Bildkritik...
Kollaps
X
-
-
Ok, då e jag med... Om jag skulle tycka något om fotot då e det att jag tycker det e för ljust för att uppnå den kännslan. tycker att det ser lite ut som en misslyckad beskärning. Vad tror du om att mörka ner hela foto lite för att få en lite dunklare känsla och sedan starkare men ändå soft från höger med fokus på huvudet? Så man får en lite mer kommer från dunklet och överraskar mig kännslan?? vet inte om jag e helt ute och cyklar men det e det jag skulle vilja ha ut av ett foto med den baktanken... Annars bra skärpa som vanligt från digPetrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
hehe ursäkta typsnittet och textplaseringen men ville bara göra ett väldigt enkelt exempel på vad jag menade =)Kommentar
-
Kommentar
-
Själva bilden ser väldigt stilren ut vilket är snyggt och jag håller nog med deelay att med den beskärningen passar den nog som reklam logga eller dylik.
Mvh MattiasKommentar
-
Tackar för feedbacken på bilden...och den funkade ju som logga.
Den första känslan man (jag) får vid en sådan långsmal bild är ju helt klart att den är ett headerformat men är ju inte säkert den funkar som det ändå.
Oden: menar du att det ljusa skulle bli mörkt och det enda som ska vara som det är är huvet på fisken?Kommentar
-
Tackar för feedbacken på bilden...och den funkade ju som logga.
Den första känslan man (jag) får vid en sådan långsmal bild är ju helt klart att den är ett headerformat men är ju inte säkert den funkar som det ändå.
Oden: menar du att det ljusa skulle bli mörkt och det enda som ska vara som det är är huvet på fisken?
Men det e väl inga problem för er som kan hantera PSPetrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Tycker inte detta är ett av dina bättre foton. Reflexen i ögat är cool men jag undrar varför du skuggat sidorna på bilden? Sen tycker jag det ser ut som det är rödstick i det tydliga partiet i mitten och då syns inte den rätta ögon färgen. Det gör bilden lite livlös.
Du vet jag är ett big fan av dig som fotograf =) men jag måste vara ärlig och uttrycka det jag ser med bilden. Kan ju vara så att jag missar det du försöker säga med bilden?
Mvh Mattias
__________________Kommentar
-
..deelay, jag får hålla med Mattias :\ skuggningen gillar jag inte!Kommentar
-
Tror bilden hade varit klart mycket bättre utan skuggorna på sidorna. Gillar skarpt annars färgen i bilden, effektfullt med det mörkröda och blänket i ögat som ger det liv.
OM du så gärna vill ha kvar skuggorna på sidorna så hade jag nog gärna sett att det var lika oskarpt i skuggdelen på ögonlocken som innanför, med det kanske beror på det väldigt korta skärpedjupet?Kommentar
-
Jag respekterar era åsikter.
Skuggningen på sidorna la jag för att markera det som ska vara i focus... bättre? jag kan inte bestämma mig just nu.
Angående rödstick och sånt i en fiction bild... njae jag tycker inte man bör resonera så, bilden skall inte se verklig ut, det är inte meningen men störs man av det röda så störs man. Den rätta ögonfärgen har i min värd inget med denna bilden att göra... men det e ju så jag resonerar och alla resonerar vi olika. När jag färdigställde bilden så tänkte jag inte så mycket utan tyckte att lampan såg kul ut och gjorde färdigt bilden lite hastigt... den kan säkert bli 100gånger bättre med lite mer genomtänkt redigering.
Ser nu efteråt att skuggning skulle man lika gärna kunna klippa bort helt, den delen av bilden är meningslös i mina ögon.Kommentar
Kommentar