Tycker det var ett rätt intressant foto du fått till faktiskt. Svart som bakgrund är ovanligt. Antagligen för att det är svårt att få motivet att poppa ut inte bli för mörkt. Jag skulle prova att sänka kameran i vinkel och dra ner lite på blixtstyrkan och ta fram en lampa och sätta mera rakt ovanför så kan det nog bli bra. Sen kanske det bra att överexponera lite i kameran och dra ner svärtan i efterhand i photoshop.
Bildkritik...
Kollaps
X
-
-
Tar gärna emot kritik på denna...vore kul med några kommentarer om hennes placering, ljus m.m
Vi hade ett tema med den röda telefonen i fokus som följde en tråd i flera olika situationer.
http://www.fotosidan.se/gallery/view...&target=_blankKommentar
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LNFräck bild. Man blir sugen på att veta mera om bilden. Var är den tagen, morron eller kväll, Kan vara en storstad men samtidigt kan det vara på landet.
den är tagen i Hanoi på eftermiddagen så visst är det i en storstad men en stad med riktigt gammal känsla i stora delar av den.Kommentar
-
Jag skrev detta när jag satt o väntade på en sak och var väl inte på bästa humör. Så ta det jag skrev med en nypa salt =) Har tittat på bilden igen och det är nog inte som jag först upplevde det.Senast redigerad av Mattias777; 29 April 2009, 01:30.Kommentar
-
Du hade inte fel, finns inget som heter så
Det är ju det som är bra med bildkritik...man kan få en annan vinkling av bilden man inte tänkt på själv eftersom vi ser så olika på bilder.Kommentar
-
Vad bra att du inte blev stött =) Jag ville inta alls kritisera dig som fotograf. Jag tycker du e en jätte duktig fotograf som verkar vara bra på att fota många olika objektKommentar
-
Det krävs lite mer än att få "negativ" kritik på mina bilder för att göra mig stöttKommentar
-
Några tankar kring denna?
T.e.x om den är för tajt? Blir man nyfiken på vad dom sysslar med? m.mKommentar
-
Kompaktkamera
Nu har jag knäppt iväg ca 50 bilder i en av mina burkar med min kompaktkamera. Den bästa bilden är den här, den är endast beskuren inget annat fixat. ISO 100. Kameran är ju hopplöst långsam. Ska jag kunna få en bild där inte fisken ser ut som ett streck måste fisken i princip vara döende. Den här bilden var rena rama turen! Se och njut...Kommentar
-
Nu har jag knäppt iväg ca 50 bilder i en av mina burkar med min kompaktkamera. Den bästa bilden är den här, den är endast beskuren inget annat fixat. ISO 100. Kameran är ju hopplöst långsam. Ska jag kunna få en bild där inte fisken ser ut som ett streck måste fisken i princip vara döende. Den här bilden var rena rama turen! Se och njut...1000l CA..... i trappen!!!Kommentar
-
Tack det känns skönt att höra efter allt slit med att få fram detta konstverk !!
Nää men ärligt, hur fan ska man göra med den här j-vla kameran för att den ska fatta när det är dags att ta bilden. Nu när man trycker på knappen hinner ju fisken fan leka i andra änden av akvariumet, komma tillbaka och sen simma iväg igen så bara halva kommer med. Säger som i det gamla härliga klippet "du simmar ur bild Kaj..."
Foto är nog inte min grej...Kommentar
-
Tack det känns skönt att höra efter allt slit med att få fram detta konstverk !!
Nää men ärligt, hur fan ska man göra med den här j-vla kameran för att den ska fatta när det är dags att ta bilden. Nu när man trycker på knappen hinner ju fisken fan leka i andra änden av akvariumet, komma tillbaka och sen simma iväg igen så bara halva kommer med. Säger som i det gamla härliga klippet "du simmar ur bild Kaj..."
Foto är nog inte min grej...TropheusKommentar
-
Tack! Jag har dock inte gett upp riktigt än så ni kommer att få tillfälle att njuta av fler av mina alster här i tråden. Mitt förslag är att ni lägger upp en ämnesprenumeration så att ni inte missar ngt .
Kom igen nu proffsen, går det att få till något med mig eller ska jag helt enkelt lägga ner?Kommentar
-
Nu har jag knäppt iväg ca 50 bilder i en av mina burkar med min kompaktkamera. Den bästa bilden är den här, den är endast beskuren inget annat fixat. ISO 100. Kameran är ju hopplöst långsam. Ska jag kunna få en bild där inte fisken ser ut som ett streck måste fisken i princip vara döende. Den här bilden var rena rama turen! Se och njut...
Sen om du tittar på bilden du skickat in, hälften är vit sand och andra hälften är svartmålad bakruta. Tror inte det finns svårare att försöka få till en bra bild mot. Försöka fota fisken mot något neutralare typ en stor gråsten så tar du kanske ett steg i rätt riktning.
Hoppas det hjälper lite i alla fall.
(i värsta fall får du klistra/nåla fast fisken så han är still ett tag)Kommentar
Kommentar