Jag tror inte ens om katterna är med i ett rugbylag skulle kunna göra mer än kanske 5mm våg på ytan
Kattsäkra akvarium
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
OT...
Varför bryr sig inte katter om fisk i akvarium som far runt som yra höns (läs: tropheus) när de vill sätta tänderna i en ödla som ligger blick stilla i timmar?? Har undrat det i många år nu..."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
En anekdot. Jag hade ett 600 liters hörn akvarium (hel glas) som en av mina katter tyckte va intressant. han gillade att försöka fånga fiskarna, så man såg han ofta stå på bak tassarna o slå på akvariets framruta , och det tyckte både jag och min flickvän va bedårande trevligt. och detta fortgick i dryga två år. jag tänkte in på att hans framklor alltid hamnade i den lilla silikon fogen mellan botten glaset och frontrutan, sen en tidig morgon så hördes det ett JÄKLA dån från vardagsrummet, då hade den lilla gynnaren försvagat fogen så pass att den gav vika och vips så hade vi 600 liter vatten på vadagsrums golvet och 40 förtvivlat simmande Kejsare på 15 kvadrat. ;D
lite läckra vattenskador, och 2 månader i en liten temporär 1:a senare så va vi igång igen men aldrig mer hel-glas akvarium och katter i samma hus för mig .
MVH / PontusPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
Förmodligen för att fisk inte är kattens huvudföda utan mindre däggdjur och fåglar. Då slinker en o annan ödla med också!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
En anekdot - det låter mer stillsamt än vad innehållet sedan blev...fy tusan! Att kattrackarn kunde åstadkomma detta! Tur man har ramkar
För att hänga på Wilhelm (och tidigare) också - visst är det lite konstigt att katter "ska ha fisk" som de rimligen sällan kan fånga som älsklingsrätt i våra mänskliga ögon. Och än mer underligt är att katter "ska" ha mjölk och hundar vatten??!! Båda mår ju bäst av vatten! OT detta, men konstigt är det hur dessa "myter" har kunnat uppstå och fortleva.MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Tack för tipsen alla
När vi ändå är inne på ämnet, vad kan jag armera slangarna till ytterfiltret med?
Katten har inte visat nåt intresse för dessa än, men vem vet vad han hittar på när vi inte är hemma, han gillar ju att bita i annat så...
Eller är jag för nojjig?Kommentar
-
-
Jag/vi har två storkatter, men ingen av dessa visar nått intresse för mina kar. Trots detta så får de inte vara där utan uppsikt! Så jag är nog lite nojig jag med. (Har större bekymmer med yngste sonen som visar stort intresse för lilla yngelkaret och, tror jag, är fullt kapabel att välta det över sig! Där är det punktbevakning som gäller!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Aluminiumfolie är väl varken snyggt eller gott att tugga på, men billigt och något man oftast har hemma...Kommentar
Kommentar