färg".
Metriaclima sp. msobo har väldigt gula honor och är då olikaKommentar
-
Måste hålla med Palleh Jag tycker det är intressant med fisken i sjön även om man inte kommer åt den här hemma.
Trådskaparen frågar om vilka olika mbuna som finns. Inte vilka man inte får tag i här Sen kan det ju iofs vara ointressant det är upp till var och en.Kommentar
-
Jamen då lägger vi ner tråden då och uppmanar alla att köpa Ads bok. F'låt att jag försökte få den att fortsätta när svaret på frågan getts..s Jag ska aldrig mer göra om det.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar